To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

MKS Sudety - oferta współpracy

MKS Sudety - oferta współpracy

Szanowni Państwo, w imieniu zarządu klubu sportowego SUDETY pozwalam sobie złożyć na Państwa ręce propozycję współpracy mającej na celu finansowe wsparcie naszej działalności.

Grupa oddanych i wiernych kibiców, życzliwość i przychylność lokalnych władz nie wystarczają w obecnych czasach, aby zapewnić sprawne funkcjonowanie organizacji, jaką jest klub koszykarski.
Sponsorzy - ich pomoc finansowa, rzeczowa, wiedza, są nieodzownym wsparciem w codziennej działalności.
Firmy, instytucje, przedsiębiorstwa coraz częściej i chętniej zaczynają korzystać z narzędzia, jakim jest marketing sportowy.

Sport staje się kluczowym elementem budowania i umacniania pozytywnego wizerunku firmy, a emocje związane z rywalizacją sportową wzmacniają efekty tych działań podnosząc ich skuteczność.

Nasz klub dostrzega i docenia dwustronne możliwości tkwiące w konsekwentnych i zaplanowanych działaniach z zakresu sponsoringu sportowego.
Staramy się, aby korzyści płynące z naszej współpracy rozkładały się równomiernie przynosząc jak najwięcej pozytywnych efektów każdej ze stron.
Zależy nam na budowaniu trwałych relacji i stałej współpracy.

Wyznajemy zasadę, że najlepsze efekty przynosi długotrwałe zaangażowanie firmy w sponsoring klubu sportowego.
Wśród osób będących w kierownictwie naszego klubu są takie, które od wielu lat zajmują się praktyczną strona marketingu sportowego zdobywając doświadczenie na drodze współpracy z firmami, dla których sponsorowanie sportu jest istotnym narzędziem budowania swojego wizerunku i siły marki. Współpraca z nimi zaowocowała wypracowaniem mechanizmów oraz procedur, dzięki którym szybciej i skuteczniej będziemy osiągać zamierzone cele.

Podstawą naszych działań jest partnerska i profesjonalna rozmowa – dzięki, której jesteśmy w stanie precyzyjnie określić potrzeby i wybrać optymalne sposoby realizacji oczekiwań obydwu stron.
Mamy nadzieję, że wspólnie będziemy tworzyć siłę KLUBU SUDETY, przyczyniając się do jego sukcesów sportowych, a także realizując skutecznie długofalowy plan rozwoju w efekcie którego Jelenia Góra będzie reprezentowana na różnych szczeblach rozgrywek przez drużyny skupione w barwach SUDETÓW.

1. OGÓLNE INFORMACJE O KLUBIE

Pełna nazwa:. Klub Sportowy „SUDETY”
Rok założenia: Listopad 1997 rok
Adres: 58-500 Jelenia Góra ul. Sudecka 42
Hala: pojemność - 1200
e-mail:poczta@kssudety.pl
strona: www.kssudety.pl

Obiekt położony w tuż przy parku zabytkowej części miasta.
Hala z płytą główną do piłki koszykowej, i widownią. W kolejnych latach powstały korty tenisowe.

Dobra jakość hali, doświadczenie pracowników obsługi spowodowały, że obiekt stał się atrakcyjnym zapleczem sportowym dla drużyn młodzieżowych Polskiego Związku Piłki Koszykowej.

Informację dotyczące historii klubu ( tutaj proszę o jakieś informację typu zdjęcia, znani zawodnicy historia klubu i tp)


KILKA SŁÓW NA TEMAT SPONSORINGU

Sponsoring sportowy sprzyja tworzeniu, wzmocnieniu pożądanego wizerunku firmy, jej produktów, kreuje i utrwala świadomość nazwy firmy, jej logo i marek. Badania potwierdzają, że konsumenci są przychylnie nastawieni do sponsoringowych form
promocji. Uważają oni , że ta forma promocji mniej im przeszkadza i traktują ją przyjaźniej niż tradycyjne działania reklamowe. Praktyka potwierdza, że sponsoring jest skuteczniejszy i efektywniejszy niż typowa reklama (nawet dziesięciokrotnie). Firmy reklamujące się poprzez sport są postrzegane jako nowoczesne, zamożne, sprzyjające zdrowiu i higienie. Poprzez fakt przyciągnięcia do wydarzenia sportowego widzowie mają możliwość zapoznania się z ofertą firmy. Wiele sportów – między innymi koszykówka – przyciągają uwagę całych rodzin, są wspólnym przeżyciem zarówno dla rodziców jak i ich nastoletnich dzieci, co powoduje wzmacnianie więzi rodzinnych. Dzięki takiemu medium jak sport można dotrzeć do różnych grup docelowych, zarówno bezpośrednio uczestniczących w wydarzeniu sportowym jak i śledzących wydarzenia sportowe w mediach. Ponadto wzrasta skłonność polskich mediów do pokazywania wydarzeń sportowych. Możliwość ekspozycji nazwy, logo na koszulkach, bannerach zapewnia doskonałą widoczność.
Podstawowe korzyści wynikające z faktu sponsorowania wydarzeń sportowych są następujące:

* pozycjonowanie marki, zmiany postaw i postrzegania marki, tworzenie wizerunku
produktu poprzez stworzenie jasnego przekazu: sport - zdrowie, sukces, zespół –
poczucie przynależności do grupy,

* możliwość tworzenia postaw konsumpcyjnych, wywoływania popytu na własne
produkty, odróżnienie od konkurencji, zwrócenie uwagi na specyficzne cechy produktu, dzięki powiązaniu z konkretnym wydarzeniem,

* uzyskanie efektu lojalności konsumentów, motywacji pracowników, nawiązanie
związków biznesowych,

* informacja w mediach, widzialność znacznie lepsza niż w wypadku reklamy, ze
względu na większą efektywność kosztową niż tradycyjne działania reklamowe i różną skalę działania, stworzenie możliwości skutecznych działań promocyjnych dla
mniejszych przedsiębiorstw.

Zgodnie z prawem

W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych („pdop”) wydatki ponoszone w
związku z zawieraniem umów sponsoringu powinny być postrzegane zarówno przez
pryzmat art. 15 ust. 1 updop, jak i art. 16 ust. 1 pkt 28 updop. Oznacza to, że podatnik (sponsor) ma prawo do zaliczenia w koszty uzyskania przychodów całości wydatków na sponsoring publiczny (reklama publiczna) oraz odpowiedniej części kosztów sponsoringu niepublicznego (reklama niepubliczna ujmowana w koszty podatkowe do limitu 0,25 proc. przychodów podatkowych), oczywiście o ile wydatkom tym przyświecał nadrzędny cel zwiększenia przychodów podatkowych.

Rozliczenia

Konsekwencją uznania, że sponsoring to w istocie usługa reklamowa, jest zobowiązanie sponsorowanego do wystawienia faktury VAT. W przypadku sponsoringu pieniężnego (właściwego) wyłącznie sponsorowany wystawi fakturę VAT dokumentującą wyświadczenie na rzecz sponsora usługi reklamowej lub promocyjnej obciążonej 22-proc. podatkiem VAT należnym.

DLACZEGO WARTO SPONSOROWAĆ KLUB KOSZYKARSKI

17,6 mln. Polaków deklaruje zainteresowanie koszykówką.
Przedsiębiorstwa i marki angażujące się jako sponsorzy koszykówki doceniają coraz częściej korzyści płynące z działalności w tej dyscyplinie sportu. Rozgrywki ligowe, kluby sportowe i imprezy rangi mistrzowskiej są skutecznymi platformami komunikacji. Poprzez nie sponsorzy zwiększają swoją popularność, poprawiają wizerunek i optymalizują wartość swojego przedsiębiorstwa lub znaku towarowego.
Klub jest jedną z platform komunikacyjnych wykorzystywanych przez sponsorów koszykówki. Poprzez reklamy umieszczane w otoczeniu klubów firmy i marki otrzymują możliwość komunikacji z ludźmi oglądającymi mecze na hali. Równie ważna jest dla sponsora obecność w transmisjach telewizyjnych, powtórkach, wiadomościach sportowych, programach TV o tematyce koszykarskiej, zdjęciach w artykułach prasowych i tematycznych stronach internetowych. Poprzez nośniki reklamowe wymienionych typów sponsor dociera ze swoim przekazem do grup miłośników koszykówki.

Ocena firm sponsorujących sport

Zaangażowanie firm w sponsorowanie wydarzeń sportowych przekłada się na pozytywny odbiór tych firm. Sponsorowanie sportu może być jednym z najskuteczniejszych elementów budowania pozytywnego wizerunku firmy.

źródło: Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia

Skojarzenia związane z koszykówką

źródło: Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia

Koszykówka jest jednym z nielicznych sportów wywołujących bardzo silne zaangażowanie emocjonalne kibiców. Emocje sportowe towarzyszące przekazowi mocno wpływają na głębokość wrażeń odbiorców a co za tym idzie na skuteczność odbioru komunikatu reklamowego.

45,1% kibiców w przypadku piłki koszykowej potrafi wskazać nazwę minimum jednej firmy zaangażowanej w sponsoring tej dyscypliny. Jest to wskaźnik nieosiągalny dla innych dyscyplin. Większość z nich może się pochwalić zaledwie kilkuprocentową, a w nielicznych przypadkach kilkunastu procentową znajomością sponsorów.
źródło: Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia

2. PROPOZYCJE PAKIETÓW SPONSORSKICH I PARTNERSKICH

Sponsor Tytularny

W ramach pakietu „Sponsor Tytularny klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA” firma otrzymuje prawo do:
- umieszczenia nazwy firmy w oficjalnej nazwie klubu koszykarskiego
wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia logo firmy na piersi koszulki meczowej, a także na inny strojach wykorzystywanych przez zawodników oraz trenerów podczas meczów i treningów
umieszczenia na bandach wokół boiska 7 tablic reklamowych (każda o wymiarach
3 metrów na 1 metr)
- umieszczenia reklamy /logo firmy na budynkach klubowych
- umieszczenia logo firmy na ławkach rezerwowych
- umieszczenia logo firmy na ściance brandingowej będącej tłem konferencji prasowych oraz wywiadów z zawodnikami ,trenerami, przedstawicielami władz klubu
- umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych związanych z funkcjonowaniem klubu oraz wykorzystywanymi w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, bilety meczowe, zaproszenia, plakaty)
- dołączenia do biletów meczowych materiałów reklamowych firmy
- emisji podczas meczu spotów reklamowych firmy
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- pomocy organizacyjnej i sprzętowej podczas imprez sportowych organizowanych przez firmę
- organizacji działań promocyjnych na stadionie w czasie meczu
- otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na hali, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej

Sponsor Oficjalny

W ramach pakietu „Sponsor Oficjalny klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA firma otrzymuje prawo do:
- wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia logo firmy z przodu na spodenkach meczowych
- umieszczenia na bandach wokół boiska 5 tablic reklamowych (każda o wymiarach 3 metrów na 1 metr)
- umieszczenia logo firmy na ściance brandingowej będącej tłem konferencji prasowych oraz wywiadów z zawodnikami, trenerami, przedstawicielami władz klubu
- umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych związanych z funkcjonowaniem klubu oraz wykorzystywanymi w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, bilety meczowe, zaproszenia, plakaty)
- dołączenia do biletów meczowych materiałów reklamowych firmy
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- umieszczenia logo firmy w specjalnej rubryce poświeconej klubowi na łamach Tygodnika Ciechanowskiego
- otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na stadionie, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej

Sponsor wspierający

W ramach pakietu „Sponsor Wspierający klubu” KS SUDETY JELENIA GÓRA firma otrzymuje prawo do:
- wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia na bandach wokół boiska 3 tablic reklamowych (każda o wymiarach 6 metrów na 1 metr)
- umieszczenia logo firmy na ściance brandingowej będącej tłem konferencji prasowych oraz wywiadów z piłkarzami, trenerami, przedstawicielami władz klubu
- umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych wykorzystywanych w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, bilety meczowe, zaproszenia, plakaty)
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- umieszczenia logo firmy w specjalnej rubryce poświeconej klubowi na łamach Tygodnika Ciechanowskiego
- otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na stadionie, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej

Partner

W ramach pakietu „Partner klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA ” firma otrzymuje prawo do:
- wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia na bandach wokół boiska tablicy reklamowej o wymiarach 6 metrów na 1 metr)
- umieszczenie logo firmy na biletach i plakatach meczowych
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- umieszczenia logo firmy w specjalnej rubryce poświeconej klubowi, otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na hali, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej

Sponsor/Partner produktowy

Pakiet świadczeń dla Sponsora/Partnera produktowego klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA podlega indywidualnym negocjacjom.

Sponsor meczu (abonament na jeden mecz piłkarski):

Pakiet do negocjacji Pakiet adresowany do firm, które są zainteresowane promocją swojej firmy na konkretnym meczu ligowym. W ramach oferty przewidziany jest szereg działań promocyjnych, konkursowych, tanecznych i audio - wizualizacyjnych, umożliwiający dotarcie do widzów uczestniczących w widowisku sportowym.

Na hali najważniejsza jest skuteczność. Podobnie jest w działaniach biznesowych.
Pragniemy, aby nasza współpraca miała formę partnerstwa, które przynosić będzie obydwu stronom optymalne korzyści.
Jesteśmy otwarci na wszelkiego typu propozycje dodatkowych działań z Państwa strony. Wierzymy w efektywność „rozmowy” jako formy dochodzenia do najlepszych rozwiązań.


3. KONTAKT

W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.
W sprawach związanych z marketingiem sportowym wszelkich informacji udziela:

Waldemar Woźniak tel. 609 806 375

Marcin Zieniewicz tel. 0607 588 986 e-mail marcin@jelenia.pl


 
MKS Sudety - oferta współpracy
MKS Sudety - oferta współpracy
MKS Sudety - oferta współpracy