Sport staje się kluczowym elementem budowania i umacniania pozytywnego wizerunku firmy, a emocje związane z rywalizacją sportową wzmacniają efekty tych działań podnosząc ich skuteczność.
Nasz klub dostrzega i docenia dwustronne możliwości tkwiące w konsekwentnych i zaplanowanych działaniach z zakresu sponsoringu sportowego.
Staramy się, aby korzyści płynące z naszej współpracy rozkładały się równomiernie przynosząc jak najwięcej pozytywnych efektów każdej ze stron.
Zależy nam na budowaniu trwałych relacji i stałej współpracy.
Wyznajemy zasadę, że najlepsze efekty przynosi długotrwałe zaangażowanie firmy w sponsoring klubu sportowego.
Wśród osób będących w kierownictwie naszego klubu są takie, które od wielu lat zajmują się praktyczną strona marketingu sportowego zdobywając doświadczenie na drodze współpracy z firmami, dla których sponsorowanie sportu jest istotnym narzędziem budowania swojego wizerunku i siły marki. Współpraca z nimi zaowocowała wypracowaniem mechanizmów oraz procedur, dzięki którym szybciej i skuteczniej będziemy osiągać zamierzone cele.
Podstawą naszych działań jest partnerska i profesjonalna rozmowa – dzięki, której jesteśmy w stanie precyzyjnie określić potrzeby i wybrać optymalne sposoby realizacji oczekiwań obydwu stron.
Mamy nadzieję, że wspólnie będziemy tworzyć siłę KLUBU SUDETY, przyczyniając się do jego sukcesów sportowych, a także realizując skutecznie długofalowy plan rozwoju w efekcie którego Jelenia Góra będzie reprezentowana na różnych szczeblach rozgrywek przez drużyny skupione w barwach SUDETÓW.
1. OGÓLNE INFORMACJE O KLUBIE
Pełna nazwa:. Klub Sportowy „SUDETY”
Rok założenia: Listopad 1997 rok
Adres: 58-500 Jelenia Góra ul. Sudecka 42
Hala: pojemność - 1200
e-mail:poczta@kssudety.pl
strona: www.kssudety.pl
Obiekt położony w tuż przy parku zabytkowej części miasta.
Hala z płytą główną do piłki koszykowej, i widownią. W kolejnych latach powstały korty tenisowe.
Dobra jakość hali, doświadczenie pracowników obsługi spowodowały, że obiekt stał się atrakcyjnym zapleczem sportowym dla drużyn młodzieżowych Polskiego Związku Piłki Koszykowej.
Informację dotyczące historii klubu ( tutaj proszę o jakieś informację typu zdjęcia, znani zawodnicy historia klubu i tp)
KILKA SŁÓW NA TEMAT SPONSORINGU
Sponsoring sportowy sprzyja tworzeniu, wzmocnieniu pożądanego wizerunku firmy, jej produktów, kreuje i utrwala świadomość nazwy firmy, jej logo i marek. Badania potwierdzają, że konsumenci są przychylnie nastawieni do sponsoringowych form
promocji. Uważają oni , że ta forma promocji mniej im przeszkadza i traktują ją przyjaźniej niż tradycyjne działania reklamowe. Praktyka potwierdza, że sponsoring jest skuteczniejszy i efektywniejszy niż typowa reklama (nawet dziesięciokrotnie). Firmy reklamujące się poprzez sport są postrzegane jako nowoczesne, zamożne, sprzyjające zdrowiu i higienie. Poprzez fakt przyciągnięcia do wydarzenia sportowego widzowie mają możliwość zapoznania się z ofertą firmy. Wiele sportów – między innymi koszykówka – przyciągają uwagę całych rodzin, są wspólnym przeżyciem zarówno dla rodziców jak i ich nastoletnich dzieci, co powoduje wzmacnianie więzi rodzinnych. Dzięki takiemu medium jak sport można dotrzeć do różnych grup docelowych, zarówno bezpośrednio uczestniczących w wydarzeniu sportowym jak i śledzących wydarzenia sportowe w mediach. Ponadto wzrasta skłonność polskich mediów do pokazywania wydarzeń sportowych. Możliwość ekspozycji nazwy, logo na koszulkach, bannerach zapewnia doskonałą widoczność.
Podstawowe korzyści wynikające z faktu sponsorowania wydarzeń sportowych są następujące:
* pozycjonowanie marki, zmiany postaw i postrzegania marki, tworzenie wizerunku
produktu poprzez stworzenie jasnego przekazu: sport - zdrowie, sukces, zespół –
poczucie przynależności do grupy,
* możliwość tworzenia postaw konsumpcyjnych, wywoływania popytu na własne
produkty, odróżnienie od konkurencji, zwrócenie uwagi na specyficzne cechy produktu, dzięki powiązaniu z konkretnym wydarzeniem,
* uzyskanie efektu lojalności konsumentów, motywacji pracowników, nawiązanie
związków biznesowych,
* informacja w mediach, widzialność znacznie lepsza niż w wypadku reklamy, ze
względu na większą efektywność kosztową niż tradycyjne działania reklamowe i różną skalę działania, stworzenie możliwości skutecznych działań promocyjnych dla
mniejszych przedsiębiorstw.
Zgodnie z prawem
W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych („pdop”) wydatki ponoszone w
związku z zawieraniem umów sponsoringu powinny być postrzegane zarówno przez
pryzmat art. 15 ust. 1 updop, jak i art. 16 ust. 1 pkt 28 updop. Oznacza to, że podatnik (sponsor) ma prawo do zaliczenia w koszty uzyskania przychodów całości wydatków na sponsoring publiczny (reklama publiczna) oraz odpowiedniej części kosztów sponsoringu niepublicznego (reklama niepubliczna ujmowana w koszty podatkowe do limitu 0,25 proc. przychodów podatkowych), oczywiście o ile wydatkom tym przyświecał nadrzędny cel zwiększenia przychodów podatkowych.
Rozliczenia
Konsekwencją uznania, że sponsoring to w istocie usługa reklamowa, jest zobowiązanie sponsorowanego do wystawienia faktury VAT. W przypadku sponsoringu pieniężnego (właściwego) wyłącznie sponsorowany wystawi fakturę VAT dokumentującą wyświadczenie na rzecz sponsora usługi reklamowej lub promocyjnej obciążonej 22-proc. podatkiem VAT należnym.
DLACZEGO WARTO SPONSOROWAĆ KLUB KOSZYKARSKI
17,6 mln. Polaków deklaruje zainteresowanie koszykówką.
Przedsiębiorstwa i marki angażujące się jako sponsorzy koszykówki doceniają coraz częściej korzyści płynące z działalności w tej dyscyplinie sportu. Rozgrywki ligowe, kluby sportowe i imprezy rangi mistrzowskiej są skutecznymi platformami komunikacji. Poprzez nie sponsorzy zwiększają swoją popularność, poprawiają wizerunek i optymalizują wartość swojego przedsiębiorstwa lub znaku towarowego.
Klub jest jedną z platform komunikacyjnych wykorzystywanych przez sponsorów koszykówki. Poprzez reklamy umieszczane w otoczeniu klubów firmy i marki otrzymują możliwość komunikacji z ludźmi oglądającymi mecze na hali. Równie ważna jest dla sponsora obecność w transmisjach telewizyjnych, powtórkach, wiadomościach sportowych, programach TV o tematyce koszykarskiej, zdjęciach w artykułach prasowych i tematycznych stronach internetowych. Poprzez nośniki reklamowe wymienionych typów sponsor dociera ze swoim przekazem do grup miłośników koszykówki.
Ocena firm sponsorujących sport
Zaangażowanie firm w sponsorowanie wydarzeń sportowych przekłada się na pozytywny odbiór tych firm. Sponsorowanie sportu może być jednym z najskuteczniejszych elementów budowania pozytywnego wizerunku firmy.
Skojarzenia związane z koszykówką
Koszykówka jest jednym z nielicznych sportów wywołujących bardzo silne zaangażowanie emocjonalne kibiców. Emocje sportowe towarzyszące przekazowi mocno wpływają na głębokość wrażeń odbiorców a co za tym idzie na skuteczność odbioru komunikatu reklamowego.
45,1% kibiców w przypadku piłki koszykowej potrafi wskazać nazwę minimum jednej firmy zaangażowanej w sponsoring tej dyscypliny. Jest to wskaźnik nieosiągalny dla innych dyscyplin. Większość z nich może się pochwalić zaledwie kilkuprocentową, a w nielicznych przypadkach kilkunastu procentową znajomością sponsorów.
źródło: Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia
2. PROPOZYCJE PAKIETÓW SPONSORSKICH I PARTNERSKICH
Sponsor Tytularny
W ramach pakietu „Sponsor Tytularny klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA” firma otrzymuje prawo do:
- umieszczenia nazwy firmy w oficjalnej nazwie klubu koszykarskiego
wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia logo firmy na piersi koszulki meczowej, a także na inny strojach wykorzystywanych przez zawodników oraz trenerów podczas meczów i treningów
umieszczenia na bandach wokół boiska 7 tablic reklamowych (każda o wymiarach
3 metrów na 1 metr)
- umieszczenia reklamy /logo firmy na budynkach klubowych
- umieszczenia logo firmy na ławkach rezerwowych
- umieszczenia logo firmy na ściance brandingowej będącej tłem konferencji prasowych oraz wywiadów z zawodnikami ,trenerami, przedstawicielami władz klubu
- umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych związanych z funkcjonowaniem klubu oraz wykorzystywanymi w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, bilety meczowe, zaproszenia, plakaty)
- dołączenia do biletów meczowych materiałów reklamowych firmy
- emisji podczas meczu spotów reklamowych firmy
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- pomocy organizacyjnej i sprzętowej podczas imprez sportowych organizowanych przez firmę
- organizacji działań promocyjnych na stadionie w czasie meczu
- otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na hali, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej
Sponsor Oficjalny
W ramach pakietu „Sponsor Oficjalny klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA firma otrzymuje prawo do:
- wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia logo firmy z przodu na spodenkach meczowych
- umieszczenia na bandach wokół boiska 5 tablic reklamowych (każda o wymiarach 3 metrów na 1 metr)
- umieszczenia logo firmy na ściance brandingowej będącej tłem konferencji prasowych oraz wywiadów z zawodnikami, trenerami, przedstawicielami władz klubu
- umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych związanych z funkcjonowaniem klubu oraz wykorzystywanymi w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, bilety meczowe, zaproszenia, plakaty)
- dołączenia do biletów meczowych materiałów reklamowych firmy
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- umieszczenia logo firmy w specjalnej rubryce poświeconej klubowi na łamach Tygodnika Ciechanowskiego
- otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na stadionie, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej
Sponsor wspierający
W ramach pakietu „Sponsor Wspierający klubu” KS SUDETY JELENIA GÓRA firma otrzymuje prawo do:
- wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia na bandach wokół boiska 3 tablic reklamowych (każda o wymiarach 6 metrów na 1 metr)
- umieszczenia logo firmy na ściance brandingowej będącej tłem konferencji prasowych oraz wywiadów z piłkarzami, trenerami, przedstawicielami władz klubu
- umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych wykorzystywanych w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, bilety meczowe, zaproszenia, plakaty)
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- umieszczenia logo firmy w specjalnej rubryce poświeconej klubowi na łamach Tygodnika Ciechanowskiego
- otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na stadionie, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej
Partner
W ramach pakietu „Partner klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA ” firma otrzymuje prawo do:
- wykorzystywania nazwy i znaku klubu w działaniach z zakresu marketingu, reklamy i public relations
- umieszczenia na bandach wokół boiska tablicy reklamowej o wymiarach 6 metrów na 1 metr)
- umieszczenie logo firmy na biletach i plakatach meczowych
- umieszczenia logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu
- umieszczenia logo firmy w specjalnej rubryce poświeconej klubowi, otrzymania pakietu karnetów VIP gwarantujących najlepsze miejsca na hali, a także poczęstunek w przerwie i po meczu
- gwarancje wyłączności branżowej
Sponsor/Partner produktowy
Pakiet świadczeń dla Sponsora/Partnera produktowego klubu KS SUDETY JELENIA GÓRA podlega indywidualnym negocjacjom.
Sponsor meczu (abonament na jeden mecz piłkarski):
Pakiet do negocjacji Pakiet adresowany do firm, które są zainteresowane promocją swojej firmy na konkretnym meczu ligowym. W ramach oferty przewidziany jest szereg działań promocyjnych, konkursowych, tanecznych i audio - wizualizacyjnych, umożliwiający dotarcie do widzów uczestniczących w widowisku sportowym.
Na hali najważniejsza jest skuteczność. Podobnie jest w działaniach biznesowych.
Pragniemy, aby nasza współpraca miała formę partnerstwa, które przynosić będzie obydwu stronom optymalne korzyści.
Jesteśmy otwarci na wszelkiego typu propozycje dodatkowych działań z Państwa strony. Wierzymy w efektywność „rozmowy” jako formy dochodzenia do najlepszych rozwiązań.
3. KONTAKT
W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.
W sprawach związanych z marketingiem sportowym wszelkich informacji udziela:
Waldemar Woźniak tel. 609 806 375
Marcin Zieniewicz tel. 0607 588 986 e-mail marcin@jelenia.pl
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...