Przetarg na przebudowę pierwszych 22 km drogi i dostosowanie do parametrów autostrady powinien już być rozstrzygnięty. Wpłynęło pięć ofert o wartości od 308,2 do 332,3 ml zł. Jednak ponieważ wszystkie oferty przekroczyły kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na realizację inwestycji, tj. 303,8 mln zł, podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu. Ponowne postępowanie ma być ogłoszone w pierwszej połowie czerwca.
Odwołany przetarg obejmował przebudowę południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76, budową Obwodu Utrzymania Autostrady, węzła autostradowego Żary, trzech wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt, mostu i przejścia pod autostradą).
Przebudowę całego odcinka drogi Olszyna – Golnice podzielono na cztery etapy: odcinek węzeł Olszyna do km 11,86; odcinek od km 11,86 do km 33,76; odcinek od km 33,76 do granicy województwa; odcinek granica województwa - węzeł Golnice. Pierwsze odcinki przebudowanej jezdni mają być oddane w 2021 r. i wtedy cała droga będzie miała parametry autostrady z oznaczeniem A 18
Komentarze (4)
No i kończy się kasa skoro przekroczenie kwoty o 1,4% powoduje unieważnienie całego przetargu w przypadku tak ważnej trasy, można powiedzieć wizytówki Polski. Bo co sobie pomyśli wjeżdżający jak przejedzie się po takich schodach? Pierwsze wrażenie niesamowite.
No bo to do Niemiec
PiSowi nie zależy, boją się że masowo zaczniemy na zachód wyjeżdżać, a tak zawsze jakieś utrudnienie.
Hehe. Tyle, ze akurat jezdnie w strone Niemiec sa jak nalezy. Ale POsiac ferment trzeba :)