Z tą oceną zgadza się Grzegorz Sokoliński – biznesmen i przewodniczący Rady Miasta Szklarska Poręba. - Kryzys zatrzymał ludzi w kraju – mówi. - Ale pomogła też świetna pogoda. Nie zawiodła też promocja Szklarskiej Poręby. Przyczyniły się do tego badania preferencji turystów, na podstawie których określona została grupa docelowa. To do niej skierowana była promocja.
Rodzinne górskie wędrówki
Ci z naszych rozmówców, którzy przebywają dużo w górach, podkreślają potężną i stale rosnącą ilość ludzi wędrujących po szlakach. Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że ten gatunek turysty jest na wymarciu.
- Wydaje mi się, że wpływ na to ma upowszechnianie zdrowego stylu życia – przypuszcza Ewa Kłopotowska, właścicielka schroniska Szrenica. - Media zachęcają do ruchu, gdyż oznacza on zdrowie. Ludzie zaczynają się więc ruszać, także w górach.
- W górach widać coraz więcej wycieczek rodzinnych – mówi Jacek Kieżuń z Grupy Karkonoskiej GOPR. - Zorganizowanych też jest zresztą sporo.
Cały artykuł w najnowszych "Nowinach Jeleniogórskich" nr 38/09.
Komentarze (2)
"biznesmen" i przewodniczący Rady Miasta Szklarska Poręba... ale mu przysłodzili...hahahaha