- Impreza była zaplanowana na 14 sierpnia, ale otrzymaliśmy z Jeleniej Góry pismo, że rezygnują i przepraszają. O powody nie pytaliśmy – wyjaśnia Anetta Czyżak z wydziału promocji urzędu miasta w Międzyzdrojach.
Katarzyna Młodawska, naczelnik wydziału promocji i polityki informacyjnej jeleniogórskiego magistratu zapewnia, że miasto z promocji nad morzem nie rezygnuje.
- Na przyszły rok chcemy przygotować ciekawą ofertę promocyjną z zaplanować pieniądze w budżecie. To będzie koszt około kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wstępne plany zakładają, na przykład, ustawienie na plaży wielkiego basenu, w którym swoje umiejętności zaprezentują kajakarze górscy. A na plaży spektakl „Odyseja” mógłby grać Teatr Odnaleziony – dodaje.
Wiosną tego roku władze Jeleniej Góry i Międzyzdrojów podpisały porozumienie o współpracy. Czy wtedy nie wiedziano, że nie będzie na takie działania pieniędzy?
- W kwietniu tego roku piłkarki ręczne, reprezentantki Kolegium Karkonoskiego chciały wyjechać na międzynarodowe zawody akademickie na Cypr. Klub wystąpił do prezydenta o 10-15 tysięcy złotych dofinansowania wyjazdu ze środków na promocję miasta, ale prezydent odpowiedział wtedy, że w tej puli nie ma już żadnych środków, bo umowy na imprezy i wydarzenia zaplanowane do końca roku są już podpisane. Zdziwiło mnie to i dlatego poprosiłam o wykaz tych umów – mówi Grażyna Malczuk, radna SLD.
WYDATKI NA PROMOCJĘ MIASTA:
Wydatki na media
- wiadomości samorządowe: 146.400 zł
- spoty w radio i TV: 70.150 zł
- kampania promocyjna w tygodniku Jelonka: 24.400 zł
- Biuletyn Jeleniogórski: 80.000 zł
Wydatki na promocję w czasie wydarzeń i imprez sportowych
- Nagrody dla olimpijczyków z Vancouver: 15.000 zł
- Rajd Adventure Racine 360: 25.000 zł
- KS SUDETY: 12.000 zł
- Rajd Karkonoski: 20.000 zł
- JSS Gwardia – promocja w czasie rozgrywek w Cervi: 6.000 zł
Wykorzystanie wizerunku do promocji miasta
- Maja Włoszczowska: 100.000 zł
- Marcin Wyrostek: 5.000 zł
Inne działania promocyjne
- Warsztaty dla młodzieży Cartoon-Workshop w Heidelbergu: 3.000 zł
- Wspólna promocja miasta, okolicznych gmin i powiatu: 18.000 zł
- Wspólna promocja z Uzdrowiskiem Cieplice: 30.000 zł
- Magazyn internetowy „W stronę kultury”: 22.260 zł
- Oprawa muzyczna w czasie finału plebiscytu na najpopularniejszego sportowca i trenera Jeleniej Góry: 2.400 zł
- VI Międzynarodowy Festiwal i Konkurs „Gitaromania”: 2.000 zł
- Zakup dla Muzeum Karkonoskiego kompozycji szklanej „Przejście”: 12.000 zł
- Akcja promocyjna Gazety Wyborczej „Polska na rowery”: 31.720 zł
- Gadżety, tłumaczenia, współpraca z miastami partnerskimi: 76.670 zł
- Impreza promocyjna Międzyzdrojów w Jeleniej Górze: 1.787 zł
Cały artykuł w najnowszych "Nowinach Jeleniogórskich" nr 34/10.
Komentarze (13)
A przepraszam, co mieli promować w JG. graffiti ,psie kupy ,uliczki pełne meneli ,przecież to jest najbardziej zaniedbane miasto na Dolnym Śląsku.Nie wydam ani złotówki w JG. wolę odpocząć w Czechach.
Zachęcam Pana Redaktora do bardziej rozważnego nadawania tytułów swoim artykułom oraz do zbadania, ile inne miasta wydają na promocję. Kwota, o której mowa w artykule, to śmiech na sali dla takiej perełki jak Jelenia Góra. Turystyka to dla niego jedyna szansa, więc promocja miasta i okolic powinna "wygryźć" dużo większy kawał budżetu.
Polecam również zainwestować w PR, zamiast ładować kasę w pseudo-promocję. Wystarczy zatrudnić bystrego piarowca - nie przyd***sa prezydenta tylko zawodowca, który rozhula ogólnopolskie media... Czy na tym naszym zadupiu jeszcze żaden urzędas tego nie zrozumiał???
Na czym ma zarabiać jelenia góra i mieszkańcy? przeciez nie na przemysle!!!! turystyka to nasz jedyna szansa. więc trzeba promować to co mamy. Referat promocji może nie jest najlepszy w jeleniej ale jakoś sobie radzi. Turystyka i kultura to nasza szansa. A mieszkańcy też powinni się interesować życiem kulturalnym wieć informatory spełniają swoją rolę bo ile można siedziec przed telewizorem w domu.
czy naprawdę miasto inwestujące ostatnio w rowery będzie promować się kajakiem???
ze smutkiem stwierdzam, że poziom dziennikarstwa w Jeleniej Górze systematycznie spada, choć już wcześniej nie było z nim najlepiej. Nie chciałbym wierzyć, że powodem lub chociażby jednym z powodów napisania tego artykułu jest brak "Nowin Jeleniogórskich" na liście mediów, w których promuje się miasto. Szczególnie, że niegdyś, kiedy w "Nowinach" była niemal stała całostronicowa rubryka, jakoś nikomu to nie przeszkadzało.
w centrum miasta wisi baner o likwidacji sklepu nocnego przy ulicy Długiej i Bankowej. Promuje działania prezydenta jeleniej dziury, bo dziury w chodnikach,na jezdniach oraz wystające żelane kątowniki okalające studzienki telefoniczne. Plac Ratuszowy pełny promocji piwska nawet nie można wykonać fotografi pamiątkowej przy fontanie z Neptunem.Jeszcze powieście nad centrum Balon na stałe aby zasłonił włodarzy od strony nieba wówczas nastanie ciemność i przykryje wszystkie śmieci.
Najlepszą promocją Jeleniej jest martwy po 22 rynek i naćpana bankami ul. 1 maja i Konopnickiej. Wszystko udekorowane reklamami. Nie wiem co tam się wam wydaje w Jeleniej ale we Wrocławiu Jelenia to po prostu czarna, smutna dziura na drodze do Czech.
- kampania promocyjna w tygodniku Jelonka: 24.400 zł -
...ale się Jelenia Góra promuje... a dlaczego nie dali do innej gazety, jak na przykład Nowiny, która zasięgiem trafia w szersze grono i obejmuje nie tylko JG? Nie rozumiem tego.
I czemu zrezygnowali z tego morza? Dziwne to wszystko... teraz to raczej na kogoś z PO nie zagłosuje za wiele osób, jak tak się rozporządza kasą...
p. M. Obrębalski i jego świta niestety znani są z tego ze trwonią publiczne pieniądze które nie przynoszą żadnych wymiernych rezultatów a pieniądze, te największe kwoty to pewnie przeszły przez znajomych pośredników bo p. M. Obrębalski znany jest z hojności dla znajomków.
Promocja powinna być działaniem planowym i monitorowanym.To dr ekonomi na pewno wie.Traktowanie naszych pieniędzy do promocji własnej osoby jest karygodne.Przypominam władzom Jeleniej Góry,że wydają nasze pieniądze a nie własne.Podsumujemy to w czasie wyborów.
PS.Mówienie ,że nie można zmierzyć wyników promocji świadczy o braku elementarnej wiedzy ekonomicznej.
Jesteś kompletnym idiotą!!!! To co w swej kadencji zrobił Obrębalski doceniają wszyscy mieszkańcy! Popieraj swych nic nierobiących cwaniaków!!! Brawo Panie Prezydencie!!!!!!!!!
no właśnie ja też wole wypoczywać w Czechach :evil:
Jeżeli uzednicy jeleniej góry musieli by przeżyć choć jeden miesiąc jak każdy normalny jeleniogórzanin wyjechał by po dwóch dniach. Często przyjeżdżam z niemieckimi kolegami do polski do J.G.Co z tego ze to miasto jest reklamowane jako turystyczne, jak atrakcje można znaleźć tylko w burdelu.Wszystko jest pozamykane, jaki kol wiek pomysł czy idea młodych ludzi jest natychmiast gaszona.Ulica 1 maja jest jak matka kredytów, a super markety nie placonce podatków i poniżające pracowników, to możliwość jedynego relaksu dla młodych i starszych ludzi.