To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Jazz w ODK: Piotr Lemańczyk Quatret North

Jazz w ODK:  Piotr Lemańczyk Quatret North

Już w najbliższą środę, 30 września, kolejny koncert z cyklu „Jazz w ODK”. Tym razem w kawiarni Muza Osiedlowego Domu Kultury na jeleniogórskim Zabobrzu wystąpi Piotr Lemańczyk Quatret North. Zagrają: Piotr Lemańczyk (kontrabas), Szymon Łukowski (saksofon), Emil Miszk (trąbka), Sławomir Koryzno (perkusja). Początek o godz. 19.00.

Piotr Lemańczyk jest uważany za jednego z najwybitniejszych polskich basistów jazzowych. Koncertuje i nagrywa z najwybitniejszymi nazwiskami światowego jazzu takimi jak: Jerry Bergonzi /USA/, Seamus Blake /USA/, Dave Kikoski /USA/, Tim Hagans /USA/, Brian Melvin /USA/, Walter Smith III /USA/, Gary Novak /USA/, Avishai Cohen-tr /Izrael/ i innymi. Nagrał sześć autorskich płyt, które otrzymały znakomite recenzje w takich magazynach jak Down Beat, JazzTimes, Jazz Forum. W jego nowym projekcie biorą udział młodzi muzycy, absolwenci Akademii Muzycznych, którzy mimo młodego wieku, mają w swym dorobku szereg nagród i wyróżnień artystycznych. Muzyka, którą grają, jest wypowiedzią poprzez radość współtworzenia i wzajemnego rozumienia siebie. Można w niej odnaleźć ekspresję, dbałość o każdy dźwięk, wirtuozerię, przestrzeń, rozbudowane improwizacje, nowoczesność i tradycję, a więc to, co decyduje o sztuce i wyjątkowości muzyki jazzowej. Najnowsze kompozycje, które skomponował Piotr Lemańczyk to piękne, ciekawe linie melodyczne z bogatą harmonią i często zmieniającym się metrum.
 

Muzyka Piotr Lemańczyk Quartet North to zagmatwane opowieści, często mocno podbudowane tkliwością, tęsknotą znaną choćby z twórczości Ketila Bjornstada czy Larsa Danielssohna. I pewnie do tego ostatniego artysty, Piotrowi Lemanczykowi jest najbliżej, tymbardziej, że także docenia „zimny podmuch Północy” i muzykę poważną.

Polskie Radio
 

Słuchacz w konsekwencji otrzymuje to, co w muzyce jazzowej ujmuje najbardziej rozbudowane improwizacje i ekspresyjne muzyczne dialogi przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o każdy dźwięk.

Gazeta.pl