– Zaprezentowano przykłady i kosztorysy budowy przystanków – mówi prezydent. - Wynika z tego, że koszt budowy pojedynczego przystanku – niezbędnego dla nas peronu - nie powinien przekraczać kwoty 200 tys. zł. Z projektowanego wstępnie przebiegu linii oznacza, że niektóre z nowych peronów (m.in. „Tesco”, czy „Kościół Łaski”) mogą przyjmować także pociągi z kierunków Wleń, Gryfów Śląski, czy Lwówek Śląski, co może podnieść rentowność przewozów także na tamtych kierunkach.
W kolejnym etapie przygotowań strony sprawdzą, czy inwestycja nie wymaga dokonywania zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, jakie są obecnie dopuszczalne prędkości na torowisku a jakie mogą być po jego modernizacji. Zdaniem M. Zawiły to o tyle istotne, że gdyby udało się skrócić czas przejazdu pociągiem z Piechowic do Jeleniej Góry do 20-25 minut, pociąg stałby się alternatywą dla komunikacji miejskiej.
- Jestem zdecydowany podjąć wszelkie działania, by przyspieszać etap wstępnych przygotowań do realizacji tej inwestycji – zadeklarował M. Zawiła.
Komentarze (5)
Brawo!!!!
Komunikacja to podstawa.
Będzie transport powstaną punkty usługowe
handlowe itd.
A może tak zacząć od zbadania popytu na korzystanie z kolei podmiejskiej. Bo co będzie jak SKM będzie, tory będą, przystanki też, tylko pasażrów brak :)Jakaś rentowność przecież musi być.
Jak widać Zawiła jest świetnym planistą i picerem! Nawet nie wie ile ta SKM będzie kosztowała, kto będzie korzystał, z jakich środków! Jednym słowem, zawiła sprawa!!!
Każdy przystanek podświetli ledami-laserami nieoceniony p.R.F.Ogrodzić miasto ,postawić rogatki ,i będzie taki rezerwat,będą turyści będzie i pieniądz my będziemy pełnic dyżury takie jak w Kenii czy Aborygeni .Stracone 20 lat .