To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Koleje Dolnośląskie na dobrym torze

 

Spółka w minionych 12 miesiącach przewiozła 1,8 miliona pasażerów. To dwa razy tyle, niż w 2011 roku. Tak wynika z podsumowania przygotowanego przez samorząd województwa dolnośląskiego.

 

Co spowodowało taki wzrost? Przede wszystkim poszerzenie oferty. W grudniu 2011r. uruchomiono kilka nowych połączeń, w tym z Jeleniej Góry do Zgorzelca. – We współpracy z województwem lubuskim uruchomiliśmy połączenie między Jelenią Górą i Zgorzelcem a Żarami. Do rozkładu jazdy powróciły również bezpośrednie pociągi z Wrocławia do Żar – czytamy w komunikacie. Co prawda wicemarszałek dolnośląski Jerzy Łużniak przyznał niedawno, że frekwencja na linii Jelenia Góra – Zgorzelec nie jest satysfakcjonująca, ale to dlatego, że odcinek trasy wymaga remontu i szynobus jeździ tamtędy wolno. – Jeżeli uda się przeprowadzić planowany remont, czas przejazdu się skróci, co powinno przełożyć się na frekwencję – podkreślał.

 

Od kwietnia tego roku z kolei na trasach pojawi się pięć nowych szynobusów, zakupionych przez samorząd (informowaliśmy o tym niedawno). Kursować będą na odcinku Wrocław – Węgliniec, przez Legnicę, Bolesławiec. Nowe szynobusy mogą osiągnąć prędkość do 160 km/h, pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu na tej trasie.

Komentarze (5)

nie osiagna 160 bo wtedy potrzeba 2 maszynistow a tych nikt nie zatrudni, tak wiec beda jezdzic tylko 120

A niech się lepiej przyznają-pochwalą ile pociągów zabrali do Lwówka Śl.

treating arthritis hair loss in women
vardenafil http levitra over the counter

causes of arthritis in legs laser hair therapy
stromectol tablets for humans for sale http ivermectin tablets for sale

arthritis care asthma causes symptoms prevention and treatment
vidalista tablets http vidalista