- Ciągle słyszeliśmy, że kolej nie ma na takie inwestycje pieniędzy, że w programie rządowym też brakuje środków. Ale gdy w zeszłym roku minister infrastruktury powiedział, że w Funduszu Kolejowym jest 40 mln złotych, to postanowiłem walczyć o te pieniądze – dodaje M. Zawiła.
Jego zdaniem ostatnie zapowiedzi PKP o zawieszeniu połączeń na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba to zabieg ze strony kolei, który ma doprowadzić do do uzyskania jak największego dofinansowania do przejazdów.
- Z jednej strony kolejarze mówią, że stan techniczny torowiska na tym odcinku jest zły, a z drugiej strony w Regionalnym Programie Operacyjnym jest 8 mln złotych zabezpieczonych na inwestycje na tej linii. A kolej, póki co, nie złożyła jeszcze wniosku – dodaje Jerzy Pokój, przewodniczący sejmiku wojewódzkiego.
Kolejnym źródłem finansowania inwestycji na liniach kolejowych mógłby być, zdaniem M. Zawiły, rządowy program „Kruszywa” zmierzający do ograniczenia kołowego transportu kruszyw i przewozu kopalin koleją.
- Jeśli w regionie jeleniogórskim i wałbrzyskim wydobywa się kilkadziesiąt procent wszystkich kruszyw w Polsce, to w interesie wszystkich powinien być rozwój infrastruktury kolejowej, bo w związku z boomem w budownictwie związanym z przygotowaniami do Euro, wydobycie wzrośnie.
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...