
– Powodów jest kilka. Podstawowy to taki, że chcemy chronić nasze ulice – mówi J. Łużniak. – Nie po to wydajemy dziesiątki milionów złotych na budowy i remonty dróg, by potem ulegały one degradacji spowodowanej przez samochody ciężarowe. Drugim ważnym elementem jest bezpieczeństwo użytkowników dróg: tych, którzy poruszają się rowerami, ale i pieszych.
Ograniczenia te będą dotyczyły wszystkich dróg znajdujących się wewnątrz obszaru, ograniczonego ulicami: Powstańców Wielkopolskich (od ul. Wolności), Spółdzielcza (od Karola Miarki), Karola Miarki (od Spółdzielczej do Sobieskiego), ul. Sobieskiego, Jana Pawła II, Różyckiego, Złotnicza, Wincentego Pola, Wojska Polskiego, Wolności (do ul. Powstańców Wielkopolskich), Sudecka (od Al. Solidarności do Al. Wojska Polskiego) i ul. Mickiewicza (od miejscowości Sosnówka). Obrazowo obszar ten został zaznaczony na mapie poniżej.
– Zakaz nie będzie dotyczył pojazdów zaopatrzenia. Kierowca, który wjedzie w strefę, będzie musiał mieć jakiś dokument, że jedzie z dostawą do sklepu czy stacji paliw – mówi Czesław Wandzel, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.
– Nie będzie też problemów z dostawą materiałów na budowy – mówi J. Łużniak. – Podkreślam, że chodzi nam przede wszystkim o wyprowadzenie ruchu tranzytowego. Dzisiaj codziennie można zobaczyć ciężarowe samochody, wiozące np. kruszywo, na Alei Wojska Polskiego czy Sudeckiej.
– W każdej mierze podpisuję się pod stwierdzeniem, że to poprawi bezpieczeństwo – powiedział Maciej Dyjach, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze. – Ciężkie pojazdy mogą spokojnie przejechać po drogach, wskazanych przez MZDiM. Nie ma żadnej potrzeby, aby wjeżdżały do centrum. Jeżeli to oznakowanie będzie czytelne dla wszystkich kierowców, i będą wiedzieli, kto może tu wjechać, a kto nie, to z pewnością odniesie to skutek.
Jak wynika z szacunków MZDiM, jest to średnio kilkanaście samochodów ciężarowych na godzinę.
Do wprowadzenia ograniczeń jest jeszcze trochę czasu. – Mówimy o tym już dzisiaj, aby kierowcy nie byli zaskoczeni, że z dniem 1 lipca te drogi zostaną zamknięte – dodał J. Łużniak.
Przykładowy znak:
Komentarze (17)
A się co większe feministki wkurzą.
Tiry na tory.
Tyle w temacie.
Dobra inicjatywa. To pierwszy krok do rewitalizacji alei Wojska Polskiego, o której od lat się mówi, a której nie widać.
a co z ul.jedności narodowej w szklarskiej porębie?
A co ma do tego wiceprezydent Jeleniej Góry? Idź się pytaj swojego burmistrza. Poza tym jak i którędy chcesz zrobić objazd w Szklarskiej? Przez Kowary? Przecież Jedności Narodowej to droga krajowa nr 3. Najpierw zbudujcie obwodnicę.
Przez Lubawkę. Gość ma rację - Szklarska nie dla TIR-ów.
Bua hahahahahha!!!! "Nie po to wydajemy dziesiątki milionów złotych na budowy i remonty dróg..." To Kółko Rolnicze Siedlęcin ma takie ceny??? Chyba że panu Łużniakowi chodziło o dziesiątki milionów przed denominacją, albo o skumulowane nakłady z ostatnich dziesięciu lat :)
W końcu dobry pomysł. Szkoda tylko, że nie rozwiąże to wszystkich problemów związanych z ciężarówkami. Przykładowo przy ulicy Korczaka jest hurtownia Morsik. Widziałem tam nie raz gigantyczne naczepy-chłodnie. Wiele razy ciężarówki stały na światłach awaryjnych na ulicy przed bramą do tej hurtowni, blokując jeden pas ruchu. Chora sytuacja, żeby taka firma działała 500 metrów od ratusza w XXI wiecznym mieście. Jest tyle dogodnych miejsc na obrzeżach, a ten teren byłby świetną działką pod inne inwestycje. Samo centrum. Już nie mówiąc o estetyce. Właściciel ma coś nie tak z głową, bo na dachu jednego z budynków postawił obskurnego, zardzewiałego żuka (taki samochód dostawczy). Niby to jest reklama, ale wątpliwej jakości, podobnie jak stan elewacji zabudowań tej hurtowni.
Pomysł dobry - jest jednak pewne "ale" - wąskim gardłem jest przeprawa na Borze (i przejazd przez Różyckiego), gdzie w godzinach szczytu już są spore korki, a jak dojdą duże ciężarówki to ... będzie wesoło ... będzie się działo. :-) A nie lepiej było (chociażby wariantowo / na okres próbny badań nad płynnością więźby ruchu) przygotować trasę przez "węzeł Grabarów"? Wydaje się dalej, ale płynność ruchu mogłaby być większa. A przy okazji jest mniejsza kolizja z ruchem osobowym w godzinach szczytu. Ponadto, na tą chwilę, parametry ulic predysponują ten wariant przebiegu tranzytu przez Jelenią.
Stowarzyszenie Mieszkańców i Sympatyków Alei Wojska Polskiego ,,SAWPJG ,, w Jeleniej Górze dziękuje za uwzględnienie naszych pism i postulatów dotyczących wyprowadzenia z Centrum uciążliwego transportu. BRAWO ..TIRY NA TORY,,
Racja Stowarzyszenie!!!!
Dbałość o stan dróg jest ważna ale najważniejsze jest zdrowie mieszkańców - to, że będzie mniej spalin to mały plusik w zakresie dbania o czystość powietrza, które zasadniczo wpływa na jakość naszego życia i zdrowia i to winno być a priori w wielu podejmowanych decyzjach przez włodarzy. A tu nawet nie zauważyli, iż niesie to również dobrodziejstwo nie wdychania szkodliwych dla zdrowia spalin.
Nie piszcie co pan Łaźniak, nie będąc fachowcem od dróg planuje i uważa - ponieważ jest znany z uprawiania propagandy. Niech też lepiej zapisuje sobie co obiecuje.
Zdzierając asfalt, zrujnował nam ulicę Drzymały, że jechać tamtędy to istna udręka. Niech więc redakcja zainteresuje się tym problemem - to będzie bardziej dla nas pożyteczna!!!
a co z taksowkarzami, kiedy obiecane doplaty do paliwa ??
Obniżcie ceny najpierw, to Wam klientów przybędzie i dopłaty nie będą potrzebne. Dawniej większość ludzi było stać na taxi, to i Wam było dobrze. Teraz całymi dniami stoicie w bezruchu, czasem jeżdżąc z placu na dworzec i z powrotem bez klientów i wołacie o dopłaty.
Kolejny idiotyzm zarządców dróg w Jeleniej Górze. Najpierw mówią że II etap obwodnicy jest zupełnie niepotrzebny a teraz chcą wyprowadzić ruch powyżej 12t z centrum miasta. Przecież te samochody ciężarowe nie wjeżdżają tam bez celu, tylko po to żeby dowieźć towar lub sprzęt. Idioci zbudujcie do końca obwodnicę a potem wyprowadzajcie ruch tranzytowy z centrum! Panie Prezydencie Zawiła daj Pan tym mądrym głową inna pracę albo ich zwolnij. Dlaczego po mimo wielu e-maili również z GDDKIA nie chcecie wydłużyć żółtego światła na skrzyżowaniu Sobieskiego z Al. Jana Pawła II dlaczego??? Pieniążki... i wszystko jasne..
Teraz dojdą mandaty od kierowców ciężarówek...
Aż się prosi połączyć na tej mapce punkty 1 i 10 pomarańczową kreską. Właśnie tak miała przebiegać obwodnica południowa, zdaniem Pana Łużniaka niepotrzebna. Zamiast 2km, lepiej jechać naokoło 10km przez Zabobrze i ciasny most na Różyckiego.