To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Hotelarze nie chcą czekać na cud

Hotelarze nie chcą czekać na cud

Lokalna Organizacja Turystyczna i przedsiębiorcy ze Szklarskiej Poręby postanowili nie czekać na dobrodziejstwa kolejnych odmrożeń gospodarki. Sami chcą ożywić przygasłą turystykę, ściągnąć gości, przekonać, że w Karkonoszach można już wypoczywać bezpiecznie. Jest szansa na bezpłatne przypomnienie o walorach Karkonoszy na billboardach w 100 polskich miejscowościach i w dużej kampanii w internecie. - Trzeba działać, najgorsze jest czekanie na cud. Wartością tej kampanii jest solidaryzm, wspólnota działania – podkreślają inicjatorzy akcji. Jej hasło to „Karkonosze – tak blisko, tak bezpiecznie”.   

 

Pierwsze dni kolejnego poluzowania, sprawiły, że w sudeckich kurortach pojawili się turyści. - To byli głównie jednodniowi goście z okolic, którzy w ograniczonym zakresie skorzystali z oferty. Nasze perspektywy są wciąż niepewne przez ograniczenia, jakie obowiązują i są bardzo wolno zdejmowane. Nie działa gastronomia, nieczynne są baseny i strefy spa, które są dla gości ważne. Złe skutki przynosi zamknięcie granic. Mieliśmy w Szklarskiej Porębie w ostatnich latach nie tylko dużo turystów z Niemiec i innych zachodnich krajów, ale tez nocowało u nas coraz więcej Czechów. Na rentowność biznesu hotelarskiego wpływają też uwarunkowania w zapełnianiu wieloosobowych pokoi. Teraz mogą być one wykorzystane tylko w minimalnym stopniu – mówi Piotr Kozioł, właściciel pensjonatu i radny Szklarskiej Poręby. Gestorzy oceniają, że dziś ruch turystyczny stanowi około 10 proc. tego, co działo się o tej porze w poprzednich latach. Wyciąg na Szrenicę w ostatni weekend sprzedał 7 proc. biletów w stosunku do ubiegłego roku. To katastrofa nie tylko dla hotelarzy, ale także dla gastronomii, handlu, usługodawców, a na końcu dla samorządów. 

 

Lokalna Organizacja Turystyczna w Szklarskiej Porębie dostała niepowtarzalną szansę zrobienia bezpłatnej, outdorowej kampanii promocyjnej od jednego z liderów tego rynku w Polsce. - Mamy możliwość ekspozycji w czerwcu , naszych treści na billboardach, citylightach oraz innych nośnikach na terenie praktycznie całej Polski. Ich nośniki znajdują się w ponad 500 miejscowościach. Nasz partner udostępnia swoje nośniki bezpłatnie tylko i wyłącznie na kampanię społeczną dla celów niekomercyjnych, a jako taką rozumieją też kampanię promocyjną regionu, po to, aby wesprzeć branżę turystyczną, która dziś najbardziej odczuwa skutki pandemii - mówi jej szef Grzegorz Sokoliński. Pomysłodawcy akcji chcą pokazać potencjalnym klientom, iż pomimo tego, że Karkonosze kojarzą się z masowym ruchem turystycznym, są tym miejscem, w którym będą mogli wypoczywać w komforcie przestrzennym, a jednocześnie dającym im pełne możliwości aktywnego wypoczynku lub kontemplacji przyrody.

Akcja przypomnienia Polsce o Karkonoszach w tym akurat momencie ma dodatkowy sens. Chodzi o to, że według badań tylko 30 proc. Polaków planuje dzisiaj urlop poza domem (rok temu ten wskaźnik przekraczał 50 proc.). A to oznacza, ze o turystę będzie znacznie trudniej, mimo tego, że mniej popularne staną się wyjazdy zagraniczne. - Średniacy staną się biedniejsi, niepewni swoich perspektyw finansowych i właśnie obiekty o średnim standardzie maja się najbardziej czego bać – ocenia jeden z gestorów spod Śnieżki. W proponowanej kampanii chodzi więc też oto, żeby z malejącego tortu ukroić jak największy kawałek i skutecznie konkurować z innymi regionami Polski.

 

Kampania będzie prowadzona offline i online. Offline, to 100 bilbordów w kilku wybranych dużych aglomeracjach przez 1 miesiąc od 01.06.2020 r., a online, to: uruchomienie strony internetowej, na której znajdą się wizytówki wszystkich partnerów akcji (zdjęcie, opis i link do strony)- wizytówki widoczne do końca października 2020 roku; prowadzenie profilu na Fb oraz Instagramie; kampania adwords strony internetowej - działania internetowe do 31 października br. - Wszyscy, którzy będą chcieli przystąpić do akcji promocyjnej, muszą ponieść część kosztów obsługi technicznej. Jako LOT podejmujemy się tej akcji, bo otrzymaliśmy taką propozycję. Robimy to niekomercyjne, tak jak od wielu lat organizujemy Szrenicką Kartę Wakacyjną, Akcję Zimowy Narodowy, koordynację targów i wiele innych akcji. Robimy to wspólnie z władzami kilku miast naszego regionu, oraz powiatem. Oczywiście, ta akcja będzie bardzo pracochłonna, trzeba ją przygotować błyskawicznie, więc każdy dobry pomysł, każda otwarta głowa i ręce chętne do pracy pozwolą na sprawną realizację - mówi Grzegorz Sokoliński.

Komentarze (21)

Powinni odwołać burmistrza Szklarskiej Poręby Mirosława Grafa. W tych ciężkich chwilach Graf jest całkiem bezradny i zagubiony. Ten człowiek w ogóle nie nadaje się na burmistrza.

PO Machałkowej dostałeś zlecenie na Grafa ,że po nim tak jedziesz?Nie zmienia to faktu że obecna sytuacja uzmysłowiła wielu osobą jak kiepskich mają gospodarzy i tyczy sie to nie tylko wspomnianego burmistrza od olimpiady i stylu V ale i innych .Zamiast działać ,apelują,oświadczają,protestują,bojkotują a miejscowe firmy padają.Nawet nie trzeba bedzie czekac do przyszłego roku bo już w tym zwolnią pracowników,wypowiedzą umowy dzierżawy nie zapłacą podatku .Niewykluczone że przeniosą sie w inne lokalizację gdzie ten podatek jest mniejszy lub nie ma go wcale.Tak o to gospodarz zamiast dbać o swoje "kury" zwyczajnie je zarznie

Burmistrz Graf był bardzo kiepskim sportowcem. Nigdy nie wysłano jego na olimpiadę. Niedawno kandydował na posła i zdobył bardzo dalekie miejsce.

Zlikwidować Skwer Trójki ,PIS ukradł dla siebie trójkę;//wiadomosci.wp.pl/lista-trojki-z-kazikiem-znika-z-sieci-joachim-brudzinski-broni-prezesa-pis-6511171961927297a
Red. Niedźwiecki też odszedł.

Zdjęcie idealnie odwzorowuje klimat naszych "kurortów" zapiekanki prosto z pieca, kołacz węgierski, owoce w czekoladzie.

jaki narod, takie luksusy.

śmieszy mnie to narzekanie hotelarzy :-) przez lata kroili tych turystów, pokój w sezonie to koszt 500- 600 zł. Krezusi zarobili mnóstwo kasy a teraz nagle lament.jak sobie troszkę odpoczniecie to nic się nie stanie. czuwaj :-) teraz to jest pięknie spokój i cisza.

PiS.bolszewicka zaraza pod wezwaniem małego kulawego führerka hitlerka ukrywającego się w bunkrze kaczego szańca przy Nowogrodzkiej klamio, oszukujo, nie testujo, zakopujo?

Przestało testować poza Ślunskiem?

Rano 235 zarażeń Ślunsk to 204?

Czy PiS.bolszewiki chcą wybić ślunskich pierunów?

PRECZ Z KACZOREM DYKTATOREM!

Dotacje dla firmy brata ministra Szumowskiego.

Przekazano 74 mln zł.

By żyło się lepiej mordom.

Zadzwoń do specjalisty bo za dużo TVN-u , można iść do lasu na spacer i popuścić trochę.

Krynica PiS.bolszewickiej mądrości Sasin popuścił.

Lęka się górniczych opon i kilofów.

Obrzydliwa PiS.bolszewicka morda.

Mamy 2 miesiąc obostrzeń, wszystko bylo pozamykane na rozkaz narodowych socjalistów PiS.bolszewii, nawet do lasu nie mogliśmy wejść .

I co ?

Nic, my stoimy w miejscu, reszta wychodzi.

Bo oni testowali i podeszli do tego jak trzeba.

U nas skupiono sie na zarobku instruktorów narciarstwa.

jak mafia, to mafia

Jeszcze chwila i nie będzie narodowo-socjalistycznych PiS.bolszewików.

Zmiecie to dziadostwo partia pt. ULICA.

16 maja Warszawa wielki protest pod hasłem:

PRECZ Z KACZOREM DYKTATOREM.

Tak PiS.bolszewia działa na Śląsku

//twitter.com/TomKu1111/status/1261215915414257665?s=20

TW Balbina Kaczyński oświadcza że Polska to PiS.

A ja mówię:

partia pt. ULICA zmiecie narodowych socjalistów z PiS.bolszewii.

jaka ulica? nie te czasy. jeszcze 30 lat temu juz by dawno kostka brukowa fruwala na ulicach. teraz? ponarzekaja na fejsie, ci*y same.

Obietnice Du.py:

Aneks WSI
Likwidacja NFZ,
pomoc frankowiczom,
podniesienie kwoty wolnej od podatku,
emerytury bez podatku,
likwidacja śmieciówek i samozatrudnienia,
dopłaty dla rolników.

Realizacja - 0%

Strach strach strach w obozie narodowych socjalistów PIS.bolszewików.

Przerażenie wręcz ...

Wataha boi się czegoś?

Komentarz do 880 000 000 zł wydanych przez długo.PiS.a przez 4 lata?

Wrzeszczał o "Ojczyźnie dojnej".

Nikomu uczciwemu takie słowa nie przyszłyby do głowy, ale amator ostrego cienia mgły o niczym innym nie myśli, tylko o dojeniu Polski.

Czaskoski - dojna zmiano idzie po was.

Te dwa miesiące to było testowanie złodziejskiego biznesu - na czym tu można nakręcić lody i złupić zastraszonych ludzi.