To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Rowerowy bubel drogowy

Rowerowy bubel drogowy

Prawy chodnik Alei Jana Pawła II ma spełniać rolę także drogi dla rowerów. W niektórych miejscach wymalowano symbol roweru na chodniku, przy niektórych przejściach dla pieszych pojawiły się miejsca do przejechania przecznicy jednośladem. - I wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że szkoda pieniędzy na takie pozorowane działania. To jeden bubel, podobnie, jak budowana droga rowerowa po obu stronach ulicy Konstytucji III Maja w kierunku Grabarowa – ocenia Zbigniew Leszek, szef Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Kolarsko-Narciarskiego.

Jak wygląda „ciąg pieszo-jezdny” wzdłuż Alei Jana Pawła II widać na zdjęciach, które przysłał nam Z. Leszek. Tu, gdzie chodnik przecinają zjazdy i funkcjonują przejścia dla pieszych - do dworca PKS-u, a także dalej, w rejonie stacji paliw Lukoil, sfrezowano dość głęboko asfalt.

- Chodziło o to, by zedrzeć fragment zebry i wymalować prz/images/nj24_4/bubel0(1).jpgejazd dla rowerów, bo w myśl prawa przez pasy rowerzyście nie wolno przejechać. Ale wystarczyło zamalować fragment pasów na czarno, albo lekko tylko zedrzeć nawierzchnię asfaltową na fragmencie zebry. A tu taki głęboki frez. Ktoś po prostu nie pomyślał – dodaje Z. Leszek.

Z kolei na innych zjazdach przecinających chodnik – do stacji paliw BP i Statoil, nie pomyślano o obniżeniu krawężników. Dodatkowo, przy zjeździe na teren dworca PKS-u, rowerzyści muszą zjechać i wjechać na chodnik przez pas zieleni, bo tak wymalowano pasy.
Na zdjęciach widać także, że przydałoby się poprawić pokruszoną i zapadniętą kostkę chodnikową w miejscu połączenia z betonowymi fragmentami chodnika na moście. Ale zapewne uznano, że szkoda na to czasu, a dla koła rowerowego to żadna przeszkoda.
Najbardziej zastanawia jednak myśl, jaka towarzyszyła pomysłodawcom udostępnienia omawianego chodnika do ruchu jednośladów. Skoro generalnie uznali, że rowerzyści z pieszymi mogą się tędy poruszać, to dlaczego już przez przebudowane przejście dla pieszych z wysepką, vis-a-vis MCDonald’s, rowerem nie można przejechać, tylko trzeba go przeprowadzić?

Na innym odcinku „ciągu pieszo-jezdnego”, na samym środku, przeszkoda terenowa – znajdująca się około 10 cm poniżej poziomu chodnika studzienka telekomunikacyjna. Dalej, na wysokości parkingu strzeżonego i centrali TPSA nowy asfalt położono na starej, spękanej nawierzchni, nie podnosząc obrzeży. Wykonawcy uznali, że wycięcie brzozy rosnącej przy samym krawężniku załatwia problem. Trochę pnia jednak wystaje. Albo kawałek chodnika za skrzyżowaniem z Bacewicz – jedna taczka asfaltu więcej i udałoby się wykończyć porządnie brzeg chodnika.

- Oglądałem też budowaną drogę rowerową wzdłuż Konstytucji III Maja. Nie jestem budowlańcem, ale ja bym tak nie robił, bo szkoda pieniędzy – mówi Z. Leszek. Według niego betonowe obrzeża drogi są układane bez należytego wzmocnienia, w gliniasto-piaszczystej nawierzchni. – Przecież to będzie tak, jak do tej pory, także droga rolnicza. Przejedzie tędy traktor, gdy już będzie asfalt i te obrzeża się połamią, obsuną i cała robota na nic.

Budowa obu pasów drogi rowerowej rozpoczęta w sierpniu tego roku kosztować ma 1,8 mln złotych, a zakończona miała być w październiku.
 

Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy
Rowerowy bubel drogowy

Komentarze (11)

Fuszera typowa dla wykonawcy (KR Siedlęcin). Spaprali juz tak wiele ulic w Jeleniej Górze (vide ul. Elsnera). I kto za to płaci? Pan płaci, Pani płaci, wszyscy płacimy. Co na to Pan Prezydent?

Ale lipa jechałem tam mało zębów sobie nie wybiłem lepiej prowadzić tam rower niż jechać :pinch:

śmiesznie wygląda ta droga rowerowa.Część drogi i chodnika ma nowy asfalt a reszta tej drogi ma asfalt sprzed 20 lat

co do ścieżki Zabobrze - Grabarów: Zb.Leszek startuje w wyborach, więc oczywiście przestał być obiektywny - walczy o władzę i tyle. Ale coś jednak w jego donosie jest na rzeczy. Na mój gust, te umocowania krawężników na fotkach, to DZIADOWSKA PROWIZORKA - zwykła gleba zamiast betonu mocującego krawężniki?!!!!!!? I jak się to ku... rna ma do wymogów przetargowych (przypominam):
Pytanie nr 20 [do SIWZ]: Jakiego okresu trwałosci miedzy remontowej wymaga Zamawiający – 20 czy 10 lat. Prosimy o sprecyzowanie?
Odpowiedz: Zamawiający precyzuje, że okres trwałości miedzy remontowej wynosi 20 lat.
[DWUDZIEŚCIA LAT WYTRZYMAŁOŚCI !!!] - Helloł, WIESŁAWIE RYŁKO - Prezesie Jeleniogórskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Cieplic - WYKONAWCY ROBÓT ZA 1,8 MLN PLN - wierzy Pan, że to wytrzyma 20 lat? Bo mi nie!
Nie chce mi się póki co szukać po nazwiskach, więc: INSPEKTORZE NADZORU ze strony miasta - co ty koleś na to?
Czyta to jakiś prokurator wrażliwy na obywatelskie donosy?

W takiej sytuacji, Ryłko powinien przez 20 kolejnych lat przejmować się, żeby nic się z tą drogą nie stało. Ciekawe, czy jak jednak "się stanie", to ktoś z miasta będzie miał jaja, żeby zamówić u niego gratisową "poprawkę"? Co do reszty tej maniany (min. frezowana droga dla rowerów), to już mówi wszystko o wykonawcy... No comment. A co na to wszystko osoba odbierająca ten Shit ze strony miasta?

Prezydent nic a Grochala startuje tez. Tylko Prystrom!

ujmę to krótko kh.
Głupkowi połowy roboty się nie pokazuje. Poczekaj jak będzie zrobiona całość i za 5 lat komentuj to. A tak po drugie to cudzym nazwiskiem potrafisz szargać a swojego nie chcesz przedstawić.

Oczywiśćiwe, że chce zostać radnym - KTOŚ MUSI W Końcu DOPILNOWAĆ TE BRAKORÓBSTWO
polecam - http://rowerownia.eu/- dział drogi rowerowe -

http://jg-kk.blog.onet.pl/ lub wpisująć jeleniogórski klub kolarki
POLECAM NASZ KLUBOWY Blog poświęcony wydarzeniom z życia kolarskiego w naszym regionie i nie tylko
POZDROWEREK - Zbigniew Leszek Prezes I-KTK-N

Prezydent Obrębalski chce aby Jelenia Góra była rowerową stolicą Polski. Więc wszystko powinno być w takiej rowerowej stolicy super. Nie powinny mieć miejsca takie sytuacje jak opisana wyżej fuszerka. Pozdrawiam Adrian Janda - Adi. Członek Izersko - Karkonoskiego Towarzystwa Kolarsko - Narciarskiego

www.bartekrowerzysta.bloog.pl POWIEDZ NIE IGNOROWANIU ROWERZYSTÓW NA DRODZE .Zapraszam wszystkich do oddawania głosów w sondzie ,pokażmy ile nas jest