Zgodnie z ustawą „o języku migowym i innych środkach komunikowania się” w Urzędzie Miejskim w Jeleniej Górze wprowadza się m.in. zapisy do regulaminu, dotyczące ułatwień w przyjmowaniu interesantów niedosłyszących i głuchych. – Przepis mówi, że Urząd powinien stworzyć system, by osoba z takim uszczerbkiem na zdrowiu mogła być obsłużona w pełni nawet, jeśli nie korzysta z pomocy rodziny – powiedziała Mirosława Dzika, zastępca prezydenta miasta. – Będzie to, zgodnie z przepisami, zorganizowane w taki sposób, że osoba niedosłysząca (głucha) złoży w jednym z czterech miejsc w Urzędzie Miejskim (wyznaczono po dwa – w Ratuszu, i w siedzibie przy ul. Sudeckiej) specjalne zgłoszenie, którego druk będzie można pobrać także ze strony internetowej miasta.
Po złożeniu takiego wniosku z ciągu trzech dni zostanie wyznaczony termin przyjęcia interesanta. Miasto zagwarantuje obecność tłumacza języka migowego. Taki system ma wejść w życie jeszcze w tym miesiącu.
Komentarze (2)
A tłumacz języka migowego chodzi bez pracy, mimo że napisał do UM.
"Miasto opracowuje system..." A co tu do opracowywania? Zapraszam urzędników do zapoznania się z http://toktutok.pl/struktura/1
Nie trzeba drugi raz wymyślać koła :/