– Mimo to, że kontrole były nieczęste – powiedział Hubert Papaj, zastępca prezydenta miasta – i objęły na razie tylko 74 pojazdy (w tym 16 zagranicznych), to i tak stwierdzono w aż 24 przypadkach, że normy ograniczenia tonażu nie są respektowane.
Inspekcja nałożyła 24 mandaty na kwotę 12.2 tys. zł. Okazało się, że dla licznych przewoźników ograniczenie do 30 ton nie ma większego znaczenia. A problemy z utrzymaniem dobrego stanu nawierzchni mostu tymczasowego mają swoje źródło m.in. w tonażu wielkich aut. – Będziemy wnosić o zintensyfikowanie tych kontroli, skoro właściwie co trzeci kierowca prowadzi zbyt ciężki samochód tą drogą – mówi H. Papaj.
Komentarze (6)
Panie Papaj postawcie porządny most na ul. Wrocławskiej, to nie będzie takiego problemu. Ograniczenie tonażu, to nic innego, jak kasa dla krokodyli i tyle w temacie... Jakoś firma Schneider postawiła most w dwa tygodnie, a Wy jako włodarze miasta nie potraficie znaleźć kasy na budowę porządnego mostu? To jest śmieszne, ale co tam... ważne, że kasa wpływa nie?
Przejazd zwykłej ciężarówki to dla nawierzchni tyle ile przejazd kilkudziesięciu tysięcy samochodów osobowych, a szkodliwość przeciążonej ciężarówki rośnie wykładniczo. Teraz narzekania, że mandaty nakładają na przeciążone TIRy, a potem narzekania, że nawierzchnia drogi jest zniszczona... Pogratulować braku konsekwencji.
SZ,Pabie BF czy ma pan pojęcie ile cieżarowiec płaci za winietkę + opłata drogowa(w paliwie),A teraz jesteśmy tymi najgorszymi na drogach? Idąc tym tokiem myślenia to zrobić most z nakazem wjazdu powyżej 30T a za mostem drogówka będzie lepić po 500 za przejazd każdej osobówki,jak śię będzie Pan czół ???. Ps mój skład waży 40T
Wypraszam sobie wkładania mi w usta słów, których nie powiedziałem, nigdzie nie napisałem, że ciężarówki to czyste zło, które należy zwalczać wszystkimi możliwymi sposobami. Choć jako osoba poniekąd coś wiedząca o projektowaniu nawierzchni i jej zachowania pod cieżkim ruchem, mam prawo napisać, żeczy, które są... cóż oczywiste, to co napisałem to czysta i nieskaźitelna prawda, z którą nie ma co debatować. To jak otwartą dłonią uderzać się w czoło, a potem z taką samą siłą uderzyć się w czoło młotkiem. Taka jest różnica między odziaływaniem ruchu osobowego a ciężarowego. Nasza infastruktura drogowa jest jaka jest i nie tylko do włodarzy Miasta/Powiatu/Wojewódctwa/Kraju leży odpowiedzialność za dbanie o tą Infrastrukturę, ale i po trochu do nas.
Wcale nie neguje tego, że tam już dawno powinien stać normalny obiekt mostowy, a nie prowizorka, która się tam znajduje, jednak dopóty, dopóki tak nie jest trzeba niestety się do okoliczności dostosować, czyli wybrać inną drogę. Zresztą, jak pisałem swojego posta, miałęm na myśli ciężarówki przeciążone, a nie cieżarówki o większym tonarzu niż te feralne 30T, bo to spora różnica jeśli chodzi o odziaływania na konstrukcje jezdni.
Jak Będe Wiózł O ! Kg Za Dużo To mi Mandat Wlepią?! ... Cora Gorzej W POlsce...
W polskim kodekise nie ma takiego znaku jak ten który stoi przed tym mostem czołgowym.