Pierwotnie linia miała być gotowa do końca września. Wykonawca zapewnia, że do końca tego miesiąca wszystko będzie gotowe. – Prace zakończą się lada dzień – mówił na wczorajszej konferencji prasowej Piotr Dulemba, kierownik budowy z hiszpańskiej firmy Vias, która wraz z firmą PolAqua wykonywały to zadanie. Niewielkie opóźnienie tłumaczy długą zimą.
Jak mówi, realizuje inwestycje na kolei od 36 lat. – To była jedna z cięższych inwestycji, ze względu na położenie linii w górach, duże spadki, łuki o promieniu 300 metrów, trudny dostęp do budowy – mówi Piotr Dulemba. – Inwestycja jest realizowana praktycznie w terminie.
Do tego przewyższenie na tym odcinku jest bardzo duże – wynosi 313 metrów.
Hiszpański Vias ma duże doświadczenie w podobnych inwestycjach, w swoim kraju firma buduje koleje dużych prędkości. Był to pierwszy kontakt firmy z Madrytu w Polsce, ale już rozpoczyna kolejne. – Mamy duży kontrakt na modernizację linii kolejowej w Siedlcach, wart 450 milionów złotych, jest też odcinek Częstochowa – Koluszki, wartości 430 milionów złotych – wymienia.
Na odcinku z Piechowic do Szklarskiej Poręby przebudowano 12-kilometrowy odcinek torowiska, wyremontowanych zostało 6 przejazdów kolejowych, przebudowano most, a także wyremontowano perony na stacjach kolejowych w Piechowicach i Szklarskiej Porębie.
Cała inwestycja kosztowała 34 miliony złotych, z czego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pozyskano 21 milionów złotych.
Rzecznik PKP PLK zapowiada, że zgodnie z rozkładem jazdy, od listopada na tę trasę wrócą pociągi. – Sądzimy, że dotrze tu Impuls, czyli flagowy pojazd Kolei Dolnośląskich – mówi Mirosław Siemieniec.
Komentarze (18)
dlaczego nie robią tego polskie firmy tylko jakieś przypalańce
nasza firma robiła Termy...
a co z odcinkiem na terenie miasta Jeleniej Góry. Co z naszymi dworcami i przystankami. Jak zwykle nasze władze Jeleniej Góry nie potrafią sprowadzić jakiejkolwiek dużej inwestycji do Jeleniej Góry. Za SKM mam nadzieję, że rozliczymy zacomplexioną ekipę już za rok
Burmistrz Sokoliński zamknął w Szklarskiej Porębie do odwołania bibliotekę. Ma rację burmistrz, że czytanie książek jest bardzo szkodliwe.
burmistrz zamknął, bo biblioteka została zalana przez lokatora mieszkającego nad biblioteką. Ale ciebie hejterze to nie przekona. ty wiesz lepiej. Baby ci w sklepie powiedziały.
Burmistrz Sokoliński zamknął bibliotekę na 4 spusty. Proszę teraz czytać tylko broszury burmistrza Sokolińskiego, za które płaci miasto. Broszury Sokolińskiego zastąpią nam teraz książki Miłosza, Mickiewicza, Słowackiego, Sienkiewicza.
Przestań już spamować wszystkie fora tym burmistrzem Sokolińskim. Pewnie tego nie zauważyłeś, ale inwestycja była realizowana przez PLK przy dofinansowaniu środków Urzędu Marszałkowskiego i Unii, i nie ma nic wspólnego z burmistrzem Sokolińskim ani w ogóle z władzami Szklarskiej Poręby. Ten burmistrz musiał ci nieźle zajść za skórę, skoro dwoisz se i troisz na wszelkich możliwych forach, żeby obrzucić do gównem. Mam nadzieję, że wkrótce policja przyczepi się tak samo do ciebie.
[quote=Janusz] Ten burmistrz musiał ci nieźle zajść za skórę, skoro dwoisz se i troisz na wszelkich możliwych forach, żeby obrzucić do gównem. Mam nadzieję, że wkrótce policja przyczepi się tak samo do ciebie.[/quote] - za to tobie musiał ten burmistrz zrobić tak dobrze że robisz teraz wszystko aby się mu przymilić. A co z tę policją, bo nie bardzo rozumiem.
Ile jeszcze stworzysz nicków, debilny hejcie? Janusz ma rację. Na miejscu burmistrza już dawno dobrałbym ci się do skóry. Nie jesteś anonimowy w internecie!
Genialny jest ten biuletyn same sukcesy ale z torowiska nie udało się trasy rowerowej zrobić.
Fota nr. 8 i 9 to nasze kochane Piechowice ,a Celejowski wroci do branzy handlu amfetamina jak ciuchcia ruszy.Wiadomo tlumy na dworcu to i interes sie kreci.
Ma rację burmistrz Sokoliński, ze zamknął na 4 spusty bibliotekę w Szklarskiej Porębie. Niech teraz zamknie wszystkie szkoły, bo przecież młodzież po jej ukończeniu nie znajdzie żadnej pracy w Szklarskiej Porębie.
Tylko dziwne że nie zamknął tej swojej księgarni która już dawno wygląda jak po zalaniu.
Gdzie jest SKM
Gdzie jest SKM
Gdzie jest SKM
Ciekawe, komu tak bardzo zależy na utrzymaniu tej nierentownej linii kolejowej?
A może napisz, z jakiej racji takie linie należy wg Ciebie zamknąć. I czemu w Czechach podobne linie nie dość, że są w przyzwoitym stanie, to jeszcze są w miarę rentowne.
Do Karpacza zamknięta, do Kamiennej Góry zamknięta, nie sądzisz, że już starczy likwidowania kolei w okolicy?