Długość mostu wyniesie blisko 160 metrów, czyli o 23 metry więcej, niż poprzedniej przeprawy. Obiekt zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h lecz 120 km/h. Inwestor zwiększy również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Inwestycja warta jest 23 mln zł, z czego prawie 17,5 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze (2)
tylko to cały czas omija jelenia gore bo skorzysta na tym legnica bolesławiec tak jak i droga s3 a linia e30 przebiega tamtedy
Niemcy buduja siec dystrybucji energii elektrycznej w kierunku Polski bo juz wiadomo, ze nam pradu zabraknie. Beda nam go sprzedawac...
Teraz widze ze... widza stan zarzadzania PKP i czuja ze to padnie... wiec robia tory zeby swoimi DB jechac szybko do nas i obslugiwac nasz rynek kolejowy.
Polskich sieci sklepow juz wlasciwie nie ma. Przemyslu podobnie. Gornictwo jest rozkladane... czas na kolej?