To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Karpacz z ostrożnym budżetem

Karpacz z ostrożnym budżetem

Dokończenie rozpoczętych inwestycji i wstrzymanie się z rozpoczynaniem nowych – takie podstawowe założenia przyjęły władze Karpacza podczas przygotowywania budżetu miasta na 2012 rok. Zakłada nadwyżkę w wysokości ponad 1,7 mln zł, która ma zostać przeznaczona na spłatę rat kredytów i pożyczek. Rada Miasta uchwaliła budżet w wysokości 31,5 mln po stronie dochodów i 29,8 mln zł - po stronie wydatków.

Ostrożność w planowaniu budżetu spowodowana jest sporymi obciążeniami miasta spłatami zobowiązań przy jednoczesnych problemach ze zwiększaniem dochodów ze sprzedaży majątku. Działki nie sprzedają się tak jak kiedyś – nie ma chętnych. Inwestorzy pewnie wolą przeczekać niepewne czasy kryzysu.

Najważniejsza i najdroższa inwestycja w mieście – budowa tak zwanej obwodnicy, czyli przebudowa i przedłużenie ulicy Parkowej, której częścią ma być tunel pod stokiem Kolorowa, ma być prowadzona zgodnie z planem. Jej powstanie finansuje jednak wykonawca (Skanska), któremu miasto odda pieniądze później w ratach.

Przewodniczący komisji budżetowej Mirosław Czubak powiedział nam, że na później przełożona ma być modernizacja ulicy Strażackiej – jeden z dwóch dojazdów do dolnej stacji wyciągu na Kopę i górnej wyciągu Winterpol Biały Jar.

W 2012 nie będzie też prac projektowych, niezbędnych do przebudowy głównej ulicy Konstytucji 3 Maja w deptak. Zadanie to planowane jest – jak poinformował nas burmistrz Bogdan Malinowski – na rok 2013. Wszystko więc wskazuje na to, że jeśli Skanska wybuduje obwodnicę z tunelem zgodnie z planem, czyli do końca września 2012 roku, Karpacz będzie miał dwie główne, równoległe do siebie ulice, przystosowane do ruchu samochodowego.

Burmistrz twierdzi jednak, że gdy powstanie obwodnica, ulica Konstytucji 3 Maja tak czy inaczej zostanie zamknięta dla pojazdów. O pieniądze na jej przebudowę w deptak burmistrz planuje starać się w następnym rozdaniu dużych unijnych dotacji – na lata 2014-17.

Komentarze (1)

A tak na poważnie, niech będą dwie drogi. To całkiem dobrze może zafunkcjonować np. ruch jednokierunkowy. A deptać trzeba w góry a nie po sklepikach. Po za tym 300 m to raczej rynek nie deptak. I raczej o nowym wydatku już niech decyduje nowy-młodszy burmistrz.