To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Darmowe korki dla jeleniogórskich gimnazjalistów

Darmowe korki dla jeleniogórskich gimnazjalistów

Umiejętność szybkiego czytania, lepsza koncentracja i wyższe stopnie z przedmiotów, które do tej pory sprawiały gimnazjalistom największe trudności to wyniki, które gwarantuje uczestnictwo w drugiej edycji unijnego programu „Wiedza na Talerzu. W zajęciach prowadzonych przez nauczycieli Gimnazjum Nr 4 będzie uczestniczyć setka jeleniogórskich uczniów. - Celem programu jest wyrównywanie szans pomiędzy uczniami – mówiła dyrektor Gimnazjum Nr 4. Trwa rekrutacja.

Agnieszka Szczurowska o bezpłatnych zajęciach z „Technik Efektywnego Uczenia się” dowiedziała się od swojej córki, u której stwierdzono dysleksję i dysortografię. Klaudia ma problemy z pamięcią, językiem polskim, angielskim oraz matematyką. Jej mama ma więc nadzieję, że popołudniowe zajęcia pomogą córce w nauce.

- Dla dzieci to ogromna szansa, by za unijne pieniądze wykorzystać swój wolny czas i przy okazji jak mówi hasło szybko, łatwo i przyjemnie czegoś pożytecznego się jeszcze nauczyć – mówiła mama Klaudii, uczennicy I klasy Gimnazjum Nr 4.

„Techniki Efektywnego Uczenia się” to nowa propozycja unijnego programu „Wiedza na talerzu”. Po ogromnym sukcesie zeszłorocznych zajęć wyrównawczych z ośmiu talerzy edukacyjnych przyszedł czas na uruchomienie kolejnych zajęć.

- Zajęcia będą odbywać raz w tygodniu po półtorej godziny. W ciągu zaplanowanych czterdziestu ośmiu godzin nauczę państwa dzieci szybkiego czytania, przeprowadzę trening pamięci, poćwiczę z nimi koncentrację i w końcu ustalę czy są prawo czy lewopółkulowcami, wzrokowcami, czy słuchowcami. Nie zabraknie też czasu na zabawę w żonglerkę – zapewniała Edyta Wawrzyniak nauczycielka przedmiotu „Technik Efektywnego Uczenia się”.

Kamil Pomykała choć wprawdzie nie ma kłopotów z nauką, wie, że zdolność szybkiego czytania na pewno mu się przyda.

- Brzmi obiecująco. Mam nadzieję, że po ukończeniu kursu zamiast słuchania lektur na audiobookach będę je niemal połykał. A pani też wydaje się być sympatyczna – mówił po spotkaniu Kamil, uczeń drugiej klasy Gimnazjum Nr 1, który ma nadzieję, że teraz jeszcze łatwiej przyjdzie mu przyswajanie wiedzy.

Nową ofertą zachwyceni byli również rodzice.

- Sama z miłą chęcią skorzystałabym z podobnych zajęć – żartowała po zebraniu Małgorzata Pomykała.

Druga część spotkania dotyczyła znanych z zeszłego roku zajęć wyrównawczych z ośmiu talerzy edukacyjnych (j. polski, matematyka, biologia, fizyka, geografia, historia, chemia oraz WOS). Na te z dzieci, które wezmą udział w korkach czeka nie lada wysiłek, a to dlatego, że będą musiały przyjeżdżać do „czwórki” dwa razy w tygodniu i przez półtorej godziny zgłębiać tajniki wiedzy. Zakres tematyczny lekcji jest dostosowany do podstawy programowej danej klasy. Zanim jednak uczniowie rozpoczną prawdziwą naukę poziom każdego z tzw. „talerzy edukacyjnych” w grupie będzie diagnozowany.

Wśród zebranych wczoraj rodziców znaleźli się też i tacy jak Violetta Więckowska, która po zajęciach chciałaby w szczególności poprawy wyników w nauce syna. Dla niej i Kacpra jednak ważne są relacje ucznia i nauczyciela, a nie nawał pracy czy niechęć do nauki.

- Liczy się podejście do ucznia i sposób przekazywania przez mu wiedzy. Co z tego, że mój syn uczy się wszystkiego na pamięć, skoro stając do odpowiedzi w stresie niczego już nie pamięta. Taka nauka mija się z celem, pomimo szczerych chęci Kacpra. Mam nadzieję, że te zajęcia nauczą go też logicznego myślenia – podkreślała pani Violetta.

Plusem programu są kameralne, bo dziesięcioosobowe grupy, bezpłatne pakiety edukacyjne w formie podręczników i różnego rodzaju pomocy dydaktycznych, ale także możliwość zapoznania się z rówieśnikami z innych szkół oraz regularne wycieczki.

W całym projekcie weźmie udział setka gimnazjalistów, czterdziestka z „Technik Efektywnego Uczenia się” i sześćdziesiątka w zajęć wyrównawczych.

Z programu nie mogą skorzystać już uczniowie, którzy w zajęciach brali udział w roku ubiegłym. Koordynatorzy projektu zachęcają do wzięcia udziału w projekcie, zostały ostatnie miejsca.

O znakomitych wynikach programu pisaliśmy w styczniu br. (TU ZOBACZ).


Darmowe korki dla jeleniogórskich gimnazjalistów
Darmowe korki dla jeleniogórskich gimnazjalistów
Darmowe korki dla jeleniogórskich gimnazjalistów
Darmowe korki dla jeleniogórskich gimnazjalistów

Komentarze (1)

I ty przyjedź do centrum między godziną 15 a 16-stą, i zalicz korki!