To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Kameralny początek, Requiem na finał

Kameralny początek, Requiem na finał
Kameralny początek, Requiem na finał

Koncert Chóru Kameralnego Collegium Musicum pod dyrekcją Franciszka Koscha był pierwszą odsłoną Dni Muzyki Pasyjnej w Jeleniej Górze. W Teatrze Zdrojowym w Cieplicach kilkadziesiąt osób słuchało wczoraj kompozycji Antonio Lottiego, Marc’Antonio Ingegneriego, Jakoba Arcadelta, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Charlesa Gounoda, Giuseppe Verdiego, Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki, Sergiusza Rachmaninowa oraz fragmentów Oratorium Mesjasz G.F. Haendla. W roli solisty wystąpił Eugeniusz Wysoczański (bas).

Melomanów czeka dziś jeszcze prawdziwa uczta. Orkiestrę jeleniogórskich filharmoników, która wykona Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta, poprowadzi wybitny dyrygent – Kazimierz Kord.
Muzykom towarzyszyć będzie Chór Feichtinum Akademii Muzycznej we Wrocławiu przygotowany przez Jolantę Szybalską-Matczak i Artura Wróbla oraz śpiewający soliści: Natalia Halicka (sopran), Joanna Grocholska (alt), Jędrzej Tomczyk (tenor) i Paweł Kołodziej (bas).

Kameralny początek, Requiem na finał
Kameralny początek, Requiem na finał
Kameralny początek, Requiem na finał
Kameralny początek, Requiem na finał
Please, enable ads on this site. By using ad-blocking software, you're depriving this site of revenue that is needed to keep it free and current. Thank you.