Debatę zorganizowała policja i urząd miasta, ale byli na nią zaproszeni przedstawiciele wielu środowisk, związanych w różnym stopnoiu z tematem przewodnim.
Zastępca naczelnika wydziału prewencji komisarz Zbigniew Klimek omówił proste rozwiązania dotyczące kształtowania przestrzeni, dzięki którym uczestnicy ruchu drogowego mogą czuć się bezpieczniej oraz wskazał miejsca, w których często dochodzi do zdarzeń drogowych z uwagi na brak właściwego oznakowania czy braku wystraczającej widoczności przy włączeniu się do ruchu.
Z prezentacji wynikało, że najbardziej niebezpieczną ulicą w Jeleniej Górze jest ul. Wolności. Doszło na niej w ubi. Roku do 4 wypadków i 121 kolizji. Policja opracowała też dane, w których dniach i godzinach jest najbardziej niebezpiecznie na drogach. Okazuje się, że szczególnie uważni za kierownicą powinniśmy być w środy i w piątki w godz. 9-16. Miesiące, w których jest najwięcej zdarzeń to maj, lipiec i sierpień.
Na spotkaniu padło wiele wniosków od mieszkańców i przedstawicieli stowarzyszeń. Przede wszystkim należy poprawić oznakowanie kilku ulic, m.in. Mickiewicza, Norwida, Baczyńskiego. Był także wniosek o przycinanie żywopłotów na skrzyżowaniach. Chodzi głównie o żywopłot przy ul. Sudeckiej, nieopodal siedziby GOPR-u. Zasłania on widoczność wjeżdżającym z ulicy podporządkowanej. Z tego powodu doszło tam już do kilku zdarzeń drogowych. Były tez propozycje przycięcia żywopłotu na skrzyżowaniu ulicy Wolności i Alei Wojska Polskiego (obok fontanny). Uczestnicy prosili też policję o pomoc w rozwiązaniu problemów z dojazdem do szkół. Podjeżdżający rodzice często blokują wjazd i wyjazd dla innych. Przedstawiciele środowisk rowerzystów wnioskowali o poprawienie systemu oznakowania tras rowerowych, szczególnie na odcinku z centrum Jeleniej Góry do Cieplic.
– Wszystkie wnioski zostaną przesłane do właściwych instytucji, których obowiązkiem jest dbałość o infrastrukturę i zieleń w mieście – mówi podinspektor Edyta Bagrowska, rzecznik prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Jeleniej Górze. – Część z nich to drobne zmiany, nie wymagające dużych nakładów finansowych, a które przyczynią się do podniesienia bezpieczeństwa w mieście. Te, które wymagają większych nakładów finansowych, a faktycznie mają realny wpływ na poziom bezpieczeństwa na drogach Jeleniej Góry, zostaną zaplanowane i zrealizowane w terminie późniejszym.
Komentarze (11)
Panie policjancie ze zdjęcia nr 15 na litość boską,dłuższe skarpetki!!!!! Nie świeć Pan gołymi łydkami,fuj
Mam jeszcze jeden bardzo ważny wniosek. Należy objąć ścisłym nadzorem i wziąć pod lupę kierowców z rejestracjami DLW.... Oni stosują inne zasady niż te obowiązujące w prawie o ruchu drogowym. Czy też macie takie odczucie?
a ja proponuję żeby kierowcy z rejestracjami DJ i DJE nie wyjeżdżali poza Jelenią Górę, bo skoro mają jakiś problem z kierowcami DLW to po co pchają się np do Lwówka, Gryfowa itp. itd., moim zdaniem powinni jeździć tylko tam gdzie ich rewir,skoro wymagają tego od innych, bo nie dość że auta mają stare to jeszcze nie do końca potrafią nimi jeździć, a po Jeleniej to już w ogóle urządzają wolną amerykankę, a o parkowaniu tych taczek już nie wspomnę... tyle w temacie...
W Jeleniej wolnoamerykanka?! HAHAHA!
A byli/ły Panowie/Panie kiedyś we Wrocławiu? ;)
DLW i DKA, z powrotem na wozy konne!
jaki burak tam siedzi patrz na 3 zdjęcie
Ul. Wolności koło piekarni auta zjeżdżają na parking piekarni przez 2ciągłą ,na Sobieszowskiej to samo jadąc w stronę Cieplic wjeżdżają do zakładu pogrzebowego też 2 ciągła ,nie zatrzymywanie się na czerwonym mając zieloną strzałkę.
Skrzyżowanie Tesco-McDonald. Zawracanie w miejscu, gdzie jest dozwolony jedynie skręt ;)
Co drugi przynajmniej.
co za niechlujna literówka...żenada!
Z dokumentów uprawniających do jazdy po drogach publicznych,Ci z DLW posiadają wyłącznie "Karte Woźnicy"stąd styl ich jazdy...
szkoda że znowu pogadali sobie między sobą urzędnicy i co to ma wspólnego z debatą społeczną?