Wydłużenie czasu jazdy pociągów do stolicy Dolnego Śląska związane jest z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi linii, na odcinku Wrocław Zachodni – Smolec oraz na stacjach Jaworzyna Śląska i Jelenia Góra oraz pracami torowymi pomiędzy Świebodzicami, a Boguszowem Gorce. Prace te wymagają wprowadzenia lokalnych ograniczeń prędkości pociągów, kierowania ruchu pociągów po jednym torze, co w sumie powoduje wydłużenia czasów przejazdu pociągów dalekobieżnych średnio o około 6 minut i lokalnych o około 12 minut.
Skorygowany rozkład jazdy będzie obowiązywał do 11 czerwca.
Komentarze (65)
Mnie to nie przeraża. I tak będę jeździł pociągami.
Ostatni podróżowałam kolejami dolnośląskimi czy KD i InterCity, mam porównanie w komforcie podróży: InterCity wagony i toalety wołają o pomstę do nieba... brudne a w toaletach brak wody i papieru, natomiast w KD czyściutko, schludnie, stacje zapowiadane w czasie podróży, bardzo dobry zasięg WF. Po prostu pełna kultura. To nic,że pociąg będzie jechał 12 min. dłużej przy tak miłej atmosferze nawet tego nie zauważymy.
Nie przeszkadza tobie hałas, który przekracza kilkakrotnie normy gdy pracują klimatyzatory, nie trafiłaś jeszcze na skład w zamknietą niesprawną toaletą, nie przeszkadza tobie w KD, że jest albo za gorąco albo za zimno bo nie radzą sobie z ustawieniem odpowiedniej temperatury...
Jeżdżąc Intercity do Warszawy, stan toalet w pociągach bywał różny. Było czysto i brudno. Nie mniej brud, to w głównej mierze zasługa podróżnych, którzy nie spuszczają po sobie w toalecie, nie biorą szczotki, nie czyszczą muszli, zostawiają syf.
Tu kłania się stare, acz dobre PRLowskie przysłowie - "żądasz czystości, zachowaj ją sam."
A to, że brakuje papieru, to niedociągnięcie pracowników, którzy nie uzupełniają go na bieżąco.
Jednakże nie można narzekać, bo kolej dorównuje do zachodnich standardów. Dworce także są remontowane.
Te "miłe" Koleje Dolnośląskie na początku marca wypowiedziały umowę Czechom na obsługę pociągów ze Szklarskiej Poręby do Liberca. Możliwe, że w maju w ogóle znikną one z rozkładu. Piszą o tym na czeskich portalach: ekonomika.idnes.cz/prime-vlaky-liberec-sklarzska-poreba-v-ohrozeni-ftv-/eko-doprava.aspx?c=A170310_115942_eko-doprava_suj
U progu sezonu turystycznego zawiesić wszystkie pociągi na obleganej przez turystów linii. Brawo KD! Ta spółka to dziadostwo do kwadratu i nie zmienią tego miłe panie uśmiechające się do pasażerów.
Panienki może mają ładne, ale faktem jest że Koleje Dolnośląskie wygaszają pociągi w naszym regionie. W grudniu zlikwidowano wszystkie pociągi do Lwówka, teraz biorą się za zaoranie pociągów do Czech. Nieoficjalnie wiadomo, że w budżecie marszałka brakuje pieniędzy na kolej, w związku z tym próbuje się zaoszczędzić likwidując pociągi dalej od Wrocławia. Wrocławiowi są niepotrzebne (a dobro mieszkańców Jeleniej Góry i okolic mają w d...), do wrocławskiej prasy też nie dociera to co się dzieje w naszym regionie. Właściwie została w naszym regionie tylko linia do Wrocka, bo z niej korzysta dużo wrocławian jadąc turystycznie np. w Karkonosze. No ale fakty nie dotrą do tępaków, dla których wyznacznikiem kolei nie jest to jak funkcjonuje, tylko czy konduktorka jest ładna czy nie.
Miałem okazję po dłuższej przerwie przejechać się na odcinku Jelenia Góra - Wrocław pociągiem DART, jak i Szynobusem KD. W porównaniu do tego co było jeszcze kilka lat temu jest to niebo a ziemia. Co prawda brakuje trochę sentymentalnego "zacisza przedziałów", ale ogólne wrażenie jest bardzo dobre. Nowoczesne, czyste toalety, ekrany wyświetlające przebieg trasy, prędkość, infomacje przewoźnika czy też zwykłe edukacyjne ciekawostki, nowoczesne nie zniszczone i czyste wnętrza, kontakty pod większością siedzeń, internet, cicha praca składu. Słowem - jak na zachodzie. Dworce niedawno wyremontowane również wyglądają dobrze.
Byłem trochę zaskoczony, bo słysząc wielokrotnie hasło "Polska w ruinie" spodziewałem się zardzewiałego, pobazgranego, tłukącego się i ledwo trzymającego kupy składu z fetorem toalet w środku, przyjeżdżającego 2 godziny po czasie na obszczany i zapuszczony dworzec.
Jeżeli lubisz przedziały to polecam przejażdżkę IC Mehoffer jadącego do Przemyśla przez Wrocław.W składzie są wagony z przedziałami 1i2 klasy po kompletnej modernizacji.Bardzo fajna sprawa
Będzie jechał dłużej ale po to by w przyszłości jechać jeszcze szybciej niż teraz.Oby jak najwięcej modernizacji.
KD Trolle - nie macie co robić w godzinach pracy???
Puki co jedynym trolem tutaj jesteś Ty
"Puki" to cię ojciec w wannie!
Trolle ze Skyrapercity zaśmiecają kolejny portal. Poniżej podaję spis trolli zaśmiecających wyzwiskami i trollingiem portale internetowe w wątkach dolnośląskich dotyczących kolei:
Admc
DW
Jakub Adamczyk
Wrocławianin zza Buga
mateuuu
grzesiek1111
wyczuwam knyszę
countryshuttle
Adolf Warski
stefan44
paragraf225
Dedete
Krzysztof
vipek
Brutus46
Rafał D.
bystrzak2000
Lars
wrocLove moja miłość
Przedszkolanek
samiecomega
Jak ktoś nie wie co to za gagatki, to wystarczy wpisać ich nicki do wyszukiwarki. Środowisko miłośników kolei doskonale już wie co to za typy, resztę przestrzegam przez tymi użytkownikami udzielającymi się w tematach kolejowych.
To zabawne jak komentarze osób zadowolonych z polepszonej jakości kolei zostały jednakowo zjechane tą samą ilością głosów i od razu zakwalifikowane jako osoby związane z KD. Podobnie jest z teatrem i jakąkolwiek inną instytucją, jakby ich pracownicy naprawdę tak przejmowali się co piszą postronne osoby w regionalnej gazetce.
Byłoby to nawet ciekawe, gdyby nie do bólu nudne i wtórne. Naprawdę musicie kochane trolle wymyślić coś nowego i lepszego. Wszystko ewoluuje w kierunku polepszenia jakości (nawet nasza do niedawna antyczna kolej), tylko Wy tkwicie w starych, kilkunastoletnich sposobach działania.
Ku waszej radości napiszę jeszcze parę plusów modernizowanej kolei o których sobie przypomniałem, jako że podróż odbyłem na jesieni zeszłego roku. Przyjazd/odjazd pociągu odbył się prawie bez poślizgu. Czas podróży dorównał podróży autobusem, za to był sporo wygodniejszy. Wreszcie na każdym przystanku zapowiedź z głośników była zrozumiała i regularna. W DART chodziła obsługa proponująca kawę/herbatę/posiłek. Niestety ceny dla przeciętnego obywatela są sporo za wysokie, ale jeśli ktoś ma pilną potrzebę - może skorzystać. Za to płacić można nawet kartą. Spora część torowisk na odcinku który przejechałem (JG-WRO) została poprawiona i sunie się gładko, ale są jeszcze miejsca gdzie telepie i rzuca składem zmuszając do zmniejszenia prędkości. Podejrzewam, że to właśnie te będą remontowane.
No i najważniejsze - koszt podróży. W tej chwili nie pamiętam dokładnie ile płaciłem za bilety, ale kojarzę, że nie było to dużo drożej niż PKS. Góra kilka złotych. Bilet za to można zakupić i opłacić przez sieć, a następnie wydrukowany okazać konduktorowi (gdyby ktoś był przekonany, że nadal trzeba latać na stację wcześniej kupować bilety).
To nie są "osoby zadowolone z jakości kolei", tylko jeden troll z KD od dawna zaśmiecający ten portal pod różnymi nickami. Na dodatek o inteligencji szympansa. Przeczytaj powyższe komentarze - wyglądają jak żywcem wyciągnięte z folderka reklamowego KD. Trzeba by być imbecylem o takim poziomie inteligencji jak on, żeby uwierzyć w te farmazony.
Potwierdzam. To są trolle ze Skyrpaercity zaśmiecające wszystkie portale dolnośląskie w tematach kolejowych. Poniżej podaję spis trolli zaśmiecających wyzwiskami i trollingiem portale internetowe w wątkach dolnośląskich dotyczących kolei:
Admc
DW
Jakub Adamczyk
Wrocławianin zza Buga
mateuuu
grzesiek1111
wyczuwam knyszę
countryshuttle
Adolf Warski
stefan44
paragraf225
Dedete
Krzysztof
vipek
Brutus46
Rafał D.
bystrzak2000
Lars
wrocLove moja miłość
Przedszkolanek
samiecomega
Jak ktoś nie wie co to za gagatki, to wystarczy wpisać ich nicki do wyszukiwarki. Środowisko miłośników kolei doskonale już wie co to za typy, resztę przestrzegam przez tymi użytkownikami udzielającymi się w tematach kolejowych.
Mogę to samo potwierdzić. Podróż koleją jest wygodniejsza od tej autokarem. Można w każdej chwili wstać, udać się do toalety, a w przypadku autokarów, gdzie toalety są nieczynne, załatwić swą potrzebę tylko podczas dłuższego postoju.
Jeździłam do Warszawy PKP Intercity, raz PKP TLK (tu nie byłam zadowolona - tabor leciwy, mniej wygodny)
Natomiast Intercity wspaniały - wygodny, uprzejma obsługa przechodząca między przedziałami oferująca przekąski, kanapki, batoniki, kawę, herbatę. Oprócz tego większość taboru była wyposażona także w wagon restauracyjny. Przedziały i wagony z bezprzedziałowe, częściowo ze stolikami wyposażone są w wi-fi i gniazdka - można korzystać laptopa, podładować sprzęt, komórkę.
W przypadku wcześniejszego zakupu biletów, można uzyskać dobrą cenę - kiedyś udało mi się zakupić bilety za 35 zł do stolicy w jedną stronę w klasie 2.
Nie rozumiem tych, którzy lajkują minusy jak się nie podoba podróż pociągiem, to wsiądź w swoją furę i jedź bezkolizyjną A-4 na pewno dojedziesz szybciej i bezpiecznie.
Od czerwca czas przejazdu do Wrocławia KD to ok. 1.55 , IC 1.45 , IC Premium Pendolino 1,36
Jest i tak super. To nawet nieco mniej niż PKSem. Pamiętam czasy, gdy podróżowałam do stolicy. Jechałam PKSem do Wrocławia - raz nawet nie zdążyłam na pociąg, bo na Krzykach był remont ulicy, o czym nie wiedziałam. Wtedy pociągi jeździły znacznie wolniej. I tak dojeżdżając PKSem, trzeba taszczyć bagaż po schodach z dworca PKS, przejść przez ulicę, by finalnie dostać się na dworzec PKP. Jadąc pociągiem wystarczy skorzystać z windy, zjechać i wjechać na pożądany peron, lub pójść na kawę, gdy mamy czas do odjazdu kolejnego pociągu. Dworzec we Wrocławiu zmienił się na lepsze :)
Wszystkie te minusy pojawiły się w jednej minucie po wpisie gościa Rych. Jest to prawdopodobnie jeden z troli upierdliwie piszący na forach kolejowych i notorycznie wyzywających wszystkich którzy coś dobrego napiszą o KD. Jest jeszcze taka grupa fanatycznych mikoli i starych związkoli z przewozów regionalnych,którzy nie mogą pogodzić się z tym że już brudnymi EN57 w malowaniu żółto niebieskim nie pojadą.Chłopaki są mentalnie w latach 90.
Daj już spokój trollu. Zaśmiecasz kolejny wątek. Tak kochasz ciufcię to kup sobie kolejkę na baterię i onanizuj się przy niej zamiast robić śmietnik z portalu. Nikt nie wierzy w to co piszesz, mikolu z deficytem mózgowym.
Napisz coś nowego w końcu,bo walisz tymi samymi tekstami na Rynku Kolejowym i na innych forach zmieniając ksywki.
Ten portal też zaśmiecasz, trollu ze Skyrapercity? Fajnie, że zdradziłeś się kim jesteś. Na Rynku Kolejowym też robicie ciągle syf i administracja kasuje was jak zarazę.
Z tymi lajkami to jakiś wałek.W jednej sekundzie pojawiło się -13 przy wypowiedzi Momentum i +9 przy piko.Mój głos oddany na wypowiedź kolejorza znikną zupełnie,pojawiło się zero o było +2.Ktoś tu manipuluje!
Nie tylko tu. We wszystkich tematach jest to samo. Znikają plusy, a minusów nagle przybywa albo odwrotnie. Proponuję redakcji w ogóle wyłączyć ten chory system ocen. Niektórzy piszą tylko po to, żeby się pobawić tym dziurawym systemem i nabić milion łapek.
Najwięcej jęczą z powodu minusów największe trolle tego portalu.
Mam gdzieś, ile minusów dostanę. Chcę tylko, żeby ubyło takich głąbów jak ty, którzy piszą tylko dla łapek, a nie żeby coś mądrego napisać. Pisz sobie na fejsie i tam lajki zbieraj.
Jestem burakiem i co mi zrobicie?
Widać nie masz gdzieś, skoro jazgoczesz z powodu minusów, tępaku. Wietrz dalej te swoje spiski, bo że na nie w 100% zasłużyłeś, to tego nie widzisz.
Bla bla bla...
Przejmujecie się. Kolej sama się obroni jeśli dalej podąży w dobrym kierunku. Jedyne co jest w tym smutne to fakt, że istnieją obok nas homo sapiens, którzy uważają, że zmarnowanie ich krótkich żyć na "minusowanie" komentarzy na peryferiach internetu jest wyniosłych i chwalebnym czynem godnym marnotrawienia czasu.
Z kolei co się tyczy "nagłych" fal plusów i minusów - podejrzewam, że to wina niedostatecznego dopracowania strony i systemu komentowania. Pozdrawiam i życzę miłej reszty dnia.
Racja nie ma co dyskutować z idiotami,najpierw sprowadzą cię do swojego poziomu a potem zabiją doświadczeniem. Pozdro.
Zapomniałem podziękować za polecenie z przedziałami. Gdy znów będę się gdzieś wybierał koleją zwrócę na to uwagę.
Troll z KD już nawet sam ze sobą gada. Tylko styl ciągle ten sam. Musicie się bardzo nudzić w firmie. Weźcie się w końcu za robotę - tydzień temu jechałem waszym pociągiem i kibel tak obsrany, że nikt normalny z niego by nie skorzystał.
.. swoich strarszych pracownikow PKP oddalila na wczesniejsza
rente,ale te osoby maja malo pieniedzy.Moj sasiad dorabia
..produkujac "swoja" chemie.
Chcesz powiedzieć, że to pracownicy kolei dorabiają do swoich nędznych emerytur spamem?
Generowanie "dyskusji" przez jedną osobę zaśmiecającą portal pod różnymi nickami to ulubione metody działania trolli ze Skyrapercity. Tak sam syf robią na Rynku Kolejowym i innych portalach.
Mam pytanie,z tego co widziałem zmodernizowany jest jeden tor do Wałbrzycha a co z drugim?
Zmodernizowane są dwa tory,jedynie na odcinku Wojanów-Janowice tylko jeden tor nr2
Jednej rzeczy nie rozumiem, więc niech mnie ktoś oświeci. Dlaczego z Jeleniej Góry kolej musi jechać przez Boguszów Gorce, Wałbrzych, by dojechać do Wrocławia? Niech Wałbrzych zorganizuje sobie bezpośrednie połączenie do Wrocławia.
Właśnie przez to "zahaczanie" o Wałbrzych tracimy czas i jedziemy dłużej.
Był kiedyś inny wariant trasy, ale z tego co się orientuję dziś wymagałby kapitalnego remontu, żeby czas przejazdu był lepszy, niż przez Wałbrzych. Jeżeli się nie mylę to była trasa przez Bolków i Strzegom. Dziś nie ma jej nawet na mapie połączeń Dolnego Śląska. Pozostaje jeszcze pytanie, czy połączenie JG z Wrocławiem byłoby opłacalne, gdyby omijało Wałbrzych i sporą liczbę pasażerów, która tam wsiada/wysiada.
Edit: Zrobiłem szybkie rozeznanie i linia przez Bolków nie dość, że jest jednotorowa, to dziś wygląda tak: youtube.com/watch?v=FM0xICrwV90 Trzeba by było ją budować praktycznie od nowa w wariancie dwutorowym lub przynajmniej z mijankami i elektryfikować. Koszt astronomiczny.
Jeszcze w zeszłym roku marszałek województwa zapowiadał reaktywacje tej i innych tras.Tymczasem w grudniu okazało się że nie ma pieniędzy nawet na remont czynnej linii do Lwówka i trzeba zawiesić kursowanie pociągów.Natomiast znalazły się pieniądze na reaktywację Wrocław-Sobótka-Świdnica.Tego marszałka raczej bardziej obchodzi okolica Wrocławia niż peryferie,więc na razie nie ma co liczyć remont torów na trasie przez Bolków nie mówiąc już o elektryfikacji.
Dziękuję Ci za objaśnienie i wyczerpującą odpowiedź. Cieszmy się, że z Jeleniej i do Jeleniej przybywa coraz to więcej połączeń, no i, że remontują trasę :)
A czy prawdą jest że Koleje Dolnośląskie wypowiedziały Czeskim Kolejom umowę na obsługę połączenia ze Szklarskiej Poręby Górnej do granicy państwa? Powodem ma być próba przymuszenia czeskiej strony do obniżenia kosztów. Wypowiedzenie umowy ma być skuteczne z dniem 01 maja i skutkować zawieszeniem przewozów?????
Kuleje Dolnośląskie to najbardziej obchodzą pociągi do Drezna i Berlina, którymi prawie nikt nie jeździ a które kosztują dużo drożej niż do Czech. Tak samo zabrakło pieniędzy na zapłatę dla PR. Ktoś powinien mocno przetrzepać prezesa KD za marnowanie publicznych pieniędzy podatników na drogie, bezsensowne zabawki.
Niestety to prawda, Koleje Dolnośląskie znów dały ciała: ekonomika.idnes.cz/prime-vlaky-liberec-sklarzska-poreba-v-ohrozeni-ftv-/eko-doprava.aspx?c=A170310_115942_eko-doprava_suj
Poczytajcie komentarze pod artykułem, prawie same bluzgi na Polaków. Znowu musimy wstydzić się za Koleje Dolnośląskie.
Niewątpliwym faktem jest to, że podróż pociągiem na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Główny znacznie przyśpieszyła dzięki modernizacji linii kolejowej nr 274 i stała się konkurencją dla przewoźników autobusowych, którzy uru****iają kursy na trasie Jelenia Góra - Wrocław, a dzięki dalszym modernizacjom pociąg jeszcze znaczniej przyśpieszy.
Ktoś tutaj pisał o kompleksowej modernizacji linii przez Bolków oraz Strzegom. Niestety takiej modernizacji nie będzie, ponieważ zarówno Koleje Dolnośląskie jak i PKP InterCity nie pozwolą na ominięcie Wałbrzycha, który generuje bardzo duże potoki podróżnych. Tak samo z budowa nowej linii kolejowej od Sędzisławia do Świebodzic, aby ominąć Wałbrzych. Na jej budowę nie ma pieniędzy, bo koszt jej budowy będzie porównywalny jak w przypadku linii kolejowej Podłęże - Piekiełko.
Porąbało cię gościu? Skończ z tą agitką na rzecz Kolei Dolnośląskich. Zawsze jeżdżę do Wrocławia autobusem bo PKS to jest nasza jeleniogórska firma dająca pracę miejscowej ludności i odprowadzająca podatki w naszym mieście. Nie wspominając o tym, że autobusy jeżdżą do Wrocławia solidniej (w przeciwieństwie do wiecznie spóźniających się pociagów ) i PKS bardziej dba o rozkład jazdy dostosowany do potrzeb mieszkańców Jeleniej Góry. Koleje Dolnośląskie to jest firma z Wrocławia która ma w d... nasz region, a rozkład jazdy jest dopasowany głównie pod turystów z Wrocławia. Koleją Dolnośląskim coś się odwidzi i zlikwidują pociągi a ty nie zrobisz nic! Tak jak pociągi ze Szklarskiej Poręby do Liberca które właśnie Koleje Dolnosląskie zawiesiły. Jak nie będzie PKS-u to czym ty dojedziesz do Wrocławia? Myśl trochę! I usuń "JG" ze swojego nicka.
Są osoby, które wybierają pociągi i są osoby, które wybierają autobusy PKS. Nie wnikam w to, kto jaki wybiera środek transportu, więc uszanuj czyjeś zdanie, a nie od razu wyjeżdżasz z rzekomą agitacją na rzecz Kolei Dolnośląskich.
Poza tym nie jestem zwolennikiem zawieszenia kursów na trasie Szklarska Poręba Górna - Harrachov, ponieważ uważam, że Koleje Dolnośląskie się tutaj nie popisały. Poczytaj sobie trochę artykułów na ten temat, których w ostatnim czasie jest bardzo dużo, a na pewno znajdziesz prawdziwy powód, dla którego Koleje Dolnośląskie tak postąpiły.