Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką, która została oficjalnie otwarta 7 grudnia, ma blisko 160 metrów czyli o 23 metry więcej, niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej – z prędkością 120 zamiast obecnych 50 kilometrów na godzinę. Większa jest również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu. Koszt budowy nowo otwartej przeprawy mostowej wynosi około 23 mln zł
Zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona była równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode – Horka – granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej – mówi rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. - Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami.
Komentarze (3)
żeby mieli jak wwozić czołgi do naszej OJCZYZNY jak nas zaatakują
Oj tam, oj tam Skubiszewski nie chciał podpisania traktatu pokojowego i uznania granic przez Niemcy więc może jest coś na rzeczy....
Czas pogrzebać lęki sączone nam przez propagandę Władka G. Wojna opłaca się gołodupcom, którzy nie maja nic własnego. Przypominać wam: obdarty mundur, giwera na sznurku itp.