To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę

Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę

- Musicie mieć marzenia i do nich dążyć, a dzisiaj to jeden z kroków do ich realizacji – tak do swoich uczniów mówiła dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 13 Iwona Plecety, rozpoczynając w tej szkole sprawdzian szóstoklasisty. Potem przez godzinę 42 dziewcząt i chłopców pisało test zawierający pytania z wszystkich szkolnych przedmiotów.

Czworo dzieci pisało przez półtorej godziny, ponieważ miały zaświadczenia o dysleksji, a jedno problemy ze słuchem. Przez cały czas wypełniania testu na salę nie miał wstępu nikt oprócz członków komisji egzaminacyjnej. Uczniowie nie mogli się spóźnić na salę i nie mogli korzystać z żadnych pomocy. Pisali równo godzinę.
- Prosiłam uczniów, żeby nie kończyli pisania przed czasem, bo wtedy mogą uważnie przeczytać wszystkie pytania i jak widzę, posłuchały mnie – mówiła Iwona Plecety.

- Nie było trudno, ja poradziłem sobie dobrze z polskiego, gorzej było z matematyką, bo zadania były trudniejsze niż na lekcjach, ale nie było źle. Ja chcę iść do gimnazjum w rzemiosłach - mówił Bartek Golonka - a ja do 4 albo 3 - dodał Mateusz Perkowski.

Inaczej trudność egzaminu oceniały dziewczęta. – Łatwe były te zadania. Poradziłyśmy sobie bez problemu – mówiły Ewa, Magda, Natalia i Małgosia. Różnie też planują dalszą edukację. Ich wybór to gimnazjum przy Żeremie, gimnazjum nr 1, nr 4 i przy zespole szkół artystycznych.

Tak było też w pozostałych jeleniogórskich podstawówkach. W całym mieście do pisania testu przystąpiło ponad siedmiuset trzynastolatków uczących się w dziesięciu publicznych szkołach podstawowych i jednej niepublicznej. Test ma sprawdzić całą wiedzę młodzieży nabytą w trakcie nauki. Jego wyniki będą informacją dla rodziców gdzie warto posłać dzieci, a które placówki omijać.

- Ten egzamin to sprawdzenie pięciu podstawowych i kluczowych umiejętności: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce – tłumaczyła dyrektor SP 13 – myślę, że wypadnie dobrze, dlatego, że dużo pracowaliśmy z młodzieżą. Po próbnym sprawdzianie i przeanalizowaniu słabych i mocnych stron zaczęliśmy więcej czasu poświęcać na naukę w tych obszarach, które wypadły najsłabiej. Również zaangażowaliśmy do współpracy rodziców, których prosiliśmy o większą pomoc swoim pociechom. Myślę, że to da efekt.

Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę
Szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę

Komentarze (2)

To farsa co robią z dzeciakami te testy to czysty debilizm do niczego one nie potrzebne jedynie minst. edukacji i tak program edukacyjny jest okrojony i zły a oni mieszają w głowach ucznią przyglądsałem się w szwecji jak tam jest ma ja konicowy test tylko na koniec szkoły aby wiedzałuczeni z jaką wiedzą rusza w świat i tyle. My chociaż coś wiemy np. gdzie leży kopenhaga i kto jest prezydentem naszego kraju a temu pokoleni w3ciska się takie banały np;po co stany albo rosja prowadziły wojny a afganistanie itp. Zamiast uczyci ich jak wyprowadzici kraj z bałaganu albo że rosjanie pozabijali naszych żołnierzy w Kartyniu czy jak poradzic itp.

Tobie, jak widzę, też przydałby się taki sprawdzian, albo lepiej porządne lekcje języka polskiego. Dyktando nie jest Twoją mocną stroną, umiejętność logicznego myślenia też...