Będzie można go zobaczyć na jeleniogórskim dworcu w najbliższą sobotę (30 kwietnia) o godzinie 12. Powitanie pociągu organizuje Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. – Będą baloniki i słodycze oraz plakaty. Zapraszamy dzieci i rodziców – zachęcają członkowie KODLK.
Pociąg będzie kursował codziennie na trasach Jelenia Góra – Białystok i Jelenia Góra – Łódź Kaliska. Z Białegostoku będzie docierał do Jeleniej Góry codziennie o godzinie 15.42 a w drogę powrotną zabierze pasażerów o godzinie 12.28. Pociąg z Łodzi będzie przyjeżdżał również codziennie (o godz. 12.02) a odjazd w stronę Łodzi planowany jest na godzinę 16.15.
Tymczasem już w piątek (29 kwietnia) o godzinie 23.03 do Jeleniej Góry przyjedzie kursowy Pendolino. Komitet także planuje powitanie tego pociągu.
Komentarze (2)
Wreszcie jakis powiew cywilizacji. Tym bardziej cieszy fakt, ze to polski produkt. Pewnie z poczatku beda sie psuly te pociagi, ale badzmy cierpliwi - Pesa je dopracuje. Warto przy okazji poruszyc temat skomunikowania autobusowego Zabobrza z dworcem glownym. To wstyd, ze najwieksze osiedle w Jeleniej jest tak slabo skomunikowane z dworcem kolejowym. Ja wiem, ze radni nie widza tego problemu. Ja widze tutaj dwa mozliwe rozwiazania - pierwsze to takie, zeby autobus nr 6 ze Zlotniczej skrecal w lewo w Wincentego Pola, wysadzal ludzi i zawracal dalej w strone centrum. Trzeba byloby mu zrobic zatoczke do zawracania. Warto byloby rowniez przekopac tunel pod peronami az do Wincentego Pola (czemu nikt o tym nie pomyslal planujac remont?). Drugie rozwiazanie to budowa stacji przy Osiedlu Robotniczym (nazwijmy ja powiedzmy Jelenia Gora Miasto) i przebudowa garbatego mostku miedzy Oginskiego a Osiedlem Robotniczym na porzadny most, po ktorym beda mogly jezdzic autobusy. To skrociloby droge linii nr 7 o pol kilometra, a ludzie wysiadaliby komfortowo tuz przy stacji. Ja wiem, ze wladze powiedza, ze nie ma na to pieniedzy - wiem. Ale moze pieniadze sa, tylko ze sa wydawane w zly sposob?
No i znowu bzdury. Zabobrze jest skomunikowane z dworcem.
Z Zabobrza I jeździ 2, 3 i 10.
Z Zabobrza II linia 10.
Z Zabobrza III linia 20.
Pomysł z zawracaniem linii 6 na Wincentego Pola wydłuża przejazd tej linii z Zabobrza do Cieplic o 5 minut jak nic. To już lepiej uruchomić dodatkowe kursy linii 20 skrócone do dworca.
Tunel pod peronami do W.Pola? Po co? 100 metrów dalej jest drugi tunel dla pieszych i ma wyloty przy przystankach autobusowych z obu stron. Taka odległość jak od tunelu do dworca to mniej więcej tyle, co we Wrocławiu z jednej strony dworca na drugą. Tam można chodzić pieszo, a u nas trzeba podjeżdżać autobusem pod sam peron? Żart jakiś. Na dodatek u nas masz nowy chodnik, ładne posadzone drzewka, nic tylko się spokojnie przejść bez spinki.
Budowa stacji Jelenia Góra Miasto? No super, ale to zadziała tylko dla pociągów w kierunku zachodnim (Zgorzelec, Węgliniec, Lwówek) lub rozpoczynających bieg w Szklarskiej. Do Wrocławia jedzie się w przeciwną stronę. Chyba, że proponujesz rozpoczynanie trasy od stacji JG Miasto. W takim razie znajdź tam też miejsce na tory manewrowe dla lokomotyw, które musiałyby być odczepiane i przyczepiane z drugiej strony składu. Na stacji głównej taka infrastruktura jest i tam manewry to nie problem. Poza tym to wydłuży czasy przejazdu wszystkich pociągów na tej trasie o kolejne 5 minut. Spowalnianie, postój, ponowny rozruch całego składu na dodatkowej zbędnej stacji.
Przebudowa garbatego mostku to w praktyce budowa nowego mostu od nowa. Do tego przebudowa fragmentu Ogińskiego, fragmentu Osiedla Robotniczego i budowa nowego skrzyżowania z Drzymały. Zmiana trasy linii 7 i pominięcie przystanków Rondo oraz Drzymały? No super. Rondo to jeden z najbardziej uczęszczanych przystanków w mieście. Chyba, że chcesz go przenieść gdzieś indziej? Gdzie?
Tyle bzdurnych inwestycji za miliony, żeby kilku pasażerów z Zabobrza miało bliżej na dworzec? Zrozum, że odpowiednie połączenia już są. Trzeba tylko dostosować rozkład. Dobrze, że nie jesteś planistą i nie pracujesz w urzędzie. Następnym razem pomyśl szerzej, zanim coś napiszesz.