To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Pojadą autobusy z rządowych funduszy

Pojadą autobusy z rządowych funduszy

82 nowe połączenia autobusowe zyskają głównie małe miejscowości na Dolnym Śląsku dzięki środkom z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Na program, który ma przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu na Dolnym Śląsku wyłożono na razie ponad 857 tys. zł. Województwo ma do dyspozycji na ten cel ponad 20 mln zł. W naszym regionie finansowane z programu autobusy pojawią się na przystankach w powiatach lwóweckim i bolesławieckim.

Zgłoszenia do programu przyjmował Dolnośląski Urząd Wojewódzki i to właśnie wojewoda Paweł Hreniak podpisywał umowy o realizacji przewozów. Do programu zakwalifikowali się wszyscy chętni, bo zgłoszeń nie było zbyt dużo. O przywrócenie połączeń wnioskowało tylko 8 gmin i 6 powiatów (Dobroszyce, Kąty Wrocławskie, Kostomłoty, Środa Śląska, Wądroże Wielki, Wiązów, Wińsko, Złotoryja oraz powiaty oławski, kłodzki, polkowicki, górowski, lwówecki, bolesławiecki).
Zdecydowanie najsolidniej za przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu swoich mieszkańców wziął się powiat bolesławiecki. Między miejscowościami w tym powiecie uruchomionych zostanie 14 linii autobusowych o łącznej długości 1448 km. Powiat na ten cel otrzyma jedną trzecią wszystkich rozdysponowanych środków - 296 tys. zł. Z budżetu powiatu trzeba będzie wydać jeszcze 97 tys. zł.
W powiecie lwóweckim uruchomione zostaną dwie linie o łącznej długości 208 km. Na te połączenia z programu wydanych zostanie 16,5 tys. zł, a z budżetu powiatu 7,5 tys. zł.
 

Połączenia w powiecie lwóweckim:
Lwówek Śl. - Gyfów Śl. - Mirsk - Kwieciszowice
Lwówek Śl. - Rząsiny - Wolbromów - Gryfów Śl.
 

Połączenia w powiecie bolesławieckim:
Bolesławiec - Wilczy Las p. Kruszyn – Orzechowa – Tomaszów – Bolesławiec - Szczytnica Osiedle
Bolesławiec - Szczytnica p. Warta Bolesławiecka
Bolesławiec - Pasternik p. Osła – Kolonia - Gromadka Centrum
Bolesławiec - Bolesławiec P Osła – Kolonia - Gromadka Centrum
Bolesławiec - Modła Nr 3 p Osła - Kolonia - Gromadka Centrum
Bolesławiec - Pasternik p Osła - Kolonia – Gromdka Motyle
Bolesławiec - Modła Nr 3 p Krzyżowa
Bolesławiec - Świętoszów p. Kliczków - Ławszowa
Bolesławiec - Poświętne p. Kliczków - Parowa
Bolesławiec - Gościszow skrzyż. p. Nowogrodziec, ul.Krótka/Mickiewicza
Bolesławiec – Tomisław - Bolesławiec
Żeliszów,Szkola - Bolesławiec p. Zeliszów 3 skryż. - Stare Jaroszowice świetlica - Suszki sklep
Bolesławiec - Bolesławiec p. Łaziska - Kruszyn 2
Bolesławiec - Bolesławiec p. Żeliszów 3 - Suszki sklep
Bolesławiec - Bolesławiec p. Otok 2, skrzyż. - Kol. Pietruszka
Bolesławiec - Bolesławiec p. Mierzwin - Nowa
Bolesławiec - Bolesławiec p. Ocice - Nowa
Bolesławiec - Kozłów p. Trzebień I – Leśna
Bolesławiec - Kozłów p. Dąbrowa Bolesławiecka
Bolesławiec - Bolesławiec P/ Dobra , Mierzwin Wieś
Bolesławiec - Bolesławiec P/Krasnik Dolny , Dabrowa Bolesławiecka , Krepnica,
Bolesławiec - Kozłów P/Krepnica , Parkoszów
Bolesławiec - Golnice Małe
Bolesławiec - Bolesławiec P/Kruszyn - Orzechowa - Lipiany

 

Ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dofinansowywane jest przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy.
Dopłata w wysokości nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra będzie obowiązywała do końca 2021 r. W kolejnych latach dopłata będzie ustalana w kwocie nie wyższej niż 0,80 zł do 1 wozokilometra. Początkowo wyższa kwota dopłaty powinna zachęcać organizatorów do jak najszybszego uruchamiania przewozów o charakterze użyteczności publicznej tam, gdzie występują najpilniejsze potrzeby komunikacyjne.
Jednocześnie organizator (samorząd terytorialny) będzie zobowiązany dopłacić do kwoty deficytu na danej linii komunikacyjnej nie mniej niż 10 proc. ze środków własnych.

Komentarze (31)

To w jeleniogórskim nie będzie nic reaktywowane >????

Nic nie będzie a to dla tego że ustawa jest tak sprytnie zrobiona że o dotację 1,20zł do wozokilometra dostaną wyłącznie linie które połączą miejscowości gdzie przynajmniej od trzech miesięcy nie docierała żadna komunikacja.Czyli jeśli przykładowo gmina X utrzymywała przynajmniej jeden kurs do wioski Y nie dostanie pieniędzy.

Poseł Marzena Machałek nic dobrego nie zrobiła dla Ziemi Jeleniogórskiej. Jest przecież mieszkanką Jelenie Góry.

Na temat poseł Marzeny Machałek ukazało się wiele bardzo krytycznych artykułów. Przykładowo podaję sensacyjny artykuł na portalu fakt.pl z dnia 19.02.2019 r.
Tytuł artykułu: "Wiceminister z PiS patronką śmieciowej ośmiornicy?!".

Poseł Piotr Borys obiecał, że rozszyfruje wszystkie sensacje medialne w sprawie poseł Marzeny Machałek - afera śmieciowa i itp. Piotr Borys, to silna osobowość. Przewyższa wielokrotnie Marzenę Machałek.

Kto ci płaci, ile i gdzie mam się zgłosić, żeby też takie komentarze pisać? To, że Machałek jest beznadziejną posłanką i nic kompletnie nie robi dla Jeleniej (nie wspominając już o Kamiennej) to wszyscy wiedzą, ale tylko jedna osoba pisze takie komentarze. Pytam więc i oczekuję rzeczywistej odpowiedzi, a nie "Machałek coś tam".

Nie wpie.rdalaj się

JG jest w "stanie wojny" z łamiacym konstytucję i praworządność rządem.Wobec powyższego nie ubiega się o jakie kiekolwiek wsparcie od rządu .

Jelenia Góra nie jest wykluczona komunikacyjnie a program jest przeznaczony dla miejscowości do których NIC nie dociera więc twój wywód jest jak najbardziej bez sensu.

bez sensu to twój wzwód.

Co brak sensownych argumentów czy wytyczne jeszcze nie przyszły?

od września jeleniogórski PKS likwiduje połączenia do Gryfowa Sl. i Lubomierza, a ty się pytasz o reaktywacje? XD

Nie będzie, a do tego pseudointeligencja radnych z piechowic planuje zlikwidować 9 z Jeleniej góry do piechowic. Regres totalny i myślenie jak w latach 90tych: transport publiczny nieważny, wykluczenie komunikacyjne nieważne, niech wszyscy zaiwaniają autami albo starymi busami bo nam jakość powietrza wisi, a zmiany klimatu nieważne. Ręce opadają

Jak żyje takich JAJ NIE widziałem, chcieliście czerwoną dolinę to macie, jeszcze na wybory idźcie na nich głosować. Tak to jest jak się siedzi w urzędzie i pracuje się na minimum swoich możliwości, olewając do granic możliwości nas, mieszkańców i szczególnie turystów. Wszędzie się reaktywuje linie autobusowe a u nas Jeleniogórski PKS je likwiduje, parę godzin wcześniej były artykuły o likwidacji paru połączeń. To już Świeradowie Zdroju Jeżdżą autobusy za darmo nawet do Szklarskiej a u nas w powiecie Jeleniogórskim, tylko i wyłącznie się likwiduje, wiecznie tylko mowa, nic się nie opłaca. Zobaczcie jak działa bezpłatna komunikacja miejska i podmiejska w Strzelinie, tam autobusy jeżdżą do zapyziałych wiosek częściej niż autobusy z uzdrowiska Cieplic lub Kowar do Karpacza, to o czymś świadczy, a tam jeżdżą pasażerowie zupełnie za darmo.

I będą wozić powietrze. Każdy wieśmak ma już nie jedno auto.

Znowu marszałek Przybylski sypnął kasę do swojego Bolesławca. Autobusy, obwodnice donikąd, co dalej? Lotnisko jak w Radomiu?

Był taki czas gdy Pokój był marszałkiem,grosz się sypał grubo wtedy do powiatu jeleniogórskiego.

Od 1 wrzesnia PKS Jelenia Góra likwiduje kursy do Gryfowa i Lubomierza . O ile Gryfów ma pociągi co 2 godziny do Jeleniej to z Lubomierza do Jeleniej już się nie dostaniemy .

I Jelenia Góra znowu z a d u p i e m Dolnego Śląska. Wszystko co dobre zawsze omija to miasto. Upadku ciąg dalszy. Brawo dla włodarzy.

To co twoim zdaniem powinni zrobić w Jeleniej Górze?Zlikwidować całą komunikację na 3miesiące po to żeby potem dostać aż 1 zł dopłaty do wozokilometra?

A może przywrócić połączenia kolejowe - zawsze to mniej zasmradzania środowiska!

Tuż przed wyborami - co jeszcze?

Póki co to PiS-owski rząd realizuje swoje założenia, a PO opowiadało i dalej opowiada co można by zrobić.

Które założenia? "Wystarczy nie kraść"? Czy może "skromność i umiar"? A może "tanie państwo"? "Polska powstaje z kolan"? No, dalej, podaj przykłady.

Jaki "hojny" ten "nasz" premier !! Na dofinansowanie transportu publicznego "daje" kilkaset tysięcy złotych, a na prywatnego, kolejnego "maybacha" daje bidulkowi z Torunia "tylko" 3 miliony !!! z naszych pieniędzy? !!!

Widać, że dyżurna "czarna mafia" minusuje, bojąc się ewidentnej prawdy! Kto im płaci za ten hejt?

Buhahahahaha Znowu jelenia dziura nic nie dostała bo nic się wam nie należy.Uświadomcie to sobie.Tu jest tylko syf i patologia.Całe fundusze i tak idą na Wrocław bo u nas potrafią je wykorzystać.

Ta ustawa jest kaprawa.

Co znaczy KAPRAWA?

nie zapłaciłaś abonamentu za google? Wstydź się!

kaprawa tzn ,że nie wiele warta. HIT wyborczy !

Piękne zdjęcie nieistniejącego już przystanku Autobusowego w Lubaniu Śląskim. Ahhh co za wspomniania.