To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Dolnośląski portal dla turystów i turystyki

Dolnośląski portal dla turystów i turystyki

Dolnośląski, samorządowy, turystyczny portal sprzedażowy ma pomóc firmom tej branży w zdobywaniu klientów, a turystom ułatwić odkrywanie walorów Dolnego Śląska. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce.

Stronę dolnyslask.travel.pl stworzyły Dolnośląska Organizacja Turystyczna, samorząd województwa i miasto Wrocław. Na stronie internetowej umieszczone zostały propozycje pakietów turystycznych, które obejmują pobyt w hotelach i pensjonatach oraz dodatkowe atrakcje i wejściówki. Jest także sklep z pamiątkami, wydawnictwami, upominkami i biletami oraz zakładka "przyjedź", gdzie znajdują się ciekawe informacje o wszystkich ważniejszych rejonach turystycznych Dolnego Śląska.
- Przedsiębiorcy działający w branży turystycznej od wielu miesięcy są w niezwykle trudnej sytuacji. Dla wielu z nich zamknięcie gospodarki oznaczało pozbawienie jedynego i całorocznego źródła utrzymania. Od miesięcy wspieraliśmy ich finansowo, a teraz, kiedy wszystko powoli zaczyna wracać do normy, chcemy pomóc im wypromować swoją ofertę i dzięki temu przyciągnąć na Dolny Śląsk jak największą liczbę turystów. Zainteresowane współpracą podmioty gospodarcze zachęcam do kontaktu z Dolnośląską Organizacją Turystyczną - mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa.
Przez portal pobyty rezerwuje się identycznie, jak w klasycznym biurze podróży. Touroperatorem jest tutaj Dolnośląska Organizacja Turystyczna. Co ważne, oferta została zaprojektowana tak, aby umożliwić chętnym również zrealizowanie rządowego bonu turystycznego.
- Jestem głęboko przekonany, że nowa platforma realnie wpłynie na wzrost liczby turystów w naszym regionie. Oferujemy gotowy produkt turystyczny, który uwzględnia noclegi i atrakcyjny program zwiedzania - wyjaśnia Paweł Wybierała, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego i prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
Inna funkcjonalnością portalu jest sklep internetowy. Interesujące nas przedmioty kupujemy płacąc klasycznym przelewem, a paczkę odbieramy później w jednym z paczkomatów InPost.
Do projektu może dołączyć każdy dolnośląski przedsiębiorca działający w branży turystycznej. Wystarczy skontaktować się z Dolnośląską Organizacją Turystyczną i omówić szczegóły współpracy.
Portal dopiero zaczął działać i ma kilka mankamentów. Bodaj największym jest jego nazwa. Niemal identyczną - dolnyslask.travel – (bez domeny „pl”) ma turystyczny portal informacyjny i ten właśnie wyświetlany jest w wyszukiwarkach przy niekompletnym wpisie adresu. Może to mocno wpłynąć na popularność portalu, a ta będzie miała zasadnicze znaczenie dla jego sukcesu. Są też niedokładności w opisach (na szczęcie nieliczne), jak w przypadku propozycji „Żywego muzeum ceramiki”, gdzie nie podano lokalizacji oferty. Pewnie gdzieś w Bolesławcu lub okolicach, ale kupujący nie powinien się tego domyślać.