Koleje Dolnośląskie, nasz najważniejszy przewoźnik kolejowy zapowiada ekspansję, którą widać w zapowiadanym rozkładzie jazdy – liczba pociągów znacząco wzrośnie: na 10 tras aglomeracji wrocławskiej i 13 tras w pozostałych częściach województwa wyjedzie 36 par pociągów więcej. Te zmiany jednak tylko w niewielkim stopniu dotyczą regionu jeleniogórskiego, bo połączeń przybywa przede wszystkim na terenie aglomeracji wrocławskiej, a do Jeleniej Góry z Wrocławia nie przyjedzie ani jeden skład KD więcej. To chyba nie jest już tak istotne, bo nie ma takiej potrzeby – ze stolicą województwa, w ciągu doby, mamy aż 18 połączeń (a z zapowiadanymi nowościami PLK będzie 20).
Kilka pozytywnych zmian jednak będzie. Przybędzie kursów w drugą stronę, bo pojawią się dwa nowe połączenia z Jeleniej Góry do Goerlitz przez Zgorzelec (zmiana relacji), co da łącznie aż 7 okazji do podróży w kierunku zachodnim.
Koleje Dolnośląskie dostrzegają transgraniczny, turystyczny potencjał w kolejowym ruchu pasażerskim, bo zmian w relacjach pociągów przekraczających granicę jest więcej. U nas przybędzie połączeń sezonowych Sędzisław - Trutnov (4 pary, 1 para więcej) i wszystkie będą skomunikowane w kierunku Jeleniej Góry i Wrocławia. Rozszerzone też zostaną terminy kursowania pociągów sezonowych ze Szklarskiej Poręby do Liberca o dodatkowe dni w okresie zimowym i wiosennym, co pozwoli po raz pierwszy objąć ofertą przewozową pełen okres polskich ferii zimowych. Pozytywne zmiany dotyczą także innych połączeń Polska – Czechy i Polska - Niemcy, m.in. w relacjach Wałbrzych – Mieroszów – Mezimesti/Adrspach, Międzylesie – Lichkov, czy Legnica – Forst
Zyskują też (po jednej parze pociągów więcej) Węgliniec ze Zgorzelcem, Węgliniec w połączeniu z Żarami i Bolesławiec z Legnicą.
Co istotne dla podróżujących na trasie Jelenia Góra – Wrocław: będą na niej jeździły najnowsze, nowoczesne i komfortowe, pięcioczłonowe Impulsy.
Świetne dla Jeleniej Góry są też zapowiedzi rozkładowych zmian w PKP Intercity. W grudniu, po 13 latach, mieszkańcy regionu jeleniogórskiego zyskają możliwość bezpośredniej podróży na wschód, pod granicę ukraińską, pociągiem intercity Hetman relacji Jelenia Góra (10.32) - Kraków – Zamość – Hrubieszów (22.31). Nowym połączeniem będzie też nocny pociąg przez Lubań© i Legnicę do Łodzi, Warszawy i Białegostoku (8,18) obsługiwany składami DART (niezależnie od dziennego pociągu tej relacji). Do tego dorzucić należy połączenie ze Szczecinem (przez Poznań, jako przedłużenie trasy IC Barnim) i połączenie Jelenia Góra – Bydgoszcz pociągiem TLK Halny.
Komentarze (23)
Hrubieszów? No cóż wielbiciele pisu będą mieli okazję zobaczyć nasze góry, możne przez to zmądrzeją
Ty na pewno nie zmądrzejesz
jakim trzeba być ...... aby 4 razy do roku zmieniać rozkład jazsy
Dart to elektryczny zespół trakcyjny bezprzedziałowy który nie nadaje się do połączeń nocnych ,drażniące oświetlenie brak miejsc sypialnych .Kto to wymyślił?
Może wymyśliła to derechcja która nigdy koleją nie jeździ?
Czy te połączenia pozostaną wiele będzie zależeć od oblozenia.
Dlaczego więc w Swieta/Sylwester oraz ferie połączenie że Szczecinem nie będzie aż do Szklarskiej gdzie tych ludzi pojechaloby najwięcej. Przesiadki wieczorem z nartami, bagażami i dziećmi zniechęca wielu ludzi!!!!!
Kto to pisał? Co to za głupoty! Po jakich 13 latach? Przecież teraz spokojnie można pojechać Mehofferem do Przemyśla.W grudniu będzie gorzej ponieważ teraz Przemyśl jedzie o 8 a Hrubieszów o 10.30 co znacznie ogranicza dostanie się do okolic Krosna i Bieszczad.
Rzeczywiście głupoty.Redaktor znowu się nie popisał. Zlikwidują Przemyśl kosztem Hrubieszowa. I to archiwalne zdjęcie :)
[quote=pasażer ]Rzeczywiście głupoty.Redaktor znowu się nie popisał. Zlikwidują Przemyśl kosztem Hrubieszowa. I to archiwalne zdjęcie :)[/quote]
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś, że Jelenia Góra straci bezpośrednie połączenie w Przemyślem. Od nowego rozkładu jazdy w dalszym ciągu będzie bezpośrednie połączenie z Przemyślem na zasadzie wagonów bezpośrednich, które będą doczepiane do pociągu IC Hetman relacji Szczecin Główny - Przemyśl Główny.
Czyli z Jeleniej Góry będą jechać wagony bezpośrednie do Hrubieszowa i do Przemyśla? Czy ten Przemyśl będzie tylko ze Szczecina?
Tak mają być wagony bezpośrednie do Przemyśla i Hrubieszowa z Jeleniej Góry.
Z Jeleniej Góry bezpośrednimi wagonami dojedziemy tylko do Hrubieszowa, a do Przemyśla będzie trzeba się przesiadać na stacjach Częstochowa Stradom (IC Wyspiański) lub Wrocław Główny (IC Mehoffer, IC Hetman).
To ciekawe bo mi pokazało wagon bezpośredni do Przemyśla bez przesiadki.Korzystałem z PLK.
Miałeś na myśli zapewne naszych przyszłych arbaiterów za Buga. To już im mało 2 kursy PKS-u do J.G to jeszcze pociąg. Co prawda kupili 2 hotele ale ich własnymi siłami jeszcze nie wyremontowali.
Do Szczecina bardzo dobrze tylko dlaczego nie przez Węgliniec i Zieloną Górę. Bliżej i szybciej
Nie wiem czy szybciej by było.W Węglińcu i Zielonej Górze trzeba byłoby zmieniać lokomotywę do tego nie najlepsze torowisko między tymi stacjami jest . W rejonach Kostrzyna szykują się duże remonty.IC ciągle brakuje lokomotyw spalinowych bo wszystkie zezłomowali albo odstawili.Ale rzeczywiście przydał by się tamtędy pociąg.
Najważniejszą zmianą jaka powinna być to 2 wieczorne pociągi Jelenia - Wrocław i Wrocław - Jelenia Góra.
Taki pociag powinien jechać z Wrocławia do Jeleniej w piątek około 22:00 i z Jeleniej w niedzielę o 21:30. Na pewno miałby duże obłożenie.
Popieram mieszkańca.Ostatni pociąg z Wrocławia do Jeleniej odjeżdża 21:23,jak się nie zdąży to nocka na stacji we Wrocławiu.
A to Pendolino to jeszcze jeździ do Jeleniej ?
jeździ
[quote=Anonim-+]A to Pendolino to jeszcze jeździ do Jeleniej ?[/quote]
Jezdzi i nadal będzie jezdzić
Pytam, bo podobno po tych wypadkach z udziałem Pendolino dwa takie składy musieli wycofać bo je naprawiają i do Jeleniej dali składy zastępcze.
Rzeczywiście można trafić na skład zastępczy.W zeszłym miesiącu dwa razy jechałem ale był pendoliniec. Żona trafiła na wagony. Te składy zastępcze można spotkać też na innych trasach obsługiwanych przez pendolino.