– Od czasu wprowadzenia nowych dowodów w urzędzie są tłumy ludzi, system numerków nie działa (jest wyłączony ?), a czeka się po 3-4 godziny, by załatwić dowód – napisał do nas jeden z internautów. – Podobno nowy system komputerowy kiepsko działa ale np. w Kowarach czy Karpaczu załatwia się te same dokumenty błyskawicznie i tam wszystko działa, jak należy.
Podobnych sygnałów otrzymaliśmy więcej.
– Problem obsługi mieszkańców składających wnioski o wydanie nowego dowodu osobistego nie tkwi w urządzeniu, które „wydaje numerki” osobom oczekującym, a w sprawności łącz cyfrowych, od których zależy tempo obsługi oraz systemu wydawania dowodów osobistych. Leży to poza możliwościami informatyków urzędu miejskiego – odpowiada na nasze pytania Cezary Wiklik, rzecznik prasowy prezydenta Jeleniej Góry. – Z trudnych do zdefiniowania powodów ten ogólnopolski system jednego dnia działa znakomicie i obsługa jednej osoby zajmuje co najwyżej 10 – 12 minut, ale drugiego dnia zawiesza się i bywa, że goście urzędu oczekują 2 – 3 godziny w kolejce.
Jak mówi, we wtorek sytuacja była bardzo trudna, bo jeszcze przed południem wydano 70 numerków i ze względu na powoli działające łącza nie można było przyjąć wszystkich oczekujących.
Zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak wystosował pismo do ministra administracji i cyfryzacji w tej sprawie.
– O ile mniejsze miejscowości – powiedział Jerzy Łużniak – nie odczuwają tych negatywnych konsekwencji z taką intensywnością, o tyle w przypadku większych miast problemy rosną w postępie geometrycznym. Pracownicy naszego Centrum Obsługi Klienta muszą przepraszać i wyjaśniać klientom urzędu problemy, które powstają a na rozwiązanie których nie mają wpływu.
Dla przykładu – na 276 chętnych, którzy zgłosili się jednego dnia do wymiany dowodu osobistego w Jeleniej Górze, system umożliwił obsługę tylko 39 osób. Pozostali nie mogli być obsłużeni w tym dniu, pomimo długiego okresu oczekiwania.
Urząd przyznaje też, że spora grupa zgłaszających się mieszkańców składa wnioski, które nie mogą być załatwione. Przynoszą oni fotografię niezgodną z obowiązującym obecnie wzorem. Miasto przypomina, że do wniosku załącza się kolorową fotografię o wymiarach 35x45 mm, wykonaną nie wcześniej niż przed 6 miesiącami, wykonaną en face.
– Zdarza się też, że przychodzą klienci, którzy mają ważny dowód osobisty prawie do końca roku. Przepis nie pozwala na wydanie dowodu z takim wyprzedzeniem – dodaje rzecznik.
– Wszystkich, którzy nie muszą wymieniać dowodu prosimy, by wstrzymali się ze składaniem wniosku – apelują urzędnicy. – Mamy nadzieję, że praca systemu ustabilizuje się niebawem i problemy wynikające z tempa obsługi znikną. Do tego czasu będziemy ograniczać limit dziennych przyjęć do takiej liczby osób, które jesteśmy w stanie w pełni obsłużyć, by nie doprowadzać do sytuacji, że ludzie czekają bezskutecznie na załatwienie sprawy.
Komentarze (18)
Wypisz, wymaluj eWUŚ.
wypisz wymaluj polska....
wypisz wymaluj idioci z was.
Dla was to sierp i młot, a dzisiaj jest XXI wiek i należy iść z postępem i liczyć się z utrudnieniami na początku działania systemu.
Nazwałem was idiotami ponieważ ludzie waszego pokroju sami nie mogą się zdecydować czego chcą. Z jednej strony chcą ograniczenia biurokracji, a jak już się coś w tym kierunku robi to tylko japy drą. Wypisz wymaluj definicja idioty :) czyli człowieka tępego, nie rozumiejącego.
Sam jesteś idiotą, bo liczba urzędników wzrasta, a wprowadzanie nowych rozwiązań zamiast przebiegać sprawniej, jest wdrażane coraz gorzej. Świadczy to o nieudolności i braku zorganizowania ludzi to nadzorujących. Brak jest jakiejkolwiek odpowiedzialności za urzędniczy brak profesjonalizmu. Oczywiście nie mam pretensji do szeregowych urzędników, tylko do nadzorców, którzy zarabiają duże pieniądze, a z ich winy dochodzi do takich zaniedbań
a pierd...sz, nie wyspałeś się ? aaa nie sorry to żal ci d.upę ściska aż miło. idź weź te swoje 500zł i nie jojcz jak pederasta, jak to inni dobrze mają. Jakbyś chciał to byś miał, ale że wolało się opier....ć i bawić zamiast rozwijać to ma się gó.no teraz. Masz jakieś argumenty na to że liczba urzędników wzrosła i o ile ? czy dalej swoją super zajebistą TrzePałN oglądasz ? oglądanie telewizji onanistów właśnie tak wpływa na ciemny mason. bo to wygodniej przyjąć bezkrytycznie te k****nizmy co pie..ą w tv.
I dla jasności uważam, że z każdą informatyzacją powinno iść zmniejszenie zatrudnienia w urzędach, bo część tych obowiązków przejmują komputery. Natomiast to co jest nagminne w urzędach to osoby które nie umieją się posługiwać dobrodziejstwami technologicznymi i niestety takie osoby powinny opuścić urząd gdyż potem słychać tylko jojczenie i zrzucanie winy na innych.
Takie wypowiedzi powinny być usuwane z tego forum ! Nie z uwagi na treść bo częściowo się z nią zgadzam ale na formę - TAKA jest NIE DO PRZYJĘCIA !!!
Problem tkwi w sieci informatycznej Urzędu Miasta, o które NIKT nie dbał i nie dba ! Są stare i maja za małą przepustowość w stosunku do potrzeb !Nawet poczta wewnętrzna tzw. INTRADOC kiepsko działa więc kogo robi "w konia" Pan Łużniak ???
myślisz że owy system potrzebuje więcej niż 10 mbit/s ? łącza ? przepustowość sieci w urzędach to zwykle 100mbit/s, problem jest w infrastrukturze switche itp ale nie sądzę żeby taki program do dowodów osobistych wysyłał jednorazowo jakieś gigabajty danych bo tylko takie mogłyby zając chwilę, a nie parę kilo na krzyż przy wypełnianiu formularza.
Skoro cały urząd "wisi" na jednym jedynym serwerze i nawet poczta wewnętrzna nie działa to co to może być innego ? A wymogi dla programu "Źródło" były znane od dawna i co z tego ? Trzeba mieć pojęcie choć minimum informatyczne a tego nie ma ani prezydent ani 99% naczelników !
a może by tak w końcu zmienić wysokośc płac i najniższej krajowej i zasiłku dostosowując je do standartów uni europejskiej to by było lepsze
A co ma "piernik do wiatraka" ??? To nie kompetencje Urzędu Miasta Milordzie :P Trzeba było się uczyć :D
Lepsze jest wrogiem dobrego...
w każdym urzędzie w kraju, można więc pojechać do Kowar i tam załatwić sprawę.
przeciez zgodnie z prawem wprowadzonym od 1 marca wniosek mozna składac wszędzie ,ja bedac mieszkancem jeleniej góry złozyłem wniosek w podgórzynie bez zadnej kolejki
Powoli działają łącza internetowe - hmm, no cóż - jakiego się wybrało dostawcę i operatora, taki rezultat! Ale jest nadzieja, będą pieniądze na "rewitalizację" fontanny na ul.Wolności/Al.W.Polskiego, to na "szybsze" łącze też się znajdą - my wszyscy (pokorni)obywatele tego (jeszcze)pięknego miasta zapłacimy...
też obstawiam łączę i dostawcę, ale i ten nie pomoże jak pani krysia, bożenka, halinka czy dmoninisia siedzą na fejsie, youtube i innym gów.ie zapychając łącze do nie urzędniczych spraw. Mam nadzieję że informatycy zablokowali im wszelki ruch na zewnątrz poza tym który wymagany jest do działania programów w urzędzie.
A po cholerę wam wszystkim jakieś dowody???Też coś,za robotę się niech wezmą,a nie w kolejce po dowód stoją.....
To już taka świecka tradycja z tą elektroniką w III RP/PO-PSL.
Przypomnijcie hocki klocki z liczeniem głosów w ostatnich wyborach......