– W listopadzie nastąpiło zawieszenie kursowania niektórych autobusów na wybranych liniach. Decyzja ta spowodowana była analizą przepływu potoków pasażerskich i koniecznością optymalizacji przewozów w świetle rosnących kosztów, a niedociążenia pojazdów z drugiej strony – tłumaczy teraz prezydent Marcin Zawiła. – Niemniej zastrzegliśmy, że po kilku tygodniach decyzja będzie skorygowana w oparciu o sukcesywnie realizowany monitoring potoków pasażerskich.
Po tej analizie prezydent wprowadził kolejne zmiany. To:
1. zmieni się trasa przejazdu linii „12”, zostaje przedłużona do ulicy Podchorążych, co oznacza objęcie tą linią kilku ważnych punktów (PUP, Wyższa Szkoła Zawodowa, Zespół Szkoły Elektronicznej i gimnazjum nr 3, wzięto też pod uwagę wnioski o dojazd pracowników Szpitala na godz. 7.00 i 9.30 z kierunków Podchorążych i Czarnoleska
2. zmieni się trasa przejazdu linii „7”, zamiast dojazdu na pętlę przy ul. Kiepury na trasę od przystanku „Sygietyńskiego” przez ZUS, Małcużyńskiego do Kiepury. Zmieni się także godzina odjazdu jednego z autobusów z przystanku „Sobieszów” z 17.55 na 17.45 – zgodnie z życzeniami pasażerów.
3. w marach obowiązującego obecnie rozkładu linii „25” zmieni się trasę przejazdu z kierunku os. Czarne – Teatr, dodając przystanki Skłodowskiej-Curie i Bankowa, tak jak w trasie powrotnej (Teatr – os. Czarne). Wyeliminowano kursy do przystanku Powstańców Wlkp. Mała Poczta (wszystkie kursy kończą się na przystanku „Teatr”)
4. w przypadku linii „1” wprowadzone zostanie przedłużenie linii do os. Czarne (wyjazd z zajezdni o godz. 5.35, zmienione na 5.25), i in.
5. wprowadzono korekty odjazdów i przyjazdów linii „26” oraz „6”
Dokładnie informacje o korektach na stronach internetowych MZK
Prezydent zapowiedział też, że w przyszłości planuje wprowadzenie całkiem nowej linii. Będzie ona łączyła Osiedle Orle z Zabobrzem, ale autobus będzie jeździł przez dzielnicę przemysłową.
– W „dzielnicy przemysłowej” pojawiają się i będą się pojawiać nowe zakłady, następuje rozbudowa istniejących, niektóre z nich pracują na dwie zmiany, a łączna liczebność pracujących tu załóg przekracza już 4 tysiące osób – czytamy w komunikacie. – Stąd po zakończeniu budowy łącznika ulicy Spółdzielczej do Lubańskiej, nastąpią prace nad korektami przewozów MZK.
Komentarze (24)
pkt 3 "w marach" faktycznie całe mzk jest w marach
Tak kończy się zatrudnianie na kierowniczych stanowiskach ludzi z rozdania partyjnego/rodzinnego w miejsce fachowców wybieranych w konkursach - każdą pierdołę trzeba poprawiać samemu. Mam nadzieję że Prezydent czegoś się przy okazji nauczył o doborze kadr i wyższości fachowca nad kolegą partyjnym. Pozdrawiam serdecznie - Marcin Kaflik z Cieplic.
to mogą być w TV w programie "mam talent",co widać po tych z konkursu,też kolesie.
Wydział pośrednictwa pracy,brać skierowanie,przeprowadzić wst ępną rozmowę z szefem,po zaakceptowaniu brać się do roboty,a nie do polityki,i to wszystko.
kaflik, ty nie miales wyjechac stad?
a ty miales wziasc tabletki. Znowu zapomniales i ci odbija.
Cieszyłbym się z tych zmian, ale nie mogę przestać zastanawiać się gdzie jest haczyk. Zbyt piękne, jak na nasze miasto, żeby było prawdziwe. Oby nie był to wstęp do dalszej marginalizacji "szóstki".
...haczyk = podwyżka ;-)
Przechadzając się wokół zajezdni, słyszałem jak z jednego autobusu chyba coś ciekło.
... p. Miłoszu to na szczęście był jedynie wyciek informacji do lokalnych mediów, ale to nic poważnego, to taka autobusia mowa, one mają głos ;-)
Wśród nas jest zdrajca, któryś puścił parę i cieknie, a nasze tajemnice wyciekają na zewnątrz !!!
Proponuję dodać zmianę 6. zobowiązuje się MZK do pozyskiwania energii elektrycznej z solarów produkowanych przez firmę kanadyjską, równocześnie unieważnia się zmiany określone w punktach 1-5.
W zmianach wnoszę o wprowadzenie zmiany w kursowaniu linii 23 do Sobieszowa (przynajmniej niektórych) oraz uwzględnienie w przebiegu trasy nowej linii również Sobieszowa. Liczę na uaktywnienie się stowarzyszeń działających w Sobieszowie
haczyk-przeciez wybory niedlugo
ty ta kamere wez z okna i na ulice anie ludzi podglądaasz na staromiejskiej ciecwoku
Panie prezydencie! A co z autobusami jeżdżącymi stadami, które to marnotrawią niepotrzebnie paliwo a co za tym idzie pieniądze. Panie prezydencie ma pan głowę na karku to niech pan zmieni całą sieć na mieście. Jelenia Góra jest jedynym miastem w Polsce rozciągniętym bardzo daleko w dwie strony. Dublujące się linie autobusowe które to jeżdżą po niemal tej samej trasie (przykład w ciągu 7 minut z Cieplic do Jeleniej Góry jedzie aż 5 autobusów na raz a potem długie długie NIC) i o tej niemal samej minucie przynoszą same straty finansowe MZK. Tutaj potrzeba uderzyć z innej perspektywy. Muszą być trzy główne linie autobusowe na osi jeden od Sobieszowa przez Cieplice na Zabobrze (dzisiejsza linia 7) druga linia z Osiedla Orle, przystanek Rataja przez ul. Cieplicka Cervi os. XX- lecia, Wolności, Wojska Polskiego, Różyckiego, Jana Pawła II, Małcużyńskiego, Kiepury. Oraz trzecia główna linia od os. XX-lecia przez ul. Cervi, os. Orle, Sobieszowska, Lubańska, Spółdzielcza(po nowej wybudowanej ulicy- dzielnica przemysłowa), Spółdzielcza, K. Miarki, Sobieskiego, Wyszyńskiego, Matejki(powrót Sudecka), Wojska Polskiego, Różyckiego, Ogińskiego, Kiepury. Te główne linie dla przykładu kursowały by co 15 minut w godzinach szczytu, przy dublujących się trasach na przystanku dwóch linii częstotliwość wychodziła by co 7,5 minuty. A przy trzech liniach na przykład przy przystanku na os. Orle Rataja częstotliwość tych trzech linii wynosiła by co ok. 5 minut. Do tych głównych trzech liniach należało by podczepić wszystkie inne linie autobusowe. Na przykład jadące z Piechowic Michałowic trasa dla nich kończyła by się na os. Orle gdzie na tym samym przystanku istniała by możliwość przesiadki , na te trzy główne linie na tym samym bilecie, które były by czasowe z możliwością nieograniczonych przesiadek i co najważniejsza BEZ IDIOTYCZNYCH STREF GRANIC po za miasto. Tylko w takim wykonaniu można mówić o sprawnej komunikacji w naszym mieście oraz o mniejszych stratach finansowych. Niestety to co wy robicie jest złe i przynosi niepotrzebne straty. Komuna już dawno minęła a wy dalej stosujecie komunistyczne zabiegi które przynoszą same straty dla naszej komunikacji..
co robi prezes, v-ce prezes, kierownicy działów, zajezdni itp. oraz cały sztab biurowych pracowników zasiadających w dwupiętrowym biurowcy na zajezdni MZk? gdy Prezydent miasta zwołuje konferencje prasową i omawia rozkład jazdy. Prezydent nie ma ważniejszych spraw do załatwienia?
.."Pan interweniuje w pracę, bezmyślnych spółek.." TO "INTERWENIUJE" ZASTĄPIŁBYM JEDNAK SŁOWEM INGERUJE !!!
faflik z Cieplic ty zyjesz!!!Ja cie pierdacze znow hycla trzeba zatrudnic ,a ja wierzylem ze nadeszlo lepsze jutro ,a tu demony sie cieplickie obudzily i znow durnota i ciemnota ogarnie kotline.PiSsss z Toba faflik.
He,he,he,ja poprostu ko**** Cieplice,w odróznieniu od ciebie baranie PZPR-owski.
Gdybyś tyle lat żył w Cieplicach,co ja,to byś mi całował trzewiki,a nie nazywał faflik,no ale ****,to ****...
Tez Ciebie pozdrawiam i milego dnia zycze ci faflik z Cieplic.
Też jestem tego zdania co ty w jednym czasie jedzie 5 autobusów a następnie po ponad pół godziny przerwa masakra!!!!
Z Cieplic nadal nie będzie połączenia z jeleniogórskim Tesco.
Jedzie pięć autobusów w jednym czasie, to prawda. Tłumaczenie MZK jest takie,że każdy w innym kierunku. Ale ja chcę jechać tylko trzy przystanki,to
mam czekać 40 minut, aż coś przyjedzie?