Budowa S3 od węzła Legnica Południe do węzła Bolków podzielona była na dwa zadania. Pierwsze, do węzła Jawor Wschód (o długości ok. 19,7 km) zrealizowało konsorcjum firm: Eurovia Polska i Warbud (wartość prac ponad 295 mln zł). Drugi odcinek, do węzła Bolków (o długości ok. 16,1 km), zrealizowała firma Mota-Engil Central Europe (wartość ok. 323 mln zł). Powstała dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu na którą wjazd możliwy jest poprzez cztery nowe węzły drogowe: Jawor Północ, Jawor Wschód, Jawor Południe i Bolków. Zbudowano 25 mostów i wiaduktów nad drogą ekspresową i w jej ciągu, urządzenia ochrony środowiska (w tym przejścia ekologiczne dla zwierząt), ekrany akustyczne, przeciwolśnieniowe i osłonowe, a także pasy zieleni izolacyjnej i krajobrazowej. W trakcie realizacji są jeszcze dwa Miejsca Obsługi Podróżnych na których znajdą się stacje paliw i gastronomia: MOP Jawor Zachód i Jawor Wschód.
Oddany odcinek ułatwi komunikację z południową częścią województwa dolnośląskiego. Kierowcy jadący z Wrocławia do Jeleniej Góry będą mieli możliwość podróżowania trzema trasami:
– najkrótszą, liczącą ok. 110 km, ale i najbardziej czasochłonną bo zajmującą ok. 1 godz. 40 min. (a przed otwarciem odcinka S3 właściwie jedyną) trasę krajową 5 od zjazdu Kostomłoty przez Strzegom;
- niewiele dłuższą (120 km), ale najszybszą (ok. 1 godz. 30 min) trasę od zjazdu w Budziszowie, dalej drogą wojewódzką 363 do Jawora, skąd S3 do Bolkowa i dalej do Jeleniej Góry (mankamentem jest gorszej jakości droga wojewódzka);
- najdłuższa ale najwygodniejsza opcja to przejazd autostradą A4 do węzła Legnica Południe, dalej drogą S3 do Bolkowa i do Jeleniej Góry (ok. 145 km, 1 godz. 40 min.).
To nie koniec dobrych informacji dotyczących realizacji drogi S3 w naszym regionie. GDDKiA zapowiedziała na dzisiaj (środa, 17 października) podpisanie umów o budowie ostatnich odcinków szlaku: Bolków – Kamienna Góra i Kamienna Góra – Lubawka o łącznej długości 31,4 km.
Realizacją odcinka S3 Bolków – Kamienna Góra zajmie się konsorcjum PORR S.A. z Warszawy i PORR Bau GmbH z Austrii (nieco ponad 1,5 mld zł), a odcinkiem Kamienna – Góra – Lubawka konsorcjum MOSTY ŁÓDŹ S.A. z Łodzi i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia (prawie 880 mln zł). Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec maja 2023 r. Na odcinku Bolków – Kamienna Góra powstaną dwa tunele.
Komentarze (35)
Czy odcinek od Legnicy do Nowej Soli już jest gotowy??
oczywiście, że nie jest, ale redaktorzy tej jakże zacnej redakcji się nawet nie pofatygowali, żeby sprawdzić to na GDKiA...
będzie najwcześniej pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
Zostalo do zrobienia tylko kilka km w polkowicach
niestety, został do zrobienia cały odcinek pomiędzy polkowicami a lubinem.
a po co ci jechać do Nowej Soli? Co takiego jest w Nowej Soli?
Nowosolanki
tak daleko na świnie jeździsz? W Maciejowej też są i droga dobra.
Nowosolanki
tytul powinien brzmiec ekspresowo od bolkowa bo do bolkowa jest coraz wolniej i dluzej
A będzie jeszcze dłużej, bo wielu zamiast jechać do Legnicy przez Kapelę wybierze teraz drogę przez Bolków. Wylot z JG w stronę Wro będzie już kompletnie zakorkowany, a pseudoobwodnica Maciejowej z rondami niewiele zmieni.
Nie chrzań Donald o tej pseudoobwodnicy. Jeszcze nie gotowa, jeszcze nikt nią nie pojechał a już jest źle. Fachowiec od siedmiu boleści. Sugerujesz, że po objęciu władzy przez dresiarzy /DRS/ lub ich koalicjantów z PiS natychmiast powstanie autostradowa obwodnica naszego miasta?
Donald się zna, tak jak Jaki, Suski, Ziobro, Błaszczak, Waszczykowski itp, itd...
Nic nie sugeruję, ale obwodnicę, która jest drogą krajową powinno budować państwo, a nie samorząd. Zawiła poprzejmował drogi krajowe i wojewódzkie w granicach miasta i teraz mamy wielki problem, bo tego typu obwodnice musimy robić sami. A inna para kaloszy, że przy dofinansowaniu na poziomie 85% z unii tylko dureń buduje tak wąskie drogi. Miasto jest zadłużone na 170 milionów, a nie miało 15 milionów na wkład własny, żeby zbudować drogę z prawdziwego zdarzenia.
Dokładnie tak będzie, obciążenie odcinka DK3 Jelenia Góra - Bolków wzrośnie o 100% bo ruch do Legnicy przeniesie się na ten odcinek.Dla podróżujących Jelenia Góra - Wrocław będzie to tragedia. Non stop korki bo ilość wypadków wzrośnie do kwadratu. K*rwa wszystkie miasta w regionie mają połączenie z autostradami i expresówkami tylko Kotlina Jeleniogórska z olbrzymią ilością rotujących turystów nie ma żadnego sensownego połączenia ... a teraz dobili nas tą S3! Mimo że niedawno wyremontowali DK3 na odcinku Bolków - Jawor i nikt tamtędy nie jeździ, można się opalać na tej drodze.
Mam nadzieję, że tak nie będzie, ale obecny stan nie jest zachwycający.
Masz rację, że co do dostępu do autostrady jesteśmy daleko w tyle, podczas, gdy inne miasta mają znacznie łatwiej.
Zobaczymy jak przyjdzie do rozliczeń finansowych za ta obwodnice
Ale szalone zmiany, możesz jechać z Wrocławia 1h 30 min, albo 1h 40min, albo 1h 40 min drogą o długości 110km albo 120km, albo 140km. No mam poważny dylemat...
Przy dobrych wiatrach, można z WR do JG krajową 5 i A4 dojechać w 1h 10. ;)
No co ty, paleciakiem jedziesz?
Hmmm, rozumiem że jeździsz jak te debile polaczki ze Słowacji?
"polaczki"? Nie znam takiej nacji, ale chyba jarosławy (mała litera zamierzona) lubią mieć nasrane we łbie i obrażać grupowo, co nie?
Jasne, będzie bliżej i szybciej dla Jeleniej Góry, podobnie jak z Radomia do Egiptu...
Ale postęp w latach 90 jeździłem do wro w 40 parę minut.
chyba ruskim migiem
W 76 leciałem do wrocka ruskim migiem w 3 minutki a w 87 śmigałem na mz-etz 251 w niecałą godzinke z jednym tylko przystankiem w starych r***wicach.
A z Bolkowa do Jeleniej już tylko dwa postoje na światłach w Rochoeicach i na początku Jeleniej w szczycie ruchu jedyne 40 minut i już jesteśmy na miejcu
Tylko ze na A4 kazdego dnia mniejsze i wieksze korki bo wypadki itp wiec zostaje lepiej jechac z Wro przez Strzegom a czasem nawet lepiej przez Swidnice. S3 ka dobra dojazdy ale na polnoc ...
co to się wyrabia przzed wyborami :)
czekam jeszcze na mannę z nieba w sobotę!
Legnica ma bardzo komfortowy układ dróg wokół miasta. Nie to co u nas czy w Wałbrzychu. Kompletnie to zaniedbane jest.
patrz panie a taki uczciwy sie wydawał ale na wybory i tak pójde bo mam upatrzonego jeszcze jednego kandydata.
Tutaj dziennikarz z jajami? Hmmmm :D Nikt się obecnej władzy miasta nie sprzeciwi. Musiałbyś sprawę podrzucić ogólnopolskim mediom - takim obiektywnym i które nie boją się przeciwstawić włodarzom miasta.
"Docelowo międzynarodowa droga E65, której częścią jest S3, połączy szwedzkie Malmö z grecką Chanią". Chania to miasto na Krecie :) ktoś chce wybudować droge aż na kretę?
Aleś ty błyskotliwy. A do Malmo w Szwecji będzie most, czy tunel?
Brawo PiS
Przestrzegam wszystkich potencjalnych zainteresowanych przed jakąkolwiek współpracą z Jerzym Łużniakiem. Ten człowiek posuwa się do gróźb i zastraszania, gdy nie zachowujemy się tak, jak on zagra i mówiąc potocznie "stawiamy" mu się. Polecam przejrzenie artykułu o budowie singletracków w Sobieszowie. Gdy Jerzy Łużniak otrzymał pismo od nadzorców, że trasa jest budowana niezgodnie z projektem, niechlujnie i będzie zagrażała użytkownikom, odpowiedział tak:
"Jeśli jeszcze raz pojawią się takie pisma z waszej strony, to zostanie zerwana umowa o nadzór autorski oraz na forum związku miast polskich, związku powiatów polskich oraz związku gmin polskich poinformuję wszystkie te samorządy, że jesteście firmą nierzetelną".
To skandal i materiał na dobry reportaż. Pełny link do artykułu:
pomba.pl/realizacja-pasma-rowerowego-olbrzymy/
Podawajcie dalej. Być może jest tu jakiś dziennikarz z jajami, który zajmie się sprawą i pokaże Jerzemu Łużniakowi jego miejsce w szeregu. Mam dość trwonienia publicznych pieniędzy i gróźb ze strony tego człowieka. Chyba zapomniał przez kogo został wybrany i kto go może odwołać. Poinformowałem już inne media i instytucje.