Na stacji w Jeleniej Górze Sobieszów podróżni już od tygodnia mogą korzystać z nowego peronu nr 2. Peron o długości 150 m ma nową nawierzchnię i jest prawie dwukrotnie wyższy od poprzedniego, co zapewnia wygodny dostęp do pociągów. Przebudowany został też tor oraz konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Obecnie przebudowywany jest peron nr 1.
Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK informuje o kolejnych zadaniach realizowanych w ramach projektu.
- Pomiędzy stacjami Jelenia Góra i Jelenia Góra Zachodnia już powstaje nowy przystanek Jelenia Góra Zabobrze. Aktualnie trwają prace w okolicach wiaduktu na Alei Jana Pawła II. Widać już kształty dwóch nowych 150-metrowych peronów. Przebudowane zostały tory i zamontowano nowe rozjazdy. Dojścia do peronów będą poprowadzone od ulic Grunwaldzkiej i Paderewskiego. Przejście w poziomie szyn pomiędzy peronami zostanie zabezpieczone rogatkami, będzie także wyposażone w monitoring.
Drugi nowy przystanek, Jelenia Góra Przemysłowa, budowany jest pomiędzy Jelenią Górą Zachodnią i Jelenią Górą Cieplicami. Powstaje 150 m peron, do którego będzie prowadził chodnik od ul. Spółdzielczej i ul. Karola Miarki. Przejście przez tory będzie zabezpieczone automatycznymi urządzeniami rogatkowymi.
Na przystanku Jelenia Góra Cieplice nowy peron budowany jest bliżej przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej. Takie rozwiązanie skróci mieszkańcom dojście na przystanek.
Na wszystkich stacjach i przystankach objętych pracami łącznie zostanie wybudowanych 6 nowych peronów. Zostaną one wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Zamontowane będzie nowe oświetlenie, a dojścia będą dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Przebudowa peronów łączy się z montażem nowych torów i sieci trakcyjnej. Wymienione będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zakres robót obejmuje też prace na 2 wiaduktach (nad ul. Drzymały i ul. Osiedle Robotnicze) i moście nad Bobrem.
Wszystkie prace mają być zrealizowane do końca przyszłego roku. Nowe i przebudowane przystanki, położone na odcinku ok. 13 km, ułatwią komunikację w aglomeracji jeleniogórskiej. Powstanie możliwość lepszego wykorzystania kolei – transportu bardziej przyjaznego dla środowiska niż transport drogowy. Z oferty skorzystają mieszkańcy aglomeracji, sprawniejsza będzie obsługa ruchu turystycznego. Prace zaplanowano bez wstrzymywania ruchu pociągów.
Cały projekt „Budowa przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra nr 274 i 311 - Kolei Aglomeracyjnej” realizowany jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej z funduszy dolnośląskiego RPO Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.
Komentarze (18)
To nie jest kolej aglomeracyjna. Kolej aglomeracyjna byłaby gdyby tą trasę wydłużyć przez Łomnicę, Mysłakowice, Kostrzycę do Kowar Średnich, ewentualnie do Ogorzelca, na tej trasie wzdłuż torów 90% to tereny zabudowane i mieszka już ok. 20 tysięcy ludzi przy torach którymi nigdzie nie dojadą. Co do trasy z dworca głównego do Piechowic to ewidentnie brakuje przystanków przy 1. ul. Kubsza, 2. ul. Kadetów przy Wyższej szkole Karkonoskiej, 3. ul. Wojewódzka przy Ceglanej obok wodnika, 4. Korfantego, 5. Piechowice ul. Fliegera. Uzupełniając o te pięć przystanków możemy nazwać to kolej aglomeracyjna, mam nadzieje że w urzędach nie spoczną na laurach i uzupełnią ten odcinek linii o kolejne przystanki a część miejskich autobusów podczepią rozkładem jazdy pod tą kolej dopiero wtedy będzie miało to SENS, naprawdę warto, choćby dla dobra ekologi w naszym regionie i nie tylko, sukces murowany!!!!!
Wielki projekt skończy jak Zameczek Zawiły.W tym kształcie to niewłaściwie wydane piniądze,cyt mistrza Vincenta
Każda inwestycja lepsza od 500+ dla nie pracujących i sponsorowania Kubicy.
Te 2 przystanki na krzyż to jest zwyczajna zapchajmordka. O Kolei Aglomeracyjnej słyszymy od bodajże 10 lat ( jak nie lepiej) i co rusz ten temat wracał w postaci artykułów i złych komentarzy mieszkańców więc włodarze postanowili stworzyć taką zapchajmordkę - że niby jest kolej aglomeracyjna i niech się odwalą. A niestety to co powstaje to taka kolejka do zabawy , z tych najtańszych z kilkoma przypadkowymi przystankami . Po co wywalać kasę na coś takiego? Jak to ma służyć mieszkańcom to niech ma ręce i nogi, a ci co to planują niech najpierw pojadą do Trójmiasta, Warszawy czy Krakowa i zobaczą jak wygląda kolej podmiejska. Na razie mamy pokaz wywalania publicznej kasy w błoto i bardzo to pasuje do innych inwestycji w tym mieście. Ale czy stołeczki to interesuje?
Przestańcie źle komentować, lepiej coś robić niż wypluwać jady z ust. Wiadomo że to kosztuje, lepiej to zrobić w ratach niż wcale.
Ale jak nie komentować źle skoro inwestycje w tym mieście są po prostu nieudane. Przykład - Promenada Bobru, która spłynęła razem z rzeką podczas ulewy. 200tysięcy utopiono w rzece. Podobnie jest z tą niby koleją podmiejską - buduje się dwa przystanki , które omijają Centrum i nazywa się to szumnie Koleją Aglomeracyjną. Przecież tym ludzie nie będą jeździć . Łatwiej poruszać się autobusami miejskimi. Kolej Aglomeracyjna powinna mieć kilkanaście albo kilkadziesiąt przystanków i łączyć duże miasto z okolicznymi małymi miejscowościami.
Przecież nikt nie będzie tworzył żadnej nowej spółki.Nazwa Kolej Aglomeracyjna powstała do projektu unijnego aby pociągnąć dofinansowanie z UE na budowę nowych przystanków.Będą tam się zatrzymywać zwykłe pociągi KD.Oczywiście powstała taryfa aglomeracyjna i podróż pociągiem będzie tańsza od MZK bo bilet będzie kosztował 2.50.Nowe przystanki są jak najbardziej potrzebne przecież coraz więcej ludzi korzysta z pociągów,czasem trudno znaleść miejsce siedzące i to w pięcioczłonowych impulsach.Przydało by się jeszcze dojście z Osiedla Robotniczego przez most po rozebranych torach do przystanku Zabobrze oraz w Cieplicach dojście bezpośrednio z Dworcowej do peronu wzdłuż składu węgla.Obecnie pasażerowie z okolic dawnego Tesco będą musieli chodzić na około aby dostać się na peron.
pomysl dobry ale trzeba by dobudowac tory zeby przez zabobrze 2 i 3 trasa przebiegala.
Wszystko jest ok, poza jednym. Nic nie wiadomo jak często beda jeździć pociągi ? Czy owa kolej aglomeracyjna bedzie skumulowana z siecią MZK ? Innymi słowy, czy kursy pociagow beda zgrane z kursami autobusów, aby np mieskaniec osiedla XX lecia mogł autobusem dojechać do przystanku kolei Cieplice i dalej pociągiem w ramach JEDNEGO BILETU dojechać np do centrum ?
Takich informacji jak dotąd nie ma i całe przedisęwziecie jest zwykłą propagandą sukcesu, z ktorej nic nie wynika. Obym się mylił. A jeśli się nie mylę, to moim zdaniem tańsze by było w ramach tych pieniędzy wybudowanie od podstaw linii tramwajowej z Cieplic wzdłuż ul. Wolności i przejęcie całej ilości pasażerów autobusów przez szybkie i ekologiczne tramwaje
Kolej aglomeracyjna to przede wszystkim okoliczne miejscowości do 20 - 30km. Mysłakowice, Kowary, Karpacz, Szklarska Poręba, wszystko w ramach jednego biletu łącznie z komunikacją miejską w Jeleniej Górze.
najlepiej jakby tory dobudowali żeby przechodziły koło galerii i wtedy jeździły by tłumy bo tak to nawet sami kolejarze/maszyniści mówią że wożą tylko powietrze ale im każą i taką mają pracę to jeżdżą
Najlepszym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych na terenie Jeleniej Góry i nie tylko była sieć tramwajowa wykonana przed wojną przez Niemców. No ale cóż. "Miałeś ****ie złoty róg" jak wieszczył Wyspiański
Troszeczkę sie od tego czasu zmieniła technika - elektrobusy są tańsze, cichsze i wymagają mniej inwazyjnej infrastruktury. Co Wy co niektórzy z tymi przestarzałymi tramwajami macie? Hałasu wzdłuż Wolności i tak już za wiele...
Zacznij się więcej interesować rozwojem nowoczesnej komunikacji. Komunikacja tramwajowa została po ****sku i bezmyślnie zlikwidowana swego czasu przez władze wojewódzkie we Wrocławiu. Za to Wrocław bezustannie rozwija sieć tramwajową! Olsztyn odbudował swoją sieć tramwajową,...Przykładów mnóstwo. Chyba jesteś z Wrocławia i dlatego pieprzysz.
Rzeczywiście technika od tego czasu zmieniła się znacznie. Nowoczesne tramwaje są ciche, struktura już była, a z tą inwazyjnością to sprawa mocno dyskusyjna. No ale cóż, polska godność nakazuje bronić nawet przegranej sprawy.
Struktura była, ale zalali albo rozmontowali. I nie ma. Co teraz, odgrzebujemy czy robimy na nowo?
Skopiowanie artykułu z "Rynku Kolejowego"
No to brawo dla "dziennikarzy "
To jest po prostu tekst sponsorowany,napisany przez PLK.To samo jak napisałeś pojawiło się na RK oraz na iforail jak i na Jelonce,portaliku,JG24 itp