To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Bolesławiecka ceramika w japońskich mediach

Przedstawiciele redakcji Fujingaho; fot.: UM Bolesławiec

Rynki dalekowschodnie, zwłaszcza japoński, to jeden z głównych kierunków eksportowych bolesławieckich firm produkujących ceramikę. W Japonii swoje wyroby sprzedaję aż sześć firm z tego miasta. W Kraju Kwitnącej Wiśni zainteresowanie tutejsza ceramiką jest tak duże, że do Bolesławca pofatygowali się dziennikarze z prestiżowego, ekskluzywnego, japońskiego miesięcznika Fujingaho i z japońskiej telewizji publicznej NHK.

Przedstawiciele redakcji Fujingaho w składzie: redaktor - Yumi Matsunaga, fotograf - Hiroshi Abe i tłumacz - Izumi Fujita przyjechali do Bolesławca na Święto Ceramiki. Odwiedzili też  firmy ceramiczne, które swoje produkty sprzedają na rynku japońskim: Galię s.c. Ceramikę Użytkową; Ceramikę Millena s.c. Dariusz Sikorski, Wiesława Seneszyn; Ceramikę Bolesławiecką Kalich; Fabrykę Naczyń Kamionkowych "Manufaktura" Sp. J. Smoleński&Zwierz; "Ceramikę Artystyczną" Spółdzielnię Rękodzieła Artystycznego oraz Zakłady Ceramiczne "Bolesławiec". Efektem tego pobytu będzie 16-stronicowy, bogato ilustrowany, artykuł o bolesławieckiej ceramice, który ukaże się w noworocznym wydaniu czasopisma, jako dodatek specjalny.

Bogatymi zbiorami bolesławieckiego Muzeum Ceramiki oraz procesami wytwarzania ceramiki w lokalnych zakładach  zainteresowała się również redakcja telewizyjna. We wtorek, 26 września, zespół Muzeum Ceramiki gościł ekipę dziennikarzy z japońskiej telewizji publicznej NHK, którzy przygotowują program podróżniczy. Bolesławiec znalazł się na szlaku podróżniczym realizatorów programu o Dolnym Śląsku.

Komentarze (1)

Gratulacje :)