To pojazd marki Volvo. – Będzie jeździł po naszych ulicach do 6 maja, na linii nr 6 – poinformował Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.
Podobny autobus miasto testowało w pierwszej połowie kwietnia. Tego typu pojazdy są ekologiczne i ekonomiczne, ale niestety dużo droższe od swoich odpowiedników z silnikiem diesla. Ten ostatni argument powoduje, że MZK na razie nie myśli jeszcze o zakupie takich maszyn. - Możliwe, że uda się zakupić kilka z pomocą pieniędzy unijnych – mówił niedawno prezes MZK Marek Woźniak.
Komentarze (12)
teraz testują MANa
Wcześniej od 8 do 17 kwietnia był testowany Volvo 7700:) Od 25 kwietnia do 6 maja jest testowany MAN:) W maju ma się również pojawić Solaris:)
strasznie głośny - wszystko w nim skrzypi i dudni piszczy a najwięcej podbitka - wystarczy że wjedzie w jakąś dziurę - a u nas ich nie brakuje… moim zdaniem lipa
Fajnie by było tak z Asieńką czy Nataleczką przejechac się autobusem!!!!!!!!!!!
Niestety, ten autobus robi tylko 6\3
Ja Pietrek koguciku takie numery wyczuwam!!!!!!!!!!!!!!
To jest tylko autobus testowy, z 2010 roku. Jak każdy tester jest już trochę sfatygowany. W środku może być zmęczony eksploatacją bo głównie chodzi o sprawdzenie ekonomi takiego pojazdu - porównania kosztów eksploatacji hybrydy i zwykłego diesla.
Pan Vce Papaj opowiada bajki. Miasto nie ma środków pieniężnych na bieżące działalności i zobowiązania. Przypominam na dokończenie budowy TERM CIEPLICKICH rada miasta w tym tygodniu wyraziła zgodę na zaciągnięcie kredytu 22 miliony zł. Żeby zakupić z dotacją unijną należy mieć wkład własny, a potem zwrot środków.Propadganda prezydenta przerasata logiczne rozumowanie.Gadać i obiecywać bo REFERENDUM się zbliża- to jest cel prezydenta.
Man o wiele lepszy od volvo,przetestowałem kilka razy,dzisiaj na 7 jeździ.Czekamy na solare
Autobus jeździ przemiennie na linii 6 oraz 7. Niestety dziury na naszych ulicach psują klimat jazdy tym autobusem. Szybciej się rozsypie niż to warte jego kupna. Niemniej na te dziury pożyteczniejszy i bardziej ekologiczny na głównej linii byłby tramwaj który dobrze linia zaprojektowany, też przynosił by zyski. Nie mylić z tym szybkim tramwajem pana Zawiły bo ta inwestycja po za centrum miasta i Zabobrza to trafienie w pudło jeden wielki bubel....
Niekoniecznie trafienie w pudło. Choć żeby pudłem nie było, trzeba by zorganizować cały transport na nowo (zmiana tras autobusów, przesiadki bez kasowania kolejnego biletu itd.). Poza tym Kotlinie Jeleniogórskiej, bardziej od miejskiego tramwaju, przydałby się transport łączący Jelenią Górę, Szklarską, Piechowice, Kowary przede wszystkim, Mysłakowice, Karpacz, ale też i np. Lwówek. Tramwaj dwusystemowy byłby u nas idealny - wystarczyłoby zbudować odnogę torów na Zabobrze, w okolice Podwala, może w Cieplicach też. Reszta tras po (nie)istniejących szlakach kolejowych. Wyobraź sobie, że mógłbyś wsiąść w Kowarach i dojechać np. do Cieplic, ze Szklarskiej do Karpacza itd. Za te cholerne "termy" mogliśmy już taką odnogę na Zabobrze mieć, ale u nas nie myśli się systemowo, tylko efekciarsko, po dutkiewiczowskiemu. Dobrze choć, że nas nie stać na stadiony :/