Chodzi o 27-kilometrowy odcinek linii z Węglińca do Zgorzelca. Prace projektowe i budowa zaplanowane są na lata 2017-2019.
– Tym samym międzynarodowa trasa od wschodniej do zachodniej granicy kraju będzie zapewniała przejazd lokomotywami elektrycznymi – podkreśla Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych.
Dodał, że pozwoli to także na usprawnienie ruchu towarowego w południowo – zachodniej części Polski.
Projekt „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” realizowany będzie z unijnego programu pn. Łącząc Europę (CEF). Szacunkowa wartość inwestycji to 70 milionów złotych.
Jest to kolejne przedsięwzięcie realizowane na Dolnym Śląsku z Krajowego Programu Kolejowego. Tydzień temu PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii Legnica – Rudna Gwizdanów.
Komentarze (6)
Super Wiadomość
TIRy na TORy
Gwoli przypomnienia co młodszym obywatelom to informuję,że "bracia" sowieccy[w ramach przyjaźni między bratnimi narodami].
zdemontowali trakcję elektryczną na trasie Wrocław-Jelenia Góra w r.1945.
Ale Putin chyba zwróci....?
Nie chrzań narodowcu-niedouku. Lepiej napisz, dla równowagi ilu żołnierzy radzieckich oddało swoje życie za te ziemie, by takie coś jak ty mogło biadolić, jęczeć i stękać na forum.
A na odcinku Jelenia Góra - Lubań oprócz trakcji również drugi tor...
swietnie, w końcu impulsy z wroclawia będą dojezdzaly bezpośrednio do Zgorzelca, a nie tylko do weglinca. przydalby się tez jakiś szybki, dalekobieżny pociąg np. zgorzelec/goerlitz do Krakowa lub Wawy
Jelenia -Szklarska też ściągnęli pajęczynę ze słupów