Sąd przystał na propozycję kary 1,5 roku pozbawienia wolności w zawieszeniu na 4 lata, obowiązek zapłacenia nawiązek po 4 tysiące złotych dla rodzin zmarłych kobiet oraz odszkodowań po 1000 złotych dla dwóch innych poszkodowanych pasażerów, a także pokrycia opłat i kosztów sądowych wraz z 2500 zł grzywny, ale wyrok jest nieprawomocny. Wniosek o pisemne uzasadnienie złożyła prokuratura.
Ustalenia biegłego przypisują winę za to zdarzenie nie tylko kierowcy dostawczego vito, który bez zatrzymania wjechał na skrzyżowanie wprost pod nadjeżdżający autobus, ale też i kierowcy mercedesa sprintera wiozącego pracowników Draexlmaiera po nocnej zmianie do domów.
Sprinter jechał Aleją Jana Pawła II z prędkości 91 km/h. Z zapisów tachografu wynika, że w ciągu około 6 ostatnich minut jazdy kilkukrotnie przekraczał dozwolona prędkość o około 30 km/h.
Pytani przez nas kilkanaście minut po wypadku pasażerowie autobusu mówili, że kierowca jechał „normalnie”, nie za szybko. A sam kierowca twierdził w śledztwie, że jechał „sześćdziesiąt, może dochodziło do siedemdziesięciu na godzinę”.
Z kolei kierowca dostawczego vitu, który wjechał na skrzyżowanie od strony ulicy Sygietyńskiego bez zatrzymania się mówił nam, że poruszał się z niezbyt dużą prędkością, bo „dopiero ruszył”. Biegły rekonstruujący przebieg wypadku stwierdził, że nie ma możliwości precyzyjnego ustalenia prędkości z jaką poruszał się pojazd. Symulacja przeprowadzona na podstawie rozmiarów zdarzenia, zniszczeń pojazdów, śladów hamowania i innych elementów pozwoliła przyjąć, że najbardziej realną prędkością mercedesa vito w chwili zderzenia jest prędkość 73,4 km/h.
Ekspert z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych wyliczył, że gdyby autobus jechał przepisowo, z prędkością 50 km/h, a vito wjechał na skrzyżowanie tak, jak to miało miejsce, to kierowca autobusu zdążyłby wyhamować prawie 18 metrów przed drugim pojazdem. Biegły założył także odwrotną sytuację – gdyby kierowca vito jechał z dozwoloną prędkością i wjechał na skrzyżowanie bez zatrzymania, a autobus jechałby z prędkością taką, jak w chwili wypadku, to dostawczy pojazd wyhamowałby prawie 10 metrów przed miejscem zderzenia.
CZYTAJ TEŻ: Tragedia na Zabobrzu
Ostatnio komentowane
allergy asthma relief asthma rates
stromectol for sale http...
allergies and kids options treatment center
albuterol inhaler without...
Może cymbale zaczniesz się czepiać tych na górze?Boisz się prymitywów z...
severe hair loss gi journal
ivermectin for humans http ivermectin...
journal of gastrointestinal endoscopy fish allergy symptoms
...