To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Wielkie amatorskie ściganie

Wielkie amatorskie ściganie
Wielkie amatorskie ściganie

44 kierowców amatorów ścigało się w miniony weekend w zawodach kończących cykl 7 rajdów Konkursowej Jazdy Samochodem o tytuł Mistrza Jeleniej Góry. To także ósma eliminacja Dolnośląskich Mistrzostw Okręgu. Wszyscy dotarli do mety, obyło się bez kolizji i defektów. Organizatorem mistrzostw jest Automobilklub Karkonoski

Impreza ma podnosić umiejętności jazdy w trudnych warunkach i pozwolić zwykłym kierowcom zaznać smaku rajdowej adrenaliny. Rajdy odbywały się w Jeleniej Górze, w Kamiennej Górze i w Zgorzelcu (przy współudziale Automobilklubu Ziemi Turoszowskiej). Zawodnicy w seryjnych autach (dopuszczalne są tylko minimalne modyfikacje bez ingerencji czy to w układ hamulcowy, czy też dopływ powietrza do silnika) rywalizują na terenach poprzemysłowych i nieczynnych drogach w próbach o dużym stopniu trudności technicznych. W ostatnim rajdzie były to tereny wytwórni mas bitumicznych w Ścięgnach, okolice kopalni Pol-Skalu w Karpnikach, asfaltowo-szutrowe drogi przy Karczmie Skalnej w Karpaczu i tereny fabryki Automotiv w Marczycach.

Organizatorzy rajdu podkreślają, że umiejętności uczestników amatorskiej samochodowej rywalizacji są bardzo duże. Nawet trudne warunki z jakimi przyszło się mierzyć uczestnikom (zmrożone podłoże i warstewka śniegu) nie okazały się przeszkodą w szybkiej i bezpiecznej jeździe. – To nie jest proste ściganie, ale sprawdzian umiejętności technicznych. Nie ma odcinków specjalnych, jakie znane są z wyścigów samochodowych. Tu długość prostej nie może przekraczać jednego kilometra, dominują zakręty i zwroty na nierównej nawierzchni.

Rajd rozgrywany jest w pięciu kategoriach, zależnych od pojemności silnika. To wyrównuje szanse i pokazuje jakimi umiejętnościami dysponują kierowcy.

W klasie 1 czyli samochodów o pojemności do 903 cm3 tytuł „Mistrz Jeleniej Góry” wywalczył Marcin Kmiołek, a tuż za nim uplasowała się jedyna kobieta, dowodząc że słaba płeć też potrafi jeździć szybko i skutecznie. Tytuł drugiego Wicemistrza Jeleniej Góry trafił w ręce Tomasza Ochrombela.

W klasie o pojemności od 903 cm3 do 1 300 cm3 tryumfował Łukasz Szeszko który znaczną ilością punktów pokonał drugiego w cyklu Piotra Grabowieckiego i trzeciego zawodnika ze Zgorzelca Huberta Kakube.

Klasę 3 o pojemności 1 300 cm3 – 1 600 cm3 zdominował (wygrywając sześć z siedmiu rund)) Piotr Czypionka dla którego był to szósty z rzędu zdobyty tytuł „Mistrza Jeleniej Góry” wyższość „dominatora” musieli uznać drugi na koniec sezonu Marcin Jóźków oraz trzeci Maciej Wikorejczyk.

Klasę 4 najmocniejszych samochodów o pojemności powyżej 1 600 cm3 wygrał, a co za tym został Mistrzem Jeleniej Góry, Radosław Sagała. Tym zwycięstwem ukoronował swoją długą przygodę z rajdami amatorskimi. Przy okazji udowodnił, że doświadczenie i rutyna też są ważna, a nie tylko naciskanie do oporu pedału gazu. Drugie miejsce i tytuł Wicemistrza Jeleniej Góry zdobył Marcin Nowak, a trzeci stopień na podium zajął Patryk Makarewicz.

Najlepsi kierowcy oprócz okazałych trofeów, zostali nagrodzeni przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Jeleniej Górze szkoleniem w Akademii Bezpiecznej Jazdy znanego zawodnika rajdowego Tomasza Kuchara co niewątpliwie pozwoli na doskonalsze opanowanie samochodu, a co za tym idzie bezpiecznego poruszania się po drodze.

 

Fot. mal
Fot. mal
Fot. mal
Fot. mal
Wielkie amatorskie ściganie
Wielkie amatorskie ściganie
Wielkie amatorskie ściganie
Wielkie amatorskie ściganie
Please, enable ads on this site. By using ad-blocking software, you're depriving this site of revenue that is needed to keep it free and current. Thank you.