Nie jest to rozwiązanie idealne, ale mało uczęszczany chodnik, zwłaszcza na odcinku od urzędu skarbowego do przystanu przy dawnych warsztatach w Cieplicach z powodzeniem może służyć także cyklistom.
Bezpieczne poruszanie się rowerem po Jeleniej Górze bywa trudne. Zatłoczonymi ulicami strach jeździć, a chodnikiem – według przepisów – nie wolno.
- Coraz więcej ludzi jeździ rowerami, ale też coraz więcej samochodów jeździ po drogach. To żadna przyjemność jechać ulicą z duszą na ramieniu, czy coś nas nie rozjedzie. Ale z Zabobrza do Cieplic przez centrum miasta można pojechać obrzeżami, ulicami mniej uczęszczanymi. Chodzi o to by je oznakować, usprawnić przejazdy przez niektóre miejsca, obniżyć krawężniki na zjazdach. My te miejsca znamy, więc chcemy zaproponowaliśmy konkretne trasy Miejskiemu Zarządowi Dróg i Mostów – mówi Zbigniew Leszek, szef IKTR.
Z Maciejowej do Zabobrza jazda rowerem jest prosta. Całą ulicę Wrocławską przejedziemy wygodnie chodnikiem, wyznaczonym pasem dla rowerów. Problemem jest przedostanie się na ścieżkę wzdłuż obwodnicy za węzłem grabarowskim. Na razie nie da się inaczej, jak tylko zjeżdżając na ulicę. Do pokonania jest jakieś dwieście metrów asfaltem.
Dalej jedziemy cały czas wydeptaną i wyjeżdżoną już ścieżką wzdłuż obwodnicy. Dojeżdżając w rejon krzyża milenijnego przejechać trzeba na drugą stronę ulicy i stamtąd już dalej przez Zabobrze. Na chodnikach, na których dopuszczono ruch rowerów zniknęło już prawie całkowicie oznakowanie.
Z Zabobrza do centrum jedziemy Ogińskiego przez garbaty mostek. Największym problemem jest jednak pokonanie skrzyżowania pod wiaduktem u zbiegu Drzymały i Osiedla Robotniczego.
Cykliści wytyczyli roboczy projekt przyszłej ścieżki z Maciejowej do Jagniątkowa. Pokonali rowerami każdy metr trasy.
Wytyczenie trasy rowerowej, to nie tylko oznakowanie jej tabliczkami. Ścieżka musi spełniać odpowiednie wymogi z zakresu bezpieczeństwa. Chodzi m.in. o bezpieczne zjazdy i podjazdy. Mozliwe jest np. wyznaczenie tzw. kontrapasów dla ruchu jednośladów na drodze jednokierunkowej, ale musi mieć ona odpowiednią szerokość.
W zeszłym roku cykliści z IKTR rozpoczęli współpracę z „drogowcami” z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w sprawie ustalenia ostatecznego kształtu drogi rowerowej „Dolina Kamiennej”.
Proponują także, aby uwzględnić zaprojektowanie drogi rowerowej wzdłuż Al. Wojska Polskiego oraz odcinka od Cieplic do Sobieszowa.
W zamyśle cyklistów z IKTR jest wytyczenie miejskich ścieżek rekreacyjnych, łączących poszczególne dzielnice, a później połączenie ich z przechodzącymi przez miasto i obok niego trasami międzynarodowymi i innymi lokalnymi szlakami rowerowymi.
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...