Polski pawilon, zbudowany ze skrzynek na jabłka, bił rekordy popularności. Uczestnicy targów mieli okazję zapoznać się m.in. z ceramiką bolesławiecką, kolekcjami szkła kryształowego czy malarstwem na jedwabiu.
– Chcieliśmy dać zwiedzającym doświadczenie pierwszego stopnia. Ważne dla nas było, żeby poczuli czym jest szkło, jakim jest materiałem w dotyku i obróbce – mówi Agnieszka Blacheta, dyrektor Huty Julia. – Dlatego zaproponowaliśmy gościom polskiego pawilonu udział w warsztatach grawerowania i tworzenia biżuterii szklanej. Nie ukrywam, że nasze stoisko w polskim pawilonie cieszyło się ogromnym powodzeniem – dodaje z zadowoleniem.
Huta Julia debiutując na Expo 2015 z nowym wzornictwem przedstawiła nasz region jako miejsce, gdzie jak w kryształowym pryzmacie, łączy się tradycja, przemysł i piękno krajobrazu. – Byliśmy szczególnie dumni widząc setki osób chodzących po terenach wystawienniczych z biżuterią ze szkła, z takimi małymi kawałkami Polski i Dolnego Śląska – dodaje szef marketingu huty Bartosz Browarny.
Na targach przedstawione zostały także najpiękniejsze zestawy ceramiki bolesławieckiej, ręcznie robiona biżuteria z dolnośląskich agatów. Odwiedzający Expo 2015 w Mediolanie mieli także okazję wziąć udział w warsztatach artystycznych ze znanymi dolnośląskimi artystami. Tajniki swego artystycznego rzemiosła zdradzili m.in.: specjalistka od biżuterii z dolnośląskich agatów – Małgorzata Gromiec oraz mistrzyni w malowaniu na jedwabiu – Kamila Karst.
Nie zabrakło też akcentów kulinarnych. Polskie smaki gościom targów przybliżał Zbigniew Koźlik, szef kuchni jednej z najbardziej uznanych dolnośląskich restauracji. Wszystkie kulinarne propozycje, powstały na bazie produktów ekologicznych. Na podniebienia i węch uczestników na pewno oddziaływał przygotowany według dolnośląskich receptur chleb, który był wypiekany na miejscu w mobilnej piekarni.
Podczas targów odbył się cykl spotkań poświęconych współpracy gospodarczej regionu z partnerami z zagranicy. Marszałek Cezary Przybylski oraz członek zarządu województwa Jerzy Michalak opowiedzieli o potencjale gospodarczym województwa, aktywności specjalnych stref ekonomicznych oraz projektach łączących innowacje technologiczne z biznesem. Nie zabrakło też wystąpień przedstawicieli włoskich firm, które działają na Dolnym Śląsku i odnoszą sukcesy. Gospodarcze prezentacje uświetnił pokaz unikatowego oświetlenia autorstwa Agnieszki Włostowskiej, który łączy innowacyjne rozwiązanie technologiczne z ciekawym efektem artystycznym.
Tydzień Dolnośląski w Mediolanie trwał od 30 czerwca do 5 lipca. Prezentacjom towarzyszyła muzyka popularnego w Polsce, a pochodzącego z Wrocławia, zespołu Me Myself and I. Za organizację wydarzenia odpowiadała Agencja Master Brand Group.
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...