W. Kołacz Otecki malował na ścianach w wielu miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdyni.
W Jeleniej Górze przenosi na ścianę plakat upamiętniający imprezę pod nazwą 31 lat Teatrów Ulicznych w Polsce, którego zresztą sam jest autorem. Plakat wykonał na zlecenie Agencji Solo, która organizowała tę imprezę w Jeleniej Górze.
– Styl ilustracji nawiązuje do polskiej szkoły plakatu. Inspiruję się trochę sztuką etniczną. Potraktowałem temat po swojemu. Jest to motyw karciany z elementami masek teatralnych. Można to różnie interpretować – mówi Wojciech Kołacz-Otecki. – Murale są o tyle fajne, że z różnej perspektywy wyglądają inaczej, starzeją się razem z elewacją. Mnie podoba się widok tego murala z przejścia pomiędzy kamienicami.
Co łatwiejsze: zrobienie plakatu czy wykonanie murala? – Łatwiej było zrobić plakat. Tu jest ciężka praca, na wysokości, różne warunki atmosferyczne – przyznaje Kołacz-Otecki. I dodaje, że z powodu deszczu musiał np. przerwać prace.
Właściciel Agencji Solo Mirosław Salecki dodaje, że mural w tym miejscu ma kilka zalet. – Po pierwsze, jest to upamiętnienie teatrów ulicznych, z którymi mocno związana jest Jelenia Góra – mówi. – Po drugie, w przeszłości była tu odrapana ściana i nikt nie miał pomysłu, co z nią zrobić. Udało nam się znaleźć sponsora na farby, my sfinansowaliśmy pracę Wojtka. I teraz ściana będzie wyglądała o wiele ładniej.
Komentarze (7)
ciekawe ile portfeli zasiliła ta gierkowska cepelia
To nie jest aż takie brzydkie, ale na zabytkowej kamienicy wygląda szpetnie... Nie lepiej takie rzeczy na Zabobrzu na blokach malować?
Zabytkowe kamienice ha,ha chyba Anonim123 nie znasz historii Jeleniej Gory i dawno nie byles na rynku.Kamienice sa z lat 60 i obecnie wiekszosc z nich to budynki obdrapane z odpadajaca farba ,mural jest super przynajmiej wprowadzil jakis koloryt i nowy element na placu ratuszowym.
Agencja Solo... No tak...
Może niech teatr Norwida sam zapłaci z pensji swoich aktorów i dyrektora za to wątpliwej jakości "arcydzieło"? Dlaczego ciągle musimy się składać z naszych podatków za kolejne kiczowate wymysły tego teatru i jego dyrektora? Grafficiarze zrobią to samo za darmo.
Wydaje mi się, że nie przeczytałeś, pomysł był agencji Solo nie teatru i to agencja Solo znalazła sponsora, więc ty nie płacisz
Chyba ty nie doczytałeś. A Festiwal Teatrów Ulicznych kto organizuje? Kto płaci za ten mural? Kolejny denny pomysł teatru na wywalanie publicznych pieniędzy z błoto.