To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Godna prezentacja na prestiżowej wystawie Expo

Godna prezentacja na prestiżowej wystawie Expo

W ubiegłym tygodniu zakończył się Tydzień Województwa Dolnośląskiego na Międzynarodowej Wystawie Expo 2015 w Mediolanie. Bardzo dobrze zaprezentowali się na nim wystawcy z naszego regionu.

Polski pawilon, zbudowany ze skrzynek na jabłka, bił rekordy popularności. Uczestnicy targów mieli okazję zapoznać się m.in. z ceramiką bolesławiecką, kolekcjami szkła kryształowego czy malarstwem na jedwabiu.
– Chcieliśmy dać zwiedzającym doświadczenie pierwszego stopnia. Ważne dla nas było, żeby poczuli czym jest szkło, jakim jest materiałem w dotyku i obróbce – mówi Agnieszka Blacheta, dyrektor Huty Julia. – Dlatego zaproponowaliśmy gościom polskiego pawilonu udział w warsztatach grawerowania i tworzenia biżuterii szklanej. Nie ukrywam, że nasze stoisko w polskim pawilonie cieszyło się ogromnym powodzeniem – dodaje z zadowoleniem.
Huta Julia debiutując na Expo 2015 z nowym wzornictwem przedstawiła nasz region jako miejsce, gdzie jak w kryształowym pryzmacie, łączy się tradycja, przemysł i piękno krajobrazu. – Byliśmy szczególnie dumni widząc setki osób chodzących po terenach wystawienniczych z biżuterią ze szkła, z takimi małymi kawałkami Polski i Dolnego Śląska – dodaje szef marketingu huty Bartosz Browarny.
Na targach przedstawione zostały także najpiękniejsze zestawy ceramiki bolesławieckiej, ręcznie robiona biżuteria z dolnośląskich agatów. Odwiedzający Expo 2015 w Mediolanie mieli także okazję wziąć udział w warsztatach artystycznych ze znanymi dolnośląskimi artystami. Tajniki swego artystycznego rzemiosła zdradzili m.in.: specjalistka od biżuterii z dolnośląskich agatów – Małgorzata Gromiec oraz mistrzyni w malowaniu na jedwabiu – Kamila Karst.
Nie zabrakło też akcentów kulinarnych. Polskie smaki gościom targów przybliżał Zbigniew Koźlik, szef kuchni jednej z najbardziej uznanych dolnośląskich restauracji. Wszystkie kulinarne propozycje, powstały na bazie produktów ekologicznych. Na podniebienia i węch uczestników na pewno oddziaływał przygotowany według dolnośląskich receptur chleb, który był wypiekany na miejscu w mobilnej piekarni.
Podczas targów odbył się cykl spotkań poświęconych współpracy gospodarczej regionu z partnerami z zagranicy. Marszałek Cezary Przybylski oraz członek zarządu województwa Jerzy Michalak opowiedzieli o potencjale gospodarczym województwa, aktywności specjalnych stref ekonomicznych oraz projektach łączących innowacje technologiczne z biznesem. Nie zabrakło też wystąpień przedstawicieli włoskich firm, które działają na Dolnym Śląsku i odnoszą sukcesy. Gospodarcze prezentacje uświetnił pokaz unikatowego oświetlenia autorstwa Agnieszki Włostowskiej, który łączy innowacyjne rozwiązanie technologiczne z ciekawym efektem artystycznym.
Tydzień Dolnośląski w Mediolanie trwał od 30 czerwca do 5 lipca. Prezentacjom towarzyszyła muzyka popularnego w Polsce, a pochodzącego z Wrocławia, zespołu Me Myself and I. Za organizację wydarzenia odpowiadała Agencja Master Brand Group.

Expo 2015 (2).jpg
Expo 2015 (4).jpg
Expo 2015 (5).jpg
Expo 2015.jpg
_MG_1229.jpg
_MG_1233.jpg
_MG_1237.jpg
_MG_1266.jpg
_MG_1286.jpg