Turyści będą mogli korzystać z pomocy przez cały rok. W okresie od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8-22, w pozostałych miesiącach 8-18. Telefon może się okazać przydatny także dla turystów zagranicznych. W ramach usługi Contact Center będą mogli uzyskać pomoc w języku angielskim niemieckim lub rosyjskim.
Osobliwością tej inicjatywy jest to, iż telefon bezpieczeństwa nie będzie czynny w dni świąt państwowych, w których często ruch turystyczny przybiera na sile i ilość potencjalnych wędrowców potrzebujących pomocy jest większa. Przypomina to stary dowcip o restauracji, która jest zamykana z powodu przerwy obiadowej...
Telefon Bezpieczeństwa to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Komendy Głównej Policji oraz Urzędu ds. Cudzoziemców, i stanowi element Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Podpisane przez ww. instytucje w dniu 23 maja 2013 roku porozumienie przewiduje ich współpracę w tym zakresie do 2016 roku.
Komentarze (2)
Jak w komediach mistrza Barei.