Miasto rozstrzyga właśnie przetarg na budowę dojść do przystanków kolejowych Jelenia Góra- Zabobrze i Jelenia Góra- Spółdzielcza.
Na Zabobrzu powstanie droga dla pieszych i rowerzystów o łącznej długości około 650 metrów (o szerokości 3 metrów), prowadzona częściowo pod estakadą. Zaplanowano także remont ciągu pieszo - rowerowo – jezdnego (drogi wewnętrznej) o długości 218 metrów. Przewiduje się wykonanie oświetlenia ulicznego oraz elementów odwodnienia.
Dojście do przystanku Jelenia Góra- Zabobrze z jednej strony, prowadzić będzie od ronda przy wjeździe do centrum handlowego, a z drugiej strony w kierunku ul. Paderewskiego i Wiejskiej.
Dojazd do przystanku „Spółdzielcza”, będzie zorganizowany od strony ulicy Karola Miarki. Powstanie wygodna droga dla pieszych i rowerzystów wraz z oświetleniem ulicznym.
Miasto przeznaczyło na budowę pierwszego dojścia 1 mln zł, a na drugiego 177 tys. zł. W przetargu wpłynęły cztery oferty. Jedną z nich odrzucono. Pozostałe oferty są niższe, niż kwoty, które określił samorząd. W najbliższym czasie zostanie rozstrzygnięty. Dojścia mają być gotowe do końca czerwca.
Oferty złożyły: Jeltech Sp.z o.o., Konsorcjum Firm: Lider konsorcjum: Karkonoskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Oraz Kółko Rolnicze w Siedlęcinie Siedlęcin
Komentarze (16)
Komu potrzebna ta inwestycja?Miało być SKM ,z której przesiądziemy się na autobus i odwrotnie.Strasznie to zawile wygląda,jak zwykle w Jeleniej Górze
Planuje się nowe a zapomina o starych zadaniach. Minął rok 2019 a o uporządkowaniu trenu "Na Gorce" przy ul. Karłowicza nic nie słychać. I po co ta zabawa w Budżet Obywatelski.
A jak tam Promenada Bobru?
Problem z "górką" to polega na tym że autorka projektu źle oszacowała koszty tego projektu. A dodatkowo osoby odpowiedzialne w mieście nie skorygowały tego przeszacowania. W wymyślonej kwocie nie da się tego po prostu zrobić.
Polski standard. Powstają całe osiedla domków, a dróg przez lata nie ma. Powstaje przystanek kolejowy, tylko dojścia nie ma. Brejada nie ma końca.
Wyślijcie starych Polityków na wczesną rente, a zobaczycie jak się się wszystko ruszy.
bardzo dobra inwestycja. na pewno poprawi to dostępność koleji i da możliwość przesiadki na transport publiczny. przydałoby się jeszcze pare pociągów kursujących tylko miedzy janowicami i piechowicami oraz kowarami a wleniem. trzymam kciuki
a gdzie labamba i plaza, czekam na te projekty :P
Luzniak napbiecywal jak Trzaskowski,taki standard wyborczy PO.Do następnych będą nowe i stare obietnice.Zameczek to chyba młodzieżówka PO będzie realizowała.W każdym razie dorośnie.
Miasto zbudowalo droge rowerowa na granicy z Jezowem a teraz po tej drodze tabuny pieszych. Ciezko zdziwionych jak sie im zwraca uwage ze tam znajdowac sie nie moga ...
Z Facebooka Piotra Rachwalskiego:
"Inne planowane zaplecza miałyby być pomocniczymi, głównym i najbliższym realizacji było to w Jeleniej Górze które miało powstać w momencie wyjścia CARGO z obiektu w Jeleniej do nowej bazy w Węglińcu. Jednak tu podobnie – „dobra zmiana” zadbała by obiekt niszczał, byle tylko ni znalazł się w rękach KD. Niestety, nie pomogły też władze miasta które nie widziały interesu w staraniach o lokalizacje bazy u siebie. A każda taka lokalizacja to oprócz podatków i miejsc pracy także duża liczba pociągów… Szkoda, bo Jelenia Góra z 3 drogami dojazdu z Legnicy była dobrą opcją na małą bazę w której mogłyby stacjonować szynobusy do obsługi Lubawki, Harrachova, Lwówka, a w przyszłości Karpacza czy Świeradowa. Bez zaplecza w tym rejonie nie da się uruchomić żadnych nowych połączeń w tym rejonie – podsyły z odległej Legnicy wykluczają sens takich połączeń."
Przestań cytować słynnego trolla z Wągrowca, który nawet znalazł się na Czarnej Liście Dolnośląskich Mikoli za hejtowanie kolei na Dolnym Śląsku. Jakby ktoś jej nie znał, to wklejam z innego portalu:
"CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI!!!
Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.
Paweł Kukurowski alias "Leuthen"
Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław.
Piotr Rachwalski
Mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Obecnie zatrudniony w Parku Wodnym Aqua-Zdrój w Wałbrzychu, gdzie zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet g****mi wpisami o tematyce kolejowej.
Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Piotr Kowalski
Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.
Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Adolf Warski
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Jacek Kaźmierczak
Jacek Wielgus
Emil Sawicki
Tomek Janiszewski
Jarosław Lizak
Kamil Oroń
Andrzej Sosna
Kamil Cywicki
Michał Dadełło
Marek Robert Hejduk
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.
Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.
Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Kamila Bielawska
Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.
Marcin Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.
Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.
Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)"
Tak wyglądają działania prokolejowe Naszego miasta.
No tak, znów tania bylejakość zawsze i wszędzie ma nazwę: Kółko Rolnicze w Siedlęcinie
Przydało by się przejście od przystanku na os. Robotniczym nieużywanym wiaduktem kolejowym na drugą stronę rzeki do przystanku kolejowego.
Tylko niech miasto nie decyduje się na kółko rolnicze, bo będzie odwalona chała.
Tanio nie oznacza dobrze.