
Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie na tym odcinku trasy będą mogły jechać z prędkością 140 kilometrów na godzinę, a towarowe 100 km na godz. Zakres robót budowlanych obejmuje między innymi: oczyszczenie podsypki, wymianę podkładów i szyn, ścięcie ławy torowiska i regulację pochylenia skarpy nasypu, wymianę pięciu rozjazdów na stacji Wrocław Zachodni oraz rewitalizację trzech obiektów inżynieryjnych. PLK przewiduje, że prace będą kosztowały około 19 milionów i potrwają nieco ponad pół roku.
Ogółem w latach 2016 – 2020 właściciel linii Jelenia Góra – Wrocław zaplanował zainwestowanie w jej modernizację około 180 milionów złotych. Już teraz dzięki dotychczas wykonanym remontom czas przejazdu pociągu EIC Premium z Jeleniej Góry do Wrocławia wynosi około 100 minut.
Komentarze (7)
Kolejna dobra wiadomość. Dobrze że kolej idzie w tym kierunku, bo już się przyjemnie podróżuje a jak całą linię wyremontują to inni przewoźnicy będą mieli niezły problem bo kolej zwyczajnie odbierze im klientów
jeszcze żeby ten Wałbrzych ominąć ! ! !
Prawda jest taka, że Wałbrzych nigdy nie zostanie ominięty, ponieważ generuje bardzo spore potoki podróżnych.
A jeszcze jak by tak U.Marszałkowski zakupił w końcu te obiecane składy pięcio członowe to było by super !! Tłok jest z W-wia do Wałbrzycha i w odwrotną stronę. Pani Marszałku nie obiecywać a wykonywać !!
Spokojna głowa. 13 stycznia 2017 r. UMWD podpisał z Newag umowę na dostawę 11 pięcioczłonowych Impulsów i całość dostaw ma zostać zakończona 30 listopada 2017 r.
Tiry na tory i byłoby cudownie
Jeszcze Polska nie zginęła a już myślałem że wszystko w pis....