To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Drogi do naprawy, ale jeszcze nie teraz

Drogi do naprawy, ale jeszcze nie teraz

Drogowcy na razie nie wyjadą na ulice miasta, by łatać pozimowe dziury i wyłomy. Generalna naprawa jeleniogórskich ulic zaplanowana jest na późniejszy okres, bo.... zima może jeszcze wrócić.

- Będziemy łatać największe dziury, które grożą uszkodzeniem pojazdu lub stwarzają niebezpieczeństwo na drodze. Bo naprawa wszystkich uszkodzeń o tej porze, gdy zima z mrozami może jeszcze wrócić, byłoby wyrzucaniem pieniędzy. W tegorocznym budżecie mamy 3 miliony złotych na bieżące utrzymanie dróg, w tym jedną trzecią tej sumy na pozimowe naprawy – mówi Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.

Być może drogowcy znajdą w końcu sposób na na naprawę ulicy Drzymały w sytuacji, gdy nie ma pieniędzy na kompleksowy remont. W rejonie wiaduktu zostanie zdjęta uszkodzona i popękana warstwa asfaltu, pod którą leży dobrej jakości i w niezłym stanie poniemiecki bruk. Jeśli na dalszych odcinkach kostka także będzie równa, to stary asfalt zniknie i tam.

- Podobnie chcemy zrobić na fragmencie ulicy Grodzkiej, od wjazdu ze skrzyżowania Wyszyńskiego-Sobieskiego. Na tych kilkudziesięciu metrach jest popękany asfalt, ale pod spodem bruk. Dalej jest nowy bruk przy Pasażu Grodzkim – dodaje wiceprezydent.

Tam, gdzie ten sposób ulepszenia nawierzchni będzie możliwy, zostanie zastosowany także na innych ulicach.

Wielu kierowców od dawna krytykuje też wykonawstwo naprawczych robót na jeleniogórskich ulicach. Prace te wykonuje MPGK i Kółko Rolnicze z Siedlęcina. Umowa z tymi firmami obowiązuje do 2012 roku.
- Ale pod koniec tego roku ogłosimy nowy przetarg i być może podzielimy miasto na strefy tak, by kilku wykonawców mogło ubiegać się o wykonawstwo tych usług. Na pewno w specyfikacji zawarta będzie konieczność precyzyjnego określenia terminarza robót, było wiadomo, kiedy i gdzie będą prowadzone.

Sporo zastrzeżeń do wykonawstwa ścieżek rowerowych po obu stronach ulicy Konstytucji III Maja na Zabobrzu zgłosili jeleniogórscy cykliści. Pisaliśmy o tym na nj24.pl i w listopadzie na łamach „NJ”. Na zdjęciach wyraźnie widać, jak układane są krawężniki, że droga nie wszędzie ma projektowaną szerokość, że brakuje zjazdów i chyba brakuje należytego odwodnienia.

Władze miasta mówią, że gdy roboty po zimie ruszą na nowo, prace będą pod lupą inspektora nadzoru i miasto wyegzekwuje należyte wykonanie inwestycji.

- Planujemy spotkanie przedstawicieli Zarządu Dróg i Mostów, wydziału inwestycji oraz wydziału funduszy europejskich urzędu miasta z cyklistami, by omówić wszystkie kwestie związane z rozbudowa infrastruktury rowerowej w mieście – deklaruje H. Papaj.

Drogi do naprawy, ale jeszcze nie teraz

Komentarze (5)

Po co łatać teraz kiedy było parę dni pogody. Dobra taktyka czekają aby dziury były większe. A jak jak widziałem w mieście kiedy to firma przez 2 tyg przyjeżdżała do jednej dziury. To nagroda się należy za szybkość :P

niech sie wypowie prezydent, zarzad drog i mostow, dlaczego w przetargu nie moze byc zawartej specyfikacji jakosci naprawy? jak widze samochody z mpgk to szlag mnie trafia. ludzie tylko jaraja fajki, lopatkami przyklepuja asfalt, tak ze po robocie jest gorzej niz bylo wczesniej. kto to odbiera i sie pod tym podpisuje??? do kamieniolomow, tam nic nie dadza rady zepsoc..

najgorsza ulica to jest kozia, musimy jeździć tam autobusami i jedzie się gorzej niż po drodze usypanej i dobrze ubitej z tłucznia. Panie zawiła spróbuj Pan przejechać ulicę kozią !!!

Papaj o pomyśle dróg prywatno-państwowych.
18.02.2011. Znakomity pomysł Jurkowlańca. Pytam czy sam wymyślał czy przyszedł z Brukseli jako dyrektywa? Pomysły na sadzenie drzew - lasów na słabych gruntach V, VI klasy użytków rolnych już przerabialiśmy w 2002 roku ( ile ha posadzono na terenie Jeleniej Góry ?), Pomysł NATURA 2000 tysiące przerabiamy nawet powiększamy do około 23 % powierzchni kraju. Proszę podać nazwiska tych pomysłodawców NATURA 2000 byśmy wszyscy jeleniogórzanie wiedzieli komu mamy zawdzięczać wdrażanie pomysłu na prywatnych działkach bez wiedzy właściciela. Moje działki nr 78, 103 i 13/2 położone na obręb 026 AM5 CZARNE II Jelenia Góra wchodzą w kod obszaru :PLH020076 jest to obszar źródłowy niewielkiego potoku Pijawnika podam Panu stronę internetową http://www.natura2000.pl/index_obszary.php?dział=2&kat=9&art=105.
Łączna powierzchnia gruntu to ponad 2 hektary. Co ja jako właściciel z tego pomysłu Natura 2000 będę mieć ? OD dzisiaj SAME KŁOPOTY Z URZĘDAMI na kolejne 20 lat? Przez 11 lat władza Jeleniej Góry wyjaśniała zmianę użytków rolnych ( pomyłka użytek zmieniony z VI klasy na I V ) na moich gruntach ze stratą ( gehenną życiową – dobrze Panu znana sprawą) dla mnie ,bo ustawa z 1957 roku o użytkach rolnych obowiązuje nadal.
Zamiast wdrażać nowe pomysły naprawy dróg lepiej wrócić do starych sprawdzonych metod i rzetelnego wykonania. Dobry gospodarz to taki co dogląda ,pilnuje i wymaga. Zza biurka jeżdżąc palcem po mapie problemu się nie rozwiąże. Gdzie znikają pieniądze z podatku od transportu, paliwa i itd. Płaciłam podatek od transportu do kasy urzędu miasta od 1979 roku ilość samochodów wzrosła nawet na moim podwórku. Od 1980 roku naprawialiśmy drogę dojazdową bez pomocy urzędu. W 2010 poprosiłam drogowców o odśnieżenie bo musiałam wyjechać do kardiologa. Odśnieżali kopako ładowarką. Wynik ich pracy był taki ,że po roztopach zostało 43 dziury do zasypania. Udało się drogowcom przed zimą 2010/2011 zasypać te dziury jakąś mieszanką z tłuczniem. Tej zimy odśnieżaliśmy sami jak za dawnych lat starą miotłą i nową łopatą . Za wykonanie takiej FUSZERSKIEJ ROBOTY podziękowaliśmy służbom odpowiedzialnym za stan awaryjnego odśnieżania dróg gruntowych ul. Czarnoleskiej. Porównać należałoby wykonanie autostrady z Drezna do Gerlicz wykonanej w 1995 roku i stanem nawierzchni dzisiaj . Praca robocie nie równa. Korzystamy z dróg Czeskich i Niemieckich na dalsze trasy ; zapytajcie przyjaciół z „ trójkąta przyjacielskiego” dosć często goszczą w Jeleniej Górze by zdradzili Wam organizacje pracy, wykonanie . Pomysły Pana Jurkowlańca już mi czuć większym galimatiasem niż jest. Tak namieszać ,tak zakręcić , aby nikt nie wiedział czyja to droga i kto za nią odpowiada. Koniec końcem aby „durnota nie wiedziała gdzie kasa się podziała”

. Pomysły Pana Jurkowlańca już mi czuć większym galimatiasem niż jest. Tak namieszać ,tak zakręcić , aby nikt nie wiedział czyja to droga i kto za nią odpowiada. Koniec końcem aby „durnota nie wiedziała gdzie kasa się podziała”