To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Dolnośląskie atrakcje wyróżnione na mapie National Geographic

Dolnośląskie atrakcje wyróżnione  na mapie National Geographic

Zgorzelec, Görlitz i Wieża Książęca w Siedlęcinie zostały wyróżnione na interaktywnej mapie Polski #JestTyleDoOdkrycia National Geographic. Mapa, stworzona została  pomocą ekspertów, podróżników i lokalnych odkrywców.

Mapa wskazuje wskazuje lokalizacje zaskakujących i często nieoczywistych punktów wartych odwiedzenia. Wśród nich znajdziemy również te, rekomendowane m.in. przez Roberta Makłowicza oraz duet Huyen Pham i Marcina Nguyena z Emce Kwadrat.

Wśród atrakcji nich znalazły się też dolnośląskie „perełki”: Zgorzelec i Görlitz oraz Wieża Książęca w Siedlęcinie.

Wieża Książęca w Siedlęcinie

To praktycznie nieznany w Polsce zabytek, który jest unikatem w skali światowej. Główną atrakcją gotyckiej wieży są malowidła przedstawiające legendę o sir Lancelocie, co wskazuje na powiązania właścicieli wieży z kręgami arturiańskimi.

Zgorzelec/Gorlitz

To siostrzane miasta położone na granicy Polski i Niemiec. Granice pomiędzy państwami można przekraczać tu bez żadnych problemów poprzez kładkę na rzece Nysie, która łączy starówki obu miast. Po jej przejściu na stronie niemieckiej można podziwiać ok. 4 tys. zabytków. Zwiedzanie warto zacząć od odrestaurowanego Dolnego i Górnego Rynku. Niesamowita architektura Goerlitz zachwyciła m.in. Wesa Andersona i została wykorzystana w filmie Grand Budapest Hotel.

Odkrywanie jest ważną częścią życia dla 81 procent Polaków – wskazują badania ”Jak odkrywamy” przeprowadzone przez kanał National Geographic Polska. Okazuje się też, że pomimo powszechnego zamiłowania do egzotycznych akcentów, nasze dwa ulubione obszary odkryć to nowe miejsca w Polsce (39%) i środowisko naturalne (33%).

Więcej inspiracji do eksplorowania każdego zakątka Polski czeka na stronie jesttyledoodkrycia.pl.

Interaktywna mapa umożliwia również oznaczanie własnych odkryć!  National Geographic poprzez lokalną kampanię #JestTyleDoOdkrycia pragnie inspirować do poznawania świata po swojemu, odkrywania lokalnie i pielęgnowania w sobie ciekawości.