Inwestycja prowadzona przez spółkę Skanska realizowana jest w formule „Projektuj i buduj”. W ramach projektu powstanie 4-kilometrowy odcinek drogi o szerokości 8 metrów i dwa ronda: na drodze wojewódzkiej nr 363 Bolesławiec-Złotoryja oraz na drodze wojewódzkiej nr 297 Bolesławiec – Lwówek Śląski. Dla rowerzystów powstanie ścieżka rowerowa. Na odcinku ponad 400 metrów staną ekrany akustyczne. W rejonie rond wykonane zostanie oświetlenie uliczne.
Przebudowane rondo w Kruszynie połączy nową obwodnicę DW 297 z drogą krajową nr 94 oraz wjazdem do Bolesławca al. Tysiąclecia i dojazdem do osiedla Kruszyn.
Realizowany jest pierwszy etap inwestycji: wytyczono granice pasa drogowego; sprawdzono teren pod kątem występowania niewybuchów; trwają prace przy wykonywaniu przyczółków pod obiekt mostowy; rozpoczęto pierwsze roboty ziemne
Aktualnie pace nie są przyczyna utrudnień dla kierowców. Te pojawią się w przyszłym roku
Inwestycja zredukuje ruch tranzytowy na trasie Jelenia Góra – drogi DK 94, A4, A18; przyczyni się również do zmniejszenia eksploatacji ulic w rejonie miejskim.
Fot: SKANSKA
Komentarze (4)
ta obwodnica to jakaś bzdura. Jadąc z jeleniej nad morze dalej lepiej będzie jechać przez miasto niż jakimiś hektarami przez kruszyn. no ale skoro marszałek woj. dolnośląskiego jest byłym starostą bolesławieckim, to przechodzą najbardziej bzdurne projekty
Nad morze to na południe się jedzie.
W połowie 2018 roku będzie gotowa S3 od Bolkowa. Po co pchać się przez wioski do Bolesławca i dalej przez wioski na północ? A obwodnica się przyda, ponieważ nie wszyscy jadący od Jeleniej jadą na Zgorzelec/Jędrzychowice, mamy bliżej z Jeleniej przez Lubań. Pozdrawiam mieszkańców Bolesławca. Jeleniogórzanin.
ah jak dobrze ze ten niezwykle dlugi artykuł dodatkowo zawiera mape poglądową ;)