Powodem są zbyt wysokie koszty utrzymania tych połączeń. Jeżeli nic się nie zmieni, połączenia te znikną z rozkładu jazdy od maja tego roku. Możliwe, że w zamian zostaną zaproponowane inne rozwiązania, na przykład linia ze Szklarskiej Poręby do Harrachova.
– To bardzo zła wiadomość – mówi Mirosław Graf. – Ta linia była strzałem w dziesiątkę. W sezonie jeździło nią wielu turystów. Ona ma duże znaczenie zwłaszcza w kontekście rozbudowy Polany Jakuszyckiej, która rozpocznie się lada dzień.
Dodał, że sprawą zajął się urząd marszałkowski, który podjął rozmowy z czeską stronę. – Liczę, że czeski przewoźnik zgodzi się na partycypowanie w kosztach i sytuacja wyjaśni się pomyślnie – powiedział Mirosław Graf.
Komentarze (10)
Bardzo często przebywałem na nartach w Jakuszycach i w weekendy tam jeździły tłumy tymi pociągami. Dosłownie tłumy podróżnych, narciarzy ok. 70-100 osób, każdym przyjeżdżającym składem przyjeżdżało do Jakuszyc, nie licząc innych podróżnych w pociągu jadących dalej. Dodam że to dzięki Czeskiemu przewoźnikowi w sezonie szczytowym turystycznym tam pociągi jeździły co dwie godziny, daje nam to że ludzie zostawiają swoje auta na dole i jadą pociągiem. Niestety nasze zachłanne Koleje Dolnośląskie i te inne Polskie spółki są nastawione na okradanie dla własnego wyzysku i w ten sposób likwidowano niemal wszystkie połączenia w Polsce w latach 90-tych, nawet pod topór szły linie rentowne. Takiego złodziejstwa ze strony biurowych kolejarzy już dawno nie widziałem. Jedno jest pewne ta spółka nie da takiego rozkładu jazdy jaki dał Czeski przewoźnik dadzą dwa składy na dzień, na krzyż jak to było wcześniej gdzie nikomu nie będzie pasowało w dojazdach i mało kto będzie jeździł. Mało tego ludzie w biurach tam pracujący oszukują i kradną, tam działa korupcja na całego, dla przykładu, przy rozdzielaniu funduszy UE, w grę wchodziły wielomilionowe łapówki kto nie wieży na Google wystarczy poszukać. Można wejść na Czeską stronę przewoźnika kolejowego i sprawdzić tam na danych liniach kolejowych jeździ po 15-30 składów pasażerskich w jedną stronę i w całych Czechach, tylko takie częstsze utrzymanie ruchu gwarantuje nam to że ludzie tymi pociągami jeżdżą. U nas w Polsce jest to NIEMOŻLIWE dlatego że Koleje Dolnośląskie jak i inne spółki na bocznych liniach dają dwa, trzy składy na krzyż mało tego skutecznie utrudniając jeżdżenie podróżnym do szkół do pracy fundują im kompleksowe zmiany rozkłady jazdy które to są co dwa trzy miesiące od kilkunastu lat. Jak wspomniałem m tam częściowo w biurach pracują ludzie pokroju by wychapać jak najwięcej dla siebie i niestety mamy to co mamy w Polsce okłamują nas w żywe oczy i wmawiają nam że "się nie opłaca" i mamy kolejny przykład linia do Lwówka Sląskiego.
Ta cała histeria, to tylko sposób zwrócenia uwagi. To Robienie szumu, że niby chcą coś zlikwidować, to taka sobie forma reklamy!
Panie burmistrzu z PO wpłyń pan na swoich kolegów z Urzędu Marszałkowskiego[PO] bo gdy to połączenie kolejowe zostanie zamkniete będzie to wyłącznie" zasługa "Platformy Obywatelskiej i Pana burmistrzu Graf.
Dodam jeszcze,że w planie jest duża inwestycja na Polanie Jakuszyckiej-inwestor Urząd Marszałkowski lub jego spółka i ten sam urząd chce wyciąć kolej do tej inwestycji.Gdzie jest prawda a gdzie fałsz?Inwestycja czy kolej?
Z całym należnym szacunkiem, ale komu nakopać do d....y za to, co zrobić chcą. Głupota, idiotyzm, debilizm. Dla mnie i wielu innych osób to złą wiadomość, a dla turystów fatalna. Sam korzystam i jestem zadowolony z połączenia. Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze o to samo. O pieniądze, jak zawsze. Przepraszam i pozdrawiam.
Wina Tuska !?
Specjaliści z PO. Nie dziwię się PiS-owi że bierze się za rozpieprzanie samorządów
a po co utrzymywać to połączenie dla kilku śmiesznych kolaży którzy jeżdżą na rowerku zamiast spędzić czas z żoną ,no chyba że jest to kawaler lub kolejarz który ma bilet za darmo i 3 tony węgla od firmy pkp.tym to ciągle mało