To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Wiedza na talerzu, czyli unijne korki robią furorę

Wiedza na talerzu, czyli unijne korki robią furorę

Osiem tzw. talerzy edukacyjnych, tyle właśnie przedmiotów ścisłych i humanistycznych zgłębia po godzinach lekcyjnych 60 jeleniogórskich gimnazjalistów. Wszystko to w ramach trwającego od października w Gimnazjum Nr 4 unijnego programu Wiedza na talerzu. Cel jest jeden, by za pomocą nowoczesnych metod nauczania wyrównać szanse między uczniami. Dziś ich rodzice sprawdzili jakie postępy zrobiły dzieci oraz na ile program pomógł im już w codziennej nauce.

Matematyka, chemia i fizyka, to przedmioty, z których nie tylko nauczyciele, ale również sami uczniowie zauważają największe postępy.

- Najbardziej jestem zadowolony z fizyki i matematyki, bo przekazywana wiedza jest przystępniej podawana, a przez to więcej się rozumie. Dodatkowo panuje milsza atmosfera, jest po prostu fajnie – mówił Krzysztof z klasy III Gimnazjum Nr 4.

Z zajęć zadowoleni są także rodzice gimnazjalistów.

- Albert bardzo chętnie uczęszcza na darmowe zajęcia, a to myślę, że jest najbardziej istotne. A do tego największy, bo 43% i 50% postęp odnotowały jego nauczycielki z matematyki i chemii – przyznała Edyta Sędziak, mama Albert z klasy II Gimnazjum Nr 4.

Ogromnym plusem całego programu jest jego bardzo nowoczesna forma i brak systemu ocen, a jedynie końcowe testy sprawdzające wiedzę. Gimnazjaliści spotykają się co poniedziałek i środę po półtorej godziny. Zgłębiają problemy języka polskiego, matematyki, chemii, fizyki, historii, WOSu, geografii i biologii. Kameralne, bo dziesięcioosobowe grupki pozwalają nauczycielom na intensywne i efektywne nauczanie.

- Dzięki temu mogą przede wszystkim dostosować metody do możliwości uczniów – tłumaczyła Agnieszka Urska, ewaluatorka programu Wiedza na talerzu.

Fundusze unijne dzięki którym projekt jest finansowany pozwolił szkole na zakupienie wielu pomocy dydaktycznych.

- Dzieci jak również sale zostały wyposażone w liczne pomoce dydaktyczne, multimedialne, artykuły biurowe, co w dużej mierze ułatwia im pracę – dodała Agnieszka Urska.

Każdy z uczniów dostał ponadto komplet podręczników do ośmiu przedmiotów, bogato wyposażony piórnik oraz encyklopedie.

- Wiedza w nich zawarta jest bardzo prosto i przyjemnie podana, dlatego chętnie z nich korzystamy – przyznał Krzysztof z klasy III Gimnazjum Nr 4.

Na dzisiejszym spotkaniu rodzice zapoznali się nie tylko z postępami swoich latorośli oraz frekwencją z jaką uczęszczają na zajęcia. Chętni mogli oglądnąć również film nakręcony z lekcji wyrównawczych.

Kolejny cykl projektu już we wrześniu. Weźmie w nim udział kolejna sześćdziesiątka jeleniogórskich gimnazjalistów, których średnia będzie musiała być niższa niż średnia ich szkoły.

 

Wiedza na talerzu, czyli unijne korki robią furorę
Wiedza na talerzu, czyli unijne korki robią furorę
Wiedza na talerzu, czyli unijne korki robią furorę

Komentarze (2)

Bardzo ładny berecik. :)

Dobra dobra Jacek. K. ,nie ściemniaj, mi też się ta Pani podoba.