Tytuł wystawy nawiązuje do pojęcia wprowadzonego przez Johna Oswalda w eseju „Plądrofonia, czyli piractwo dźwiękowe jako kompozytorski przywilej”. Woźniak zaprezentuje obrazy nawiązujące i jednocześnie będące hołdem dla Stanisława Dróżdża i jego struktur poezji konkretnej – „Pojęciokształtów”. Wyjaśnijmy, że Pojęciokształty są zarazem tekstem i obrazem, które, nie tracąc swojej specyfiki, przepływają jedne w drugie. Dróżdż tworzy teksty na płaszczyźnie dwuwymiarowej i teksty w przestrzeni trójwymiarowej i są one bardzo różne: literowe, słowne, cyfrowe, znakowe i teksty-obiekty. Ryszard Woźniak uważa, że w sztuce wszystkie chwyty są dozwolone i artysta ma prawo do zapożyczeń i zawłaszczeń fragmentów cudzych utworów, z których powstanie następnie zupełnie nowe dzieło. Asumpt do takich działań dał już Duchamp, który domalował wąsy Giocondzie. Jest to mechanizm analogiczny do zapożyczeń, jakich dokonuje się w muzyce, cytując i wykorzystując fragmenty różnych kompozycji. Określenie „Plądrografia” najprawdopodobniej wymyślił właśnie Ryszard Woźniak. Na wystawie prezentuje wielkoformatowe płótna olejne, na których biała przestrzeń tła wypełniona jest luźno rozrzuconymi literami „Pojęciokształtów” Dróżdża, w które wprowadzony zostaje element (najczęściej jest to człowiek), który jest wykonaną przez Woźniaka, przetworzoną fotografią. Wystawie towarzyszą dwie projekcje filmowe – jedna jest performancem samego Ryszarda Woźniaka, druga, to dokument, na którym artysta objaśnia poszczególne dzieła.
Wystawa została zorganizowana we współpracy z Galerią Sztuki w Legnicy i potrwa do 14 kwietnia 2018 r.
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...