Wczoraj (sobota 25 lutego) w festiwalowym kinie LOT, jako pierwszy zobaczyliśmy film "Walser", zrealizowany przez Zbigniewa Liberę. Podczas spotkania z publicznością, sam twórca określił swój film, jako alternatywną utopię do współczesnego życia. Gdy do plemienia żyjącego na peryferiach "normalnego" świata trafia kolejowy urzędnik, tytułowy Walser, przynosi ze sobą zagrożenia płynące z rozwoju cywilizacji i coraz bardziej oddalające nas od natury. Zdaniem Libery to tematyka upychana po kątach w polskiej rzeczywistości zdominowanej przez zdegenerowaną politykę. - Ja robię filmy żeby się czegoś dowiedzieć. Nie stawiam się w roli mentora - wyjaśniał artysta pytany o wybór tematu do swojego filmu.
Przedostatnim pokazem specjalnym była projekcja dokumentu Pawła Łozińskiego "Nawet nie wiesz, jak bardzo cie kocham". Ten poruszający eksperyment to historia pięciu terapeutycznych sesji prowadzonych przez znanego terapeutę, gdzie w roli uczestniczek wystąpiły osoby wybrane z castingu. - Przede wszystkim niemożliwe byłoby filmowanie prawdziwych pacjentów - obowiązuje tu tajemnica lekarska, poza tym niezwykle ciekawe okazało się, jak zachowają się nieznane sobie wcześniej osoby odgrywające tutaj role matki i córki.Robiliśmy czystą, chronologiczną rejestrację z trzech kamer, za jedną z nich stanąłem sam. Chodziło o to, żeby nikogo nie reżyserować lecz dać szanse uczestnikom tego eksperymentu wejścia w siebie. Bez żadnych wskazówek - tłumaczył twórca filmu. Ożywiona dyskusja po filmie dowodzi, że zamysł twórcy się powiódł. Ktoś nawet trafnie określił sytuację pokazaną w filmie "niewolą niewyrażonych uczuć".
Ostatnim, kończącym tygodniowy maraton projekcji specjalnych w kinie LOT był film węgierskiego twórcy Szabolcsa Hajdu "To nie są najlepsze dni mojego życia". To kameralny, zagrany w jednym mieszkaniu, iście bergmanowski dramat traktujący o trudnych więziach w obrębie jednej rodziny. Widz uczestnicząc w swoistej psychodramie, nagle wrzucony w konkretną sytuacje, czekając na dalszy rozwój wypadków, zostaje nagle "wyłączony" z akcji, która nie kończy niczego puentą czy podsumowaniem. Ot kolejny, może faktycznie nie najlepszy dzień z życia jakiejś rodziny.
Najmocniejszym akcentem wczorajszego dnia miała być festiwalowa gala w Filharmonii Dolnośląskiej. Prowadzący ją Tomasz Raczek dwoił się i troił, starając się swoistym poczuciem humoru przydać tempa imprezie. Po odczytaniu werdyktów i rozdaniu nagród w konkursie na film fabularny, animowany, dokumentalny i video-art, organizatorzy przygotowali projekcję arcydzieła Chaplina "Światła wielkiego miasta", do której na żywo zagrało Trio Piotra Domagały. Muzycy zaangażowani tutaj w roli taperów, chyba zbyt dowolnie potraktowali swoja rolę, niezbyt zważając na prezentowany za ich plecami obraz, zaprezentowali nie do końca szczęśliwie dobrany repertuar.
Festiwalowy tydzień, pełen wrażeń i przeżyć za nami. Teraz nadchodzi czas ocen i podsumowań i jak zapowiadają organizatorzy czas pracy nad kolejnym, 21 już festiwalem ZOOM - ZBLIŻENIA, który w zgodnej opinii publiczności, jest obecnie najważniejszą cykliczna impreza kulturalną w Jeleniej Górze.
Nagrody 20. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego ZOOM-ZBLIŻENIA Jelenia Góra 2017
KONKURS FILMU FABULARNEGO
Nagroda za NAJLEPSZY FILM FABULARNY:
Florian Heinzen-Ziob za film pt. „For your own safety” („Dla twojego własnego bezpieczeństwa”)
Dwa równorzędne wyróżnienia:
Maria Guskova za film pt. „The return of Erkin” („Powrót Erkina”)
Lise Akoka i Romane Gueret za film pt. „Chasse Royale”
Nominacje do Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategoriach:
Najlepszy aktor dla Oliwiera Kozłowskiego za film pt. „Baraż”
Najlepsza aktorka dla Celiny Puszczyńskiej za film pt. „Lila”
Najlepszy montaż dla Wojciecha Jagiełło za film pt. „Lila”
Najlepsza reżyseria – nie przyznano
Najlepszy scenariusz dla Tomasza Gąssowskiego za film pt. „Baraż”
Najlepsze zdjęcia dla Weroniki Bilskiej za film pt. „Lila”
KONKURS FILMU DOKUMENTALNEGO
Nagroda za NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY:
Zofia Kowalewska za film pt. „Więzi”
Dwa równorzędne wyróżnienia:
Emi Buchwald za film pt. „Nauka”
Julia Staniszewska za film pt. "Trzy rozmowy o życiu”
Nominacja do nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii najlepszy film dokumentalny dla Julii Staniszewskiej za film pt. „Trzy rozmowy o życiu”
KONKURS FILMU ANIMOWANEGO
Nagroda za NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY:
Marta Pajek za film pt. „Figury niemożliwe i inne historie II”
Dwa równorzędne wyróżnienia:
Gabriel Harel za film pt. „Yul and the snake” („Yul i wąż”)
Eri Okazaki za film pt. „Feed” („Pożywienie”)
Nominacja do Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii
Najlepszy film animowany: Piotr Loc i Hoang Ngoc za film pt. „Gyros Dance”
KONKURS VIDEO-ART:
Nagroda za NAJLEPSZY VIDEO–ART:
Leo Favier za film pt. „Who doesn’y have a dark side” („Kto nie ma ciemnej strony”)
Dwa równorzędne wyróżnienia:
Ryan Betschart za film pt. „Pudding”
Goga Riveros i Irvin Castro za film pt. „The natural route” („Naturalna trasa”)
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...